Hjälp med mini dator bygge med prestanda! 15000Kr

Permalänk
Medlem

Hjälp med mini dator bygge med prestanda! 15000Kr

Hej

Hade tänkt bygga en helt ny dator i mini itx eller mini tower format(så liten som möjligt). Dock ska det kunna få plats ett 5970 eller ett fermi kort (när det väl kommer u). Vill att datorn ska vara så kompakt som möjligt. SSD hårddisk och någon bra 1TB:are. Moderkortet ska ha en pcie x16 port och vara ett bra sådant. Intel/AMD bara det är snabbt.

Chassi:?
Moderkort?
Grafikkort:Ati 5970 eller Fermi
Minnen: Så många GB som möjligt
HDD: Intel SSD 160GB och någon 1TB
Processor:? AMD/Intel
Nätaggregat: Som pallar med allt och får plats i själva lådan

Budget: 15000Kr (+/-2000Kr)

Skulle vara hemskt tacksamma om Swec-gänget kan hjälpa mig.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Det går att få in ett 5850 i ett mini-itx system. Men jag vet inte hur lätt det blir att hitta ett chassi för 5970.
http://www.sweclockers.com/album/?id=5029

Permalänk
Medlem

Jag tror grafikkortet får plats om man tar bort den hårddiskburen som är där.

EDIT: Missade vanlig hårddisk, men det är lätt att lägga till.

Permalänk

1 120mm fläkt till utblås i toppen.

//AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Det går att få in ett 5850 i ett mini-itx system. Men jag vet inte hur lätt det blir att hitta ett chassi för 5970.
http://www.sweclockers.com/album/?id=5029

Den såg riktigt bra ut. Mini-itx är att föredra. Ju mindre desto bättre.

Tack ni andra också! Såg riktigt bra ut. Vill gärna kunna trycka ner ett 5970 i en liten låda(mini itx)

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler