Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sjöbo
Registrerad
Jul 2001

Råd angående trasig X3 720 BE.

Hej, har precis fått veta av NetOnNet's service att processorn jag lämnade in var defekt och måste bytas ut mot en ny. Men, tyvärr har de inte kvar X3 720 BE i sitt sortiment, utan jag måste välja ny verkar det som.

Här ser ni vad de har i lager nu:

http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/processor/a...

Nu är jag inte så vass på konsument-rätt osv, men finns det ingen möjlighet att begära pengarna tillbaka istället för att få en ny CPU? Jag vill väldigt gärna ha en PhenomII och minst 3 kärnor (tog X3 720 BE för den stora möjligheten att kunna låsa upp till 4 kärnor och för att kunna klocka upp/ned lätt när jag behöver det) och den enda de har är X2 550 BE och den känner jag inte alls att jag vill köpa (om inte någon kan garantera att den kan låsas upp till 4 kärnor ).

Systemet i övrigt är (om det nu spelar någon roll):

Gigabyte MA785GMT-UD2H (m-ATX DDR3)
Corsair XMS3 2x2GB DDR3
Scythe Ninja Mini Rev. B med 2st 120mm Scythe Slipstream ~2cm ifrån flänsen...
Antec Fusion Remote Black (därav Ninja Minin)

Om jag kan få pengarna tillbaka, gav 1290kr för CPU'n när jag köpte den i januari, klarar Scythe Ninja Mini Rev. B av att kyla en X4 965 BE 125W o-klockad såväl som överklockad?

Kan någon snäll själ hjälpa mig med det här?!

Stort tack på förhand!

O.o

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002

Kan de inte erbjuda en likvärdig eller bättre produkt i utbyte har jag för mig att du har rätt att få pengarna tillbaka. Av deras sortiment att döma så har de inga likvärdiga eller bättre alternativ.

AMD Ryzen 2700X (Phanteks PH-TC14PE ) * Corsair LPX 16GB @3000MHz (Hynix) * ASUS Prime X370-PRO * MSI GTX 1080 Gaming @2050/11000MHz * Crucial BX100 500GB * Fractal Design Define S * Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norr
Registrerad
Apr 2005

Dim verkar inte ha något som är likvärdig den du hadde, konstigt att det inet har kommit en ny tripple core då den nya 555x2 kom.

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sjöbo
Registrerad
Jul 2001

Ok, nu skulle jag vilja ha ett litet råd... Ska jag klämma till på en X4 965 BE för 1689kr eller ska jag köpa någon billigare CPU tills X6-processorerna kommer? Frågan är ju, kan min Ninja Mini Rev. B kyla en X4 965 tillräckligt väl? Och om den nu inte kan det så borde den inte klara av en X6 heller antar jag... Får väl i så fall se om det går att montera en Corsair H50 på mitt Fusion Remote, antar jag...

Hjälp?!

O.o

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Ja, det skulle du kunna, men ev med en uppdatering av bios.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud