Läckta bilder på Geforce GTX 480

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Sedan när? Länk? Allt de gjort hittills är väl babbla om att de ska stöda "öppna" tekniker?

kanske ... här?

"En ny drivrutin för grafikkort i Radeon-serien bjuder på omtalad kantkompensering och flera nya Eyefinity-relaterade funktioner. Dessutom passar AMD på att inkludera stöd för stereoskopisk 3D."

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Avstängd

intresant

dx 11 och tesselation hade visst ati med, så då sätter vi 3 checkar på nvidia:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
kanske ... här?

"En ny drivrutin för grafikkort i Radeon-serien bjuder på omtalad kantkompensering och flera nya Eyefinity-relaterade funktioner. Dessutom passar AMD på att inkludera stöd för stereoskopisk 3D."

Damned, du hann före

Sykes, lol!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
kanske ... här?

"En ny drivrutin för grafikkort i Radeon-serien bjuder på omtalad kantkompensering och flera nya Eyefinity-relaterade funktioner. Dessutom passar AMD på att inkludera stöd för stereoskopisk 3D."

Skillnaden är att AMD endast har interface för 3D/fysik medan Nvidia bygger hela systemen själva, dvs. har egna program som 3D Vision och PhysX. AMD förlitar sig alltså på att andra ska fixa själva rutinerna. Därför det talas om Open 3D och Bullet Physics.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

Rätt imponerande att den inte är längre än mina GTX 260. Jag blir dock något oroad över hur varma och illa korten kommer låta. Fläkten ser ju om något ännu mindre än de jag har på mina GTX 260.

Nåväl, det närmar sig iallafall.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant det här, men jämförelselistan är minst sagt pinsam.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Jag tror AMD kommer kontra med något ännu vassare inom kort framtid.

Det är 6 månader sedan 5870 släpptes. Inte konstigt att nVidia är snabbare med ett halvårs förberedelse!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Vad betyder <300W måntro? Betyder det "nästan 300" är det ju helt groteskt för ett singelkort.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Att Fermi är bättre på geometri och features är väl knappast någon nyhet. Inte för att man sitter och kodar i CUDA C++ själv men det är ju trevligt när t.ex. Adobe CS5 kommer som har många CUDA-accelererade funktioner.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Personligen tror jag Bagger 293 skulle krossa båda, men den spelar i en helt annan liga.

Sen tror jag också att AMDs 7000-serie kommer vara snabbare än "Radeon 6870", det är ju bara att vänta till den släpps. Fast då kan man förstås vänta på 8000-serien som antagligen kommer vara snabbare. Men vid den tiden är 9000-serien runt hörnet, så lika bra att vänta på den (etc).

Word! Vf inte vänta tills man har väntat klart xD, för att vänta på något bättre kan man inte göra för det kommer alltid bättre efter det bästa :P.....

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

Hmm HD 5970 kommer ju att krossa GTX 480 right? Så HD 5970 kommer ju att dra ~lika mycket ström som 480 samt kosta lika mycket

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd

Ännu ett lågvattenmärke för Nvidia med den listan, det är såna grejer som får en att vilja stödja AMD av ren princip även om jag varit nöjd med mitt nuvarande 8800gt men troligtvis kommer jag också i fortsättningen köpa det kort som ger mest valuta för pengarna. Mer än 2500kr tänker jag nog aldrig lägga på ett grafikkort.

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Jag väntar med att säga nått tills nån här på Swec sitter med ett GTX 480 i burken och presar upp de i nån vacker överklock så vi kan jämföra IRL med nån som har liknande system fast med ATI 5970 och 5870.

Blir dock inte förvånad om Nvidia korten kommer klocka bättre än ATI korten (kommer krävas ett sju hellvetes nätagg) .

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Word! Vf inte vänta tills man har väntat klart xD, för att vänta på något bättre kan man inte göra för det kommer alltid bättre efter det bästa :P.....

Det vettigaste är att köpa det bästa för pengarna just när man vill uppgradera. Sen får man köra med skygglappar och ignorera att bättre saker kommer något senare.

Permalänk
Casemod-mästare

tror någon att det kommer ett plugin till Autodesk Maya så man kan rendera ray-tracing på gpu'n istället för cpu'n för DET GÅR SEEEEEEGGGGTTTTT!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr 3D
tror någon att det kommer ett plugin till Autodesk Maya så man kan rendera ray-tracing på gpu'n istället för cpu'n för DET GÅR SEEEEEEGGGGTTTTT!

Kolla med Autodesks support istället, de är väl ändå de som gör den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Blir dock inte förvånad om Nvidia korten kommer klocka bättre än ATI korten (kommer krävas ett sju hellvetes nätagg) .

Intressant synvinkel med tanke på att Nvidia enligt uppgifter själva har haft problem att få upp klockfrekvenserna till önskade nivåer (därav förseningarna). Men du är säkert bättre på det än Nvidias ingenjörer.

Jag tror snarare tvärt om. De 5870 som säljs nu är med all sannolikhet bättre än de första som släpptes och borde därmed ha större marginal att överklocka. Tänk dig grafikkort som en ost, ju äldre den blir desto mer "ocar" den.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Jag gillar jag att dom kryssar bort HD5870 på "Multi-Monitor Gaming" vilket är bland det sämsta jag sett. Eyefinity? Nej, nej - det är fler skärmar först när du har 3D-gimmicken i högsta hugg.

Citat:

eaan:
Anledningen är väl att jämförelsen INTE gäller pris/prestanda, utan singel GPU vs singel GPU

Knappast. Det handlar väl naturligtvis om att Nvidia inte kan bräcka HD5970:n.

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Kolla med Autodesks support istället, de är väl ändå de som gör den?

nja, (kanske) men det finns väl 3:dje parts program/plugins (om det kommer)

Permalänk
Medlem

Kan bara undra hur det blir att köra SLI med ett par ur GTX'400 serien, om det ens kommer finnas stöd för det(?).

Kan ju i alla fall tänka mig att jag behöver inhandla ett extra nätaggregat, även fast jag sitter på ett 850W Corsair.

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Snacka om att välja till sin egen fördel, varför inte ta med "stöd för 6 skärmar"? Och vissa av sakerna där, som PhysX, det mesta finns väl med i directCompute vilket AMD stödjer. Och så har ju AMD nu i 10.3 infört stereoskopisk 3D, så en till check där för AMD.

Den där listan är ju i klass med:

http://news2.ru/image/news/1222714825_81_brick-vs-iphone_2.jp...

Fan så bra. Klockren jämförelse

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna bocka av mms och video recording eftersom det faktiskt finns stöd
för det.

Visa signatur

iPhone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macmania
Du skulle kunna bocka av mms och video recording eftersom det faktiskt finns stöd
för det.

haha rätt klassiskt att det ska komma en iPhone stalker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Word! Vf inte vänta tills man har väntat klart xD, för att vänta på något bättre kan man inte göra för det kommer alltid bättre efter det bästa :P.....

Grejen är ju att 6xxx serien kommer i år. Så då kan man ju lika gärna vänta 6 månader till?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Grejen är ju att 6xxx serien kommer i år. Så då kan man ju lika gärna vänta 6 månader till?

Om 6månader så kommer ytterligare något nytt om 6månader...
Bäst att köpa när behovet finns och skita i om det är ATI eller Nvidia. Viktigast är att man är nöjd själv.

Permalänk
Medlem

En annan sak jag reagerade på.. AMD har väl stöd för OpenCL! Eller har jag fått det totalt om bakfoten. Nvidia väljer där att endast kryssa i DirectCompute.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriand
ATI har ju iofs just infört stereoskopiskt 3D.. Och gaming med flera skärmar = fucking Eyefinity.. Senast jag kollade kan det även spelas på 6 skärmar med eyefinity...

Nvidia spinner vidare.. som vanligt

Visst, ingen är perfekt, men det är marknadsföring som detta som gör mig så förbannad :\

lök på nvidia för min del

EDIT: lol, sen har ju ATI stöd för OpenCL också, men det glömde visst Nvidia..

Kan hålla med om att nvidias marknadsföring är piss, men detta kan ju inte räknas som marknadsföring då hemlig information har läckt. Samtidigt är det pinsamt att de har visat upp detta för pressen

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Snacka om att välja till sin egen fördel, varför inte ta med "stöd för 6 skärmar"? Och vissa av sakerna där, som PhysX, det mesta finns väl med i directCompute vilket AMD stödjer. Och så har ju AMD nu i 10.3 infört stereoskopisk 3D, så en till check där för AMD.

Varför ska man marknadsföra konkurrenternas motsvarigheter i sin egna reklam? Hur bra låter detta:
"Oh! BTW, our card doesnt have eyefinity, so if you want megascreenconnections, BUY ATI!"

Det är som att hålla ett tal och börja med att berätta med hur kass man.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
http://pici.se/pictures/RtlRulUKv.jpg

Tänkte att jag skulle visa så bra mitt egna Robbazfx5200 är.

HAHA tack så jävla mycket! Made my day.

För övrigt, pre release bilder. Nypa salt gott folk!

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
HAHA tack så jävla mycket! Made my day.

För övrigt, pre release bilder. Nypa salt gott folk!

jag skulle snarare säga en fontän med salt