Trögt vid uppspelande av 1080p

Permalänk
Medlem

Trögt vid uppspelande av 1080p

Tjoh! Kör 1080p filmer på min htpc, den har 4gb, en phenom x4 9550 BE och ett HD4850, ljudet och filmen blir osynkat i bilder där det går fort och så vidare.

Undrar då vad felet kan vara, kör 10.2 drivarna för mitt 4850, men borde inte CPUn och GPUn vara kapabla till att driva det här ensamt? Kör för övrigt mkv filer i KMplayer, några tips?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Inaktiv

Jodå, ladda ner Media player classic home cinema bara, går inte på många Mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Jodå, ladda ner Media player classic home cinema bara, går inte på många Mb.

Funkar detta bra i övrigt? Brukar ha strul med vissa mediaspelare att fungera 100% med 5.1 ljud och undertexter osv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

En annan variant:

Det som behövs:
MPC-HC (gratis)
AC3Filter (gratis)
DivX HD Codec (gratis)

Starta MPC, gå in i Options och External Filters. Lägg till AC3Filter, sätt prefer. Gör likadant med Divx HD Codec.
Starta om MPC.
Klart!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
En annan variant:

Det som behövs:
MPC-HC (gratis)
AC3Filter (gratis)
DivX HD Codec (gratis)

Starta MPC, gå in i Options och External Filters. Lägg till AC3Filter, sätt prefer. Gör likadant med Divx HD Codec.
Starta om MPC.
Klart!

Problemet jag haft med filter förut är att kvalitén blir sämre, men jag ska pröva!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Problemet jag haft med filter förut är att kvalitén blir sämre, men jag ska pröva!

Jag har inte upplevt detta men jag förstår att det kan vara irriterande om man märker skillnad.

Testa utan filter först. MPC-HC har stöd för DXVA så filter kanske inte behövs i alla fall.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?