Permalänk
Medlem

hårdvara för SC2 beta

Tjena,
har en uråldrig stationär som jag piffat upp med ett lånat MSI n9600GT 512MB för att kunna spela starcraft 2. Lite långsamt går det dock. Det jag har i övrigt är:

Asus A8N SLI
AMD Athlon 64 3500+
2x512MB DDR-DIMM PC3200/DDR40

Jag är nowadays helt lost på hårdvara och vänder mig därför hit. Vad tror ni är mest begränsande för SC2? Nån ide att bara köpa nytt RAM, tex, eller är det nytt mobo/CPU/RAM som gäller? Notera att jag i princip endast är intresserad av SC2

Tackar på förhand

Visa signatur

[size="1"]..[/size]

Permalänk
Medlem

Mer minne brukar alltid vara en vinnare, finns inga system krav för betan nånstans?

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Re: hårdvara för SC2 beta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _3fps
Tjena,
har en uråldrig stationär som jag piffat upp med ett lånat MSI n9600GT 512MB för att kunna spela starcraft 2. Lite långsamt går det dock. Det jag har i övrigt är:

Asus A8N SLI
AMD Athlon 64 3500+
2x512MB DDR-DIMM PC3200/DDR40

Jag är nowadays helt lost på hårdvara och vänder mig därför hit. Vad tror ni är mest begränsande för SC2? Nån ide att bara köpa nytt RAM, tex, eller är det nytt mobo/CPU/RAM som gäller? Notera att jag i princip endast är intresserad av SC2

Tackar på förhand

Min polare sitter i rummet bredvid nu och spelar på en q6600 med 2 gb ram och 8800gts 320mb. Det ser ut att flyta på fin fint.

Din processor är iofs ganska långt ifrån en q6600. Ditt inlånade grafikkort är nog allt du behöver iaf, är väll ganska likt 8800gts. Du verkar falla på minnet och processorn.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Men är det rimligt att moderkortet i sig utgör någon begränsning? Värt att försöka hitta en bättre socket 939 CPU och bara köpa nån extra RAM-sticka eller ska jag tänka att jag borde köpa nytt mobo och utgå därifrån? som sagt inte tänkt att bli nån gaming-rigg, bara SC2

Visa signatur

[size="1"]..[/size]