Vattenblock till 4870x2?

Permalänk
Medlem

Vattenblock till 4870x2?

Tjena tjena!

Efter snart två år med mitt kära 4870x2 börjar jag ledsna ganska hårt på ljudet från fläktarna (börjar nog bli gammal eller nåt). Kollat runt lite och det verkar svårt att få tag i nån bra återförsäljare av lite mer highend vattenkylningsprylar. Tanken är att jag ska sätta GFXet på en separat loop med en (eller två?) radiatorer för att få ner ljudnvån och kanske kräma ut lite mer kraft av det.

Då kommer vi till frågorna :);

Någon som har någon erfarenhet av att vattenkyla ett 4870x2? Till och med så att ni kanske har bra tips på setup med pump, radiator etc?

Vilken e-tailer ska man vända sig till för att inte bli skinnad? Amerikanska återförsäljare brukar ju funka, men frakten på en en kilos klump på en tusenlapp är ju lite väl saftig. Aquatuning.de är en av de få jag hittat i europa. Erfarenheter?

Tack för hjälpen!

Permalänk

specialtech.co.uk eller chilledpc.co.uk

en 360 rad räcker bra, hur länge har du tänkt ha kvar ditt 4870x2? Ett fullcover block går på £75, för runt £100 kan du få två universalblock (MCW60) och minnesflänsar som du kan sätta på nästa kort också dock är det trevligare och enklare med ett fc block.

Har du lite mer plats ta processorn på en gång och lägg till en 120 rad eller ta en 480 rad från början

Scythe Gentle typhoon verkar vettigast fläktar som finns att få tag i.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte hur länge jag hade tänkt behålla det. Kör på ett AUSUS P5-Q deluxe med en q9550 så det är kanske läge för en uppgradering. Problemet är snarast att jag ännu inte hittat något som maskinen inte klarar. Helt o-klockad då. Till prollen kör jag en TRUE black 120 som enligt mig är sjukt snygg och därför är jag lite grinig över att byta ut den :S.

Krävs det verkligen en 360 för att kyla bara GFXet? Borde inte en 240 räcka? Kan nämligen mounta en 240 internt framtill i chassit (Antec 1200), vilket passar mitt sinne för ordning.

Har kollat runt lite angående skillnader mellan att köra två block istället för ett FC, men eftersom jag är något av en nybörjare så känns det lättare med bara 2 kopplingar som kan läcka istället för fyra ;).

Tack för inputen och länkarna! Några ideer om pumpar? Antar att jag behöver en maffigare pump om man kopplar in både gpun och cpun?

Permalänk
Medlem

Körde med detta när jag hade mitt kort och fungerade bra. Enkel att montera också. http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p4715_Watercoo...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för tipset musse. Ska kolla upp det. Verkar som att det är lättare att få tag i HK prylarna än XSPC eller Danger Den.

Permalänk

Inte meningen att jag ska gå Off topic men en vanlig luft kylare till detta kortet tillverkas dem fortfarande eller? Har svårt att hitta det..

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>