Samsung 2233rz massa flimmer! problem

Permalänk
Medlem

Samsung 2233rz massa flimmer! problem

Hejsan!
Visste inte exakt vart jag skulle posta detta inlägget, tror detta passar bra in här!

Det är så att jag har precis köpt mig en Samsung 2233RZ skärm. När jag sätter på datorn med den nya skärmen så ser jag direkt en massa flimmer eller nästan sträck på skrämen som går lodrätt. Tänkte först att det var fel på skärmen, men sen testa jag polaren acer tft skärm rätt gammal. Det funka felfritt. Sen testa han min skärm och det gick felfritt det med. Sen så testa jag byta DVI uttag på graffekortet med skärmen, då visar det sig att det minskade med flimmrandet och blev ist jätte små gröna flimmer sträck i skärmen ist. Och sen testa jag även att köra utan grafikkortet och testa med moderkortet grafikkort och även där funka det felfritt!

Så min fråga är till er, vad tror ni är felet?
Själv tror jag på grafikkortet, men det har ju alltid funkat felfritt på min gamla CRT! Och det är bara någon månad gammalt!
Behöver er hjälp känner jag!
Tack på förhand!

PS: ATI raedon HD5770 kort har jag

Permalänk
Antielefant

Funkar det alltså med VGA men inte med DVI?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Använder du medföljande DVI kablage det är typ ett måste

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Finns inga VGA uttag till grafikkortet eller till skärmen, så nope det använder jag icke!

Japp, använder medföljande DVI kabel.

Fick höra att skärmen inte alltid går ihop med vissa ATI kort, stämmer det?