Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010

AMD Phenom2 x2 555BE

Någon som vet om amd phenom2 x2 duger till att spela upp full hd film med? dvs 1080.

mvh//

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2008

Varför skulle den inte göra det? googla eller sök här i forumet.

Igrali smo dobro ali zajebo nas sudija.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Varför skulle den inte göra det? googla eller sök här i forumet.

För att jag har köpt följande grejor.

Moderkort: Asus M4A785TD-V EVO
Processor:AMD Phenom2 x2 555BE
Minne: Corsair value select 2gb 1333mhz
Nätagregat: Corsair VX 550W
Hårddisk:Samsung spinpoint 320gb

Vill tillägga att jag är helt ny på forumet och kan inte speciellt mkt om datorer heller,där av min fråga att någon annan kunnig kanske vet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I skogen
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bolaget
För att jag har köpt följande grejor.

Moderkort: Asus M4A785TD-V EVO
Processor:AMD Phenom2 x2 555BE
Minne: Corsair value select 2gb 1333mhz
Nätagregat: Corsair VX 550W
Hårddisk:Samsung spinpoint 320gb

Vill tillägga att jag är helt ny på forumet och kan inte speciellt mkt om datorer heller,där av min fråga att någon annan kunnig kanske vet?

Den duger lätt! , jag kör 1080p på en slö bärbar dator och det funkar kanon!

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kållered
Registrerad
Maj 2003

det är en väldigt prisvärd cpu klarar dom flesta spelen och hdfilmer har du tur så kan man låsa upp dom 2 sista kärnorna så du får en 4kärnig cpu (x4)n finns guider om det här på forumet

In science we trust!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010

[BLastviking]Joelgbg[/B]

Om det är som ni säger så vad är felet på min dator då? 720 funkar bra men 1080 då funkar de inte alls hackar hela tiden sen ljudet funkar men bilden hänger inte alls med. Ska jag reklamera något??

mvh//

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kållered
Registrerad
Maj 2003

Vad har du för grafikkort?

In science we trust!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelgbg
Vad har du för grafikkort?

Jag har inget grafikkort,tänkte att de skulle räcka med ati 4200 som är i moderkortet. vill ha en rätt tyst dator eftersom jag ska använda den som htpc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004

Varför köper du saker först och frågar efteråt?

Vilket program spelar du upp med? Har du sett till att det är ett program som har stöd för hårdvaruavkodning? Och har du i så fall fått igång det?

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Morpheus II Core, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Varför köper du saker först och frågar efteråt?

Vilket program spelar du upp med? Har du sett till att det är ett program som har stöd för hårdvaruavkodning? Och har du i så fall fått igång det?

Jadu jag måste ju börja med att säga att jag kan absolut inget om datorer. Men efter att ha suttit och läst en hel del fick jag för mig att dom grejorna jag köpt ska fungera bra att spela blu ray med. För man är väl inte helt tappad? Som sagt kan inte mkt om datorer program för hårdvarukodning vad är det?

mvh//

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bolaget
Jadu jag måste ju börja med att säga att jag kan absolut inget om datorer. Men efter att ha suttit och läst en hel del fick jag för mig att dom grejorna jag köpt ska fungera bra att spela blu ray med. För man är väl inte helt tappad? Som sagt kan inte mkt om datorer program för hårdvarukodning vad är det?

mvh//

Nä helt tappad är du nog inte, det där borde ju fungera men som sagt, rätt mjukvara är aldrig fel. Själv använder jag Splash Lite, det är helt gratis, ingen reklam eller annat och det har stöd för bl.a Ati Avivo. Kan på den maskinen som är bra mycket klenare än den du har då spela upp 1080 utan problem med ca 20% cpu-belastning. Kolla upp det, du hittar sen den inställningen under Settings/Graphics, så finns det en ruta att bocka för längst upp till vänster. Programmet hittar Google åt dig.

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Morpheus II Core, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Citat:

Nä helt tappad är du nog inte, det där borde ju fungera men som sagt, rätt mjukvara är aldrig fel. Själv använder jag Splash Lite, det är helt gratis, ingen reklam eller annat och det har stöd för bl.a Ati Avivo. Kan på den maskinen som är bra mycket klenare än den du har då spela upp 1080 utan problem med ca 20% cpu-belastning. Kolla upp det, du hittar sen den inställningen under Settings/Graphics, så finns det en ruta att bocka för längst upp till vänster. Programmet hittar Google åt dig.

Hörrudu nu funkar det tackar så mkt för hjälpen. dock så tycker jag att det är skumt att min processor ska belastas mellan 70-90% när jag använder programet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004

Du har inte lyckats ställa in Windows på Powersave eller något sånt där skumt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Citat:

Du har inte lyckats ställa in Windows på Powersave eller något sånt där skumt?

Nu börjar det bli avancerat för mig de ända jag vet att jag har på är nån "cool n quiet" funktion.