5850 Crossfire problematik hjälp!

Permalänk
Medlem

5850 Crossfire problematik hjälp!

Jag har under väldigt lång tid inte kunnat köra crossfire pga då jag aktivera CF i Catalyst control center och Catalyst AI advanced så får jag linjer som går upp o ner på skärmen oftast i samma färg men olika ibland, kan starta alla spel inget laggar eller så men man ser inte ett skit pga linjerna så med andra ord så fungerar inte CF.

har 850W corsair nätagg, i7 920, 5850 CF, ddr 3x2 corsair minne, antec 1200m corsair h50 etc endast 1 hårddisk och bara nödvändiga saker i lådan.

testat typ allt klockat ner båda korten en o två bryggor, testat annat moderkort, testat dom separat 1 och 1 då funkar dom perfekt ( tagit ut ena medans jag testa det andra )

850w corsair hx ska vara tillräckligt såvida jag inte fått ett trasigt men allt annat i datorn fungerar prima utom crossfire, det fungerar också men bilden blir cp när crossfire är aktiverat så det går inte spela med det påslaget samma sak i alla spel.

är det någon som har något tips jag har slut på ideer och jävligt besviken kan inte lämna in något av 5850 grafikkorten heller då båda funkar perfekt själva förutom i crossfire så va i helsicke är felet =(((

/tack på föris

/jögge

Permalänk
Antielefant

Det låter nästan som om bryggan satt upp och ner, men det antar jag att du kollat? Funkar det bättre utan brygga helt och hållet?

(Ja, du kan köra CF utan brygga, blir dock bra mycket långsammare.)

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

nej jag har inte bryggan upp och ner hur full tror du jag är :), lär knappast köra cf utan brygga vad ska jag då ha cf till.

är det ingen annan som har några vettiga svar till mig inget svar på hela dagen förutom 1 iallafall

Permalänk
Medlem

Vad var det för fel på hans svar? Han bad dig prova lite olika saker för att felsöka. Är det inte det du ska göra? Testa det Zcenicx sa och se ifall det blir bättre.

Vem vill hjälpa någon som är otacksam när man försöker hjälpa till? Förhoppningsvis ingen. Var glad åt att någon svarade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jögge75
nej jag har inte bryggan upp och ner hur full tror du jag är :), lär knappast köra cf utan brygga vad ska jag då ha cf till.

är det ingen annan som har några vettiga svar till mig inget svar på hela dagen förutom 1 iallafall

Man kan ha bryggan på 2 olika sätt. texten mot baksidan eller framsidan.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

uppdatera bios på mobo?

Permalänk
Medlem

det e inge fel på dina kort eller din setup... det är drivrutins problem, de e även kallat graystripes osv..

vilka drivers kör du just nu?

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

Som Mctwist säger, luktar drivrutins fel.

Rensa ut gammal skit med Driversweeper i felsäkert läge. Länk kommer här.
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Sen in med senaste stabila drivrutin igen. (inga beta versioner)

Annars vetefan vad som strular. Låter som om du testat det mesta, även om det är svårt att veta det säkert.

Permalänk
Medlem

Har testat alla drivers sen typ oktober o framåt från 9.10 9.11. 9.12 10.1 10.2 10.3 beta blir samma skit använde driver sweeper varje gång i felsäkert läge och tog bort alla ati graphic drivers.

testade även på dom 3 första drivers 9.10- 9.12 att formatera hela windows och la in alla från början testat både W7 64+Vista 64+XP 64 ja har lagt in nyaste bios för länge sen till mitt AsuS P6TD Deluxe MOBO för länge sen kanske kommit nytt på dom 2 senaste månaderna tror knappast det är fel dock då jag läst andra som har 2st 5850 i CF med mitt MOBO som funkar för dom.

Har dock inte koll om det kommit nya Chipset drivers på senaste tiden tror ni det kan hjälpa ändå eller känns som jag prövat allt att nånting i datorn är okompatibelt på något sätt minnen,moderkort eller corsair 850hx kanske inte levererar det den lovar ska man få såna här sträck då hur kollar man att den ger den watt den ska ?