Kan inte stänga av VSync med ATI kort i Windows 7

Permalänk

Kan inte stänga av VSync med ATI kort i Windows 7

I Windows XP funkade det utmärkt att stänga av och på VSync som jag ville, men i Windows 7 gör den lilla slidern i ATI Catalyst Control Center för att stänga av och på VSync ingenting.

Jag har uppgraderat drivrutinerna så fort det har släppts en ny varje gång men varenda en har samma problem. Jag har avinstallerat drivrutiner och kört driver sweeper och ominstallerat. Jag har till och med ominstallerad Windows 7 en gång men det hjälpte inte!

Jag har provat att installera ATI Tray Tools och försökt stänga av VSync där men det gjorde ingenting det heller.

Jag har en ATI Radeon HD4830.

Har alla med ATI kort och Windows 7 detta problem? Och finns det någon lösning?

Permalänk
Medlem

Jag har inte problem iaf, tror inte det är vanligt

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Ingen som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med mitt 4870 i Win7, får även galet mycket screen tears under videouppspelning. Hade inga problem i XP. Installerade Win7 nyligen så har inte haft tid att titta närmare på problemet. Återkommer om jag kommer till någon lösning.

edit.

Ah såg nu att du har problem att stänga av v-sync, mitt är det motsatta

Permalänk
Medlem

Kan nämna att jag har samma problem, kan inte stänga av v-sync i windows 7 med ett 4870x2. Det gick att sätta igång v-sync med D3DOverrider, antar att det även går att stänga av med det, har inte testat ännu för jag har inget spel som v-sync inte redan är avstängt på något annat sätt installerat.