möjlig kortslutning i 5850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2004

möjlig kortslutning i 5850

jag har nyligen bytit ut original core kylaren mot S1R2.

Jag använde ATI original backplåten till VRM och Minnen.

Den isolerade resistorn/chippet som hade thermal pad originalt hade lossnat på isolerade resistor så jag beslöt applicera AS5.

problemet är att AS5 är för flytande så hur jag än gjorde så flöt AS5 även på elektronik komponenterna ovanför och till höger om resistor/chippet.

Nu undrar jag ifall kortet tar skada på något sätt exempelvis kortslutning då det är bra värmeledande AS5.

Det som jag märkte direkt när jag återmonterade kortet var att högra skärmen börjat tuta hörbart mitten skärmen tutar lite grann också.

I spel som Bad Company 2 var core på 400mhz samt mem på 900mhz medans furmark hade korrekt värden <---- Detta kanske också beror på AS5.

Vidare så har Volt styringen i MSI Afterburner försvunnit.

Beror problemen på AS5?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

AS5 leder väll inte ström, vore sjukt dumt...

Så nej

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2004

kan någon bekräfta detta?

det är ju metal, jag har förlorat möjligheten att justera spänningen för grafikkortet.

Nu har även sido skärmarna börjat tuta irriterande.