Fler bilder på Geforce GTX 480

Permalänk
Melding Plague

Fler bilder på Geforce GTX 480

Avklädda bilder på Nvidias kommande grafikkort Geforce GTX 480 har dykt upp på nätet. Denna gång är det den nya kylaren som är i blickfånget.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oh, sexigt. Äntligen lite HR bilder <3

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Trevligt, 470 har lite mindre kylare eller? (Hoppas på bilder på det också)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

MUMMA!
tack för en bra start på dagen Nu ska jag bannimej hämta håven och gå ut och fånga dagen!

Visa signatur

Intel i5 750 @ 4,2Ghz | EVGA P55 FTW | WesternDigital Black 640GB | 4GB OCZ Cl7 @ 1866 | 6950Crossfire w/ 6970bios @ 840Mhz | Cougar CM 700W | Lancool K-62

Permalänk
Avstängd

såg bra ut..Gillar heatpipes

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Du har inget liv eller ?

Tydligen så har inte du ett liv utan du måste påpeka andras liv för att du ska ha ett........

OnT: Ser väldigt bra ut *Dräglar* xD *Vill ha ett*

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Är lite besviken här faktiskt Hade förväntat mig mer för 5000 kr särskilt med tanke på att hela 32 cuda cores är avstängda vilket gör att det inte blir den brutala prestandan som det fins möjlighet till samt att (Ultra) modellen med fulla 512 Cores lär bli ännu dyrare när den väl kommer. Kanske dom smäller på 3 GB minne på den med? Då lär det bli Brutalt men priset avskräcker.

Permalänk

Haha Skön bild ser 80 tal ut så det skriker om det

Permalänk

kylning ser bra ut. MEN MEN! tror ATI spöar Nvidia. om har fel så har jag fel Men blir synd om Nvidia om det är sämre än ATI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Tydligen så har inte du ett liv utan du måste påpeka andras liv för att du ska ha ett........

OnT: Ser väldigt bra ut *Dräglar* xD *Vill ha ett*

Wow, snygg bild
Är det en IBM PC XT eller AT med OS/2 1.1 ?

Känner inte igen skrivaren men det är inte helt utan anledning att man INTE saknar dessa pappers banor

Priset på denna skönheter vida överskrider ett par Fermi kort då denna burk kan vara så stor att det sitter en 286'a med 256Kb minne i den

Permalänk
Medlem

*Hoppas på konkurans till ATI*

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ge oss recentionen nu SweC ser fram emot den, kommer den på fredag vid midnatt?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Hur fick ni 499 USD till ca 5000 SEK?
Vad jag kan hitta så ligger dollarn mellan 7.10 och 7.20.

Även med 25% skatt så kommer jag knappt upp i 4500.

Visa signatur

The only way to stay sane in an insane world is to be mad yourself.

Permalänk
Medlem

Vänta du bara... möjligen 5000:- men gissar 4800-5200 ungefär.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Sweclockers: har ni fått något nytt info om "GTX 485" (eller vad det nu kommer heta) som kommer ha fulla 512 CUDA cores?
Jag är speciellt nyfiken på när den kommer släppas.

Permalänk
Medlem

Ja jösses, måtte nvidia lyckas Jag är själv sugen på att skaffa detta kort.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Jag är inte ett dugg sugen på detta kort eftersom om jag köper kortet så kommer det bli utklassat av GTX 485 typ en månad senare.
Lagom kul känsla när ens 5100 kronors kort blir gammalt och mossigt efter en månad.. ^^

Permalänk
Avstängd

Benchtester tack!

Kartong och kort bilder vad säger dom om deras prestanda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag är inte ett dugg sugen på detta kort eftersom om jag köper kortet så kommer det bli utklassat av GTX 485 typ en månad senare.
Lagom kul känsla när ens 5100 kronors kort blir gammalt och mossigt efter en månad.. ^^

Tycker det konstant känns så, men hör till hårdvaruvärlden.

Känns som Fermi är i dyraste laget för mig i alla fall. Vi får se om priserna på ATIs kort går ner nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag är inte ett dugg sugen på detta kort eftersom om jag köper kortet så kommer det bli utklassat av GTX 485 typ en månad senare.
Lagom kul känsla när ens 5100 kronors kort blir gammalt och mossigt efter en månad.. ^^

Vad får dig att tro att en "512 Cuda"-modell skulle kosta ens i närheten och/eller göra befintliga modeller obsolita? Det är ju ungefär lika fånigt som att HD4870 användare skulle tycka att livet blev tråkigt när AMD, lång efter lanseringen, dundrade in en något vassare HD4890-modell.

Själv tror jag en vassare GTX480 inte kommer ut till butikerna någon gång snart. Det krävs att få fram volymer av de billigare korten än, och det verkar inte som Nvidias partners drunknar i produkter att sälja den 26:e. Visst, AMD lanserade ju sin HD5970 trots allmän brist på produkter på hyllorna, men att släppa en så pass marginellt vassare modell så kort efter lanseringen känns konstigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson
Är lite besviken här faktiskt Hade förväntat mig mer för 5000 kr särskilt med tanke på att hela 32 cuda cores är avstängda vilket gör att det inte blir den brutala prestandan som det fins möjlighet till samt att (Ultra) modellen med fulla 512 Cores lär bli ännu dyrare när den väl kommer. Kanske dom smäller på 3 GB minne på den med? Då lär det bli Brutalt men priset avskräcker.

480 > 512 är ju en ökning på ca 6% , om det skulle resultera i brutal prestanda så tycker jag nog att 480'n är nära nog.
vad hade du tänkt göra med 3 GB grafikminne förresten?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Den kommer ju även med högre klockfrekvenser. 3 Gb Grafikminne behövs om man kör med riktigt höga upplösningar och fler skärmar. Då boostar det prestandan ordentligt när tunga textures och massor med pixlar ska tryckas ut.

Permalänk

Sedan blir det ju inte bara 6% ökning utan snarare 15-20% då även Cudakärnorna är högre klockade samt att även Grafikkortkärna och minnen fått sig en boost med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Vad får dig att tro att en "512 Cuda"-modell skulle kosta ens i närheten och/eller göra befintliga modeller obsolita? Det är ju ungefär lika fånigt som att HD4870 användare skulle tycka att livet blev tråkigt när AMD, lång efter lanseringen, dundrade in en något vassare HD4890-modell.

Själv tror jag en vassare GTX480 inte kommer ut till butikerna någon gång snart. Det krävs att få fram volymer av de billigare korten än, och det verkar inte som Nvidias partners drunknar i produkter att sälja den 26:e. Visst, AMD lanserade ju sin HD5970 trots allmän brist på produkter på hyllorna, men att släppa en så pass marginellt vassare modell så kort efter lanseringen känns konstigt.

32 mer CUDA cores+högre klock ger ju en ganska fin boost om man jämför GTX 470 vs GTX 480.
Så varför skulle det inte bli en snarlik prestandaboost om man tillför ytterligare 32 SP+högre klock jämfört med GTX480?
När jag tänker efter så vore det mer logiskt med GTX 490 som namn, eftersom det blir 32 SP stora skutt mellan korten: 470: 448SP | 480: 480SP | 490: 512SP

Sen förstår jag inte riktigt varför du jämför med HD4890, det är inte samma sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stardaemon
Hur fick ni 499 USD till ca 5000 SEK?
Vad jag kan hitta så ligger dollarn mellan 7.10 och 7.20.

Även med 25% skatt så kommer jag knappt upp i 4500.

I svenska butiker så blir priset runt 5000kr då dom tar avgift för tullningar å annat skit.

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson
Den kommer ju även med högre klockfrekvenser. 3 Gb Grafikminne behövs om man kör med riktigt höga upplösningar och fler skärmar. Då boostar det prestandan ordentligt när tunga textures och massor med pixlar ska tryckas ut.

finns ju folk som t.ex Robbaz som kör i 5k upplösning med ett enkelt 295 , vilket har ca 800-900 mb minne om jag inte minns fel.

jag har tror att grafikminne funkar så att antingen har man tillräckligt , då får gpu'n arbeta ostört , eller så har man inte tillräckligt , och då är det ospelbart.

att 3 gb inte ger någon boost om ett maxat spel inte tär mer än 800 mb på grafikminnet alltså.

men det är bara vad jag fått för mig.
har jag rätt så kan du iofs fortfarande ha en poäng med nyare spel , fast jag tror det tar ett tag innan grafikkort har så pass mycket beräkningskapacitet att man kan fläska på tillräckligt med effekter för att allokera 3 gb och fortfarande få en acceptabel fps.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson
Sedan blir det ju inte bara 6% ökning utan snarare 15-20% då även Cudakärnorna är högre klockade samt att även Grafikkortkärna och minnen fått sig en boost med.

ok , det var mer än vad jag visste angående skillnaderna mellan 480 och "485"/"490"

tips bara för att snygga till på forumet är att alltid ändra sitt föregående inlägg istället för att dubbelposta.

gör det lite lättare för t.ex citering.

man kan radera sina inlägg om man klickar på ändra , sedan finner man en bock högst upp och en radera knapp i närheten.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GimlY
I svenska butiker så blir priset runt 5000kr då dom tar avgift för tullningar å annat skit.

Du behöver inte betala tull, det är momsen som läggs på. Men det som, framförallt, gör det dyrare är det högre konjunkturläget vi har i Sverige. Det blir ofta billigare att importera en datorn från USA och betala momsen på den (notera att det då, dessutom, blir både amerikansk och svensk moms).

OnT: Det var det fulaste grafikkortet jag sett sen GeForce 5950 fx. Jag som trodde det började bli bättre är jag såg ATI:s 5-serie.

Permalänk
Medlem

var inte 4890 bara en minskning i tillverkningenjämfört med 4870? å högre klock? men inga fler streamprocessorer?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
var inte 4890 bara en minskning i tillverkningenjämfört med 4870? å högre klock? men inga fler streamprocessorer?

HD4890 var på 55 nm noden precis som HD4870. Däremot gjordes en del ändringar i arkitekturen, i synnerhet för att den skulle kunna klocka bättre.

OT: Den bästa referenskylaren jag har sett.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk

Fermi misslyckades, så dom tog ett gtx280, flashade om bioset, flyttade runt lite komponenter på kortet sen prydde dom detta med en ny kylare som faktiskt fungerar och gav det några volt extra... eller kanske inte;)

Släpp kortet någon gång så vi slipper denna löjliga hypen som pågått i snart ett år. Ja det är säkert jättebra och slår alla rekord i världen men suck för dessa utdragna lanseringarna. Håll käft tills korten ligger lastade på väg mot butikerna istället..

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!