Permalänk
Medlem

Re: Marknadsundersökning om ägg

1. Äter du ägg regelbundet?
Ganska regelbundet, blir nog 5-10 ägg i veckan.
Ägg är gott, mättande, nyttigt och relativt billigt.

2. Vad skulle få dig att äta mer ägg? (Om du inte redan äter regelbundet)
Om det vore lättare att tillaga. Min teflonpanna är sliten så ägg fastnar. Ska man koka måste man hålla koll på tiden för det finns inget sätt att se när ägget är lagom.

3. Vilket av följande är viktigast för dig när du köper ägg;
Lågt pris och att de är hela/inte har slemmig kartong.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

1. Äter du ägg regelbundet?
Ja, älskar ägg. Kokta till frukost eller på mackor eller stekta på mackor eller till mat (särskilt pyttipanna med lös gula).

2. Vad skulle få dig att äta mer ägg? (Om du inte redan äter regelbundet)
Vet inte om jag borde äta mer ägg, äter rätt mycket ägg redan nu (vissa veckor upp till 3-4 per dag).

3. Vilket av följande är viktigast för dig när du köper ägg;
Odlade på närliggande gård samt ekologiska.

4. Hur tycker du att man ska få ungdomar att köpa fler ägg?
Bra fråga. Känns som det viktiga är att få dem att tycka om ägg först. Man får väl indoktrinera framtidens barn att ägg är allt

För de som klagar på att de är krångliga att koka, skaffa en äggkokare. Underbart smidigt

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

1. Äter du ägg regelbundet?
Nja, beror helt på då man vissa dagar orkar man inte lägga ner tid då koka ägg tar 5min+ beroende på löskokt eller inte eller så vill man inte flotta ner stekpannan. Någon gång i veckan käkar jag det.

2. Vad skulle få dig att äta mer ägg? (Om du inte redan äter regelbundet)
Inget.

3. Vilket av följande är viktigast för dig när du köper ägg;
Att de har lågt pris

4. Hur tycker du att man ska få ungdomar att köpa fler ägg?
Ingen aning, promota att det är något nyttigt och lättlagat.

Permalänk
Medlem

Ojoj vad många svar! Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
Vilken usel skoluppgift måste jag få tillägga. Vad är vitsen, vad är det läraren vill att ni ska lära er egentligen? Vilken årsklass går du i?

Läser andra året på grafisk design och kommunikation, Linköpings universitet. Uppgiften är ett grafisk projekt med inriktning på kampanj. Vi ska väl lära oss hur man når ut till en viss målgrupp på bäst sätt.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

1. Inte som i "3 ägg till lunch", men mycket ägg blir det.
Det är ganska billigt, nyttigt, lätt att laga, används till mycket, används i mycket.

2. Pris antagligen, samt om jag kände till lite rejälare middagar med mycket ägg i och som innehåller mycket protein och ganska lite kolhydrater.

3. Lågt pris

4. Associera med produkter, pränta in i pannbenet att är man modemedveten tycker man om ägg. Det skulle nog göra att fler äter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
2. Vad skulle få dig att äta mer ägg? (Om du inte redan äter regelbundet)
Ingenting. Vad har man förväntat sig för svar på den här frågan egentligen?

4. Hur tycker du att man ska få ungdomar att köpa fler ägg?
Vet inte, och förstår inte den här frågan heller riktigt. Varför vill man att ungdomar ska köpa mer ägg överhuvudtaget? Äts det för lite ägg i detta land eller vad?

Du menar att du tycker det är dumt att försöka tjäna pengar? Hur tänker du då?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Hedersmedlem

1. Äter du ägg regelbundet?
-Ja. För att det är gott, nyttigt och en bra proteinkälla när man tränar.

2. Vad skulle få dig att äta mer ägg? (Om du inte redan äter regelbundet)
-Mer ork att tillaga dem.

3. Vilket av följande är viktigast för dig när du köper ägg;
-Att de är ekologiska
-Att de kommer från en gård i närheten
-Att de har lågt pris
-Annat (specificera)

4. Hur tycker du att man ska få ungdomar att köpa fler ägg?
Ingen susning.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3

Du menar att du tycker det är dumt att försöka tjäna pengar? Hur tänker du då?

Först hade jag inte ens tänkt orka bemöta dig med ett svar men what the hell... Allt jag har att säga är att det inte var alls så jag skrev eller insinuerade, så tramsa inte runt med onödiga omtolkningar. Jag ifrågasatte vad de får ut för lärdom av detta, då det inte är glasklart för mig. Och jag förstår fortfarande inte, men läraren har säkert någon poäng med det om man får se hela bilden. Undersökningen var väldigt bristfällig på information på vad det egentligen är de vill undersöka (och med märkliga frågor), därav min nyfikenhet och ifrågasättning.

Fast det är ju Övriga Ämnen i ett nötskal. Folk vill föra statistik på färger på medlemmarnas underkläder m.m. Alla är lika glada att dela med sig, så jag ska inte vara sämre. Mina är gröna.

Om du nu däremot skulle vara lite lustig och skämta till det bara (vilket är svårt att tolka utan smileys) är mitt svar istället följande: Haha, jag vet inte.. ägg e gott.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Re: Marknadsundersökning om ägg

dubbelpost

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Re: Marknadsundersökning om ägg

1. Ja, men endast när det ingår i matlagning/bakning, t.ex. vid kakor, pannkakor, pizzadeg etc.

Detta för att jag tidigare varit allergisk och aldrig kommit för mig att 'tycka om' ägg.

2. Hade jag ätit ägg sen jag varit mycket yngre så hade det nog varit oftare och godare.

3. Gärna en gård i närheten, kan betala någon krona extra för det, men ett lågt pris kan vara avgörande.

4. Varför skulle de göra det?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

1. Äter du ägg regelbundet?
-Ja, bra proteinkälla, jävligt gott, och enkelt.

2. Vad skulle få dig att äta mer ägg? (Om du inte redan äter regelbundet)

3. Vilket av följande är viktigast för dig när du köper ägg;
-Att de har lågt pris

4. Hur tycker du att man ska få ungdomar att köpa fler ägg?
Ingen aning!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

1. Äter du ägg regelbundet?
Ja, för att det är gott

2. Vad skulle få dig att äta mer ägg? (Om du inte redan äter regelbundet)
Äter redan regelbundet.

3. Vilket av följande är viktigast för dig när du köper ägg;
Spelar _ingen_ roll.

4. Hur tycker du att man ska få ungdomar att köpa fler ägg?
Eh? Folk äter det som de gillar, så din fråga bör vara "hur tycker du att man skall få en ungdom att gilla äta ägg?".
Eftersom jag inte vet hur man kan manipulera människor att gilla diverse saker, så får du nog fråga en psykolog om detta.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

1: Köper nästan aldrig ägg, men äter maträtter som har ägg i sig. Orsaken till varför jag köper så få är att de går ut snabbt och då jag är sugen så finns de ändå inte hemma.

2: Ägg på flaska som ketchup, med konserveringsmedel.

3: Frigående höns ihop med lågt pris

4: Sälja ägg-proteintillskott ihop med vilseledande marknadsföring om att detta är superbra. Sätt gärna någon barnslit etikett på flaskorna och någon udda smaktillsats. Kanske även blanda in koffein i drinken.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
1: Köper nästan aldrig ägg, men äter maträtter som har ägg i sig. Orsaken till varför jag köper så få är att de går ut snabbt och då jag är sugen så finns de ändå inte hemma.

2: Ägg på flaska som ketchup, med konserveringsmedel.

3: Frigående höns ihop med lågt pris

4: Sälja ägg-proteintillskott ihop med vilseledande marknadsföring om att detta är superbra. Sätt gärna någon barnslit etikett på flaskorna och någon udda smaktillsats. Kanske även blanda in koffein i drinken.

Ägg håller sig lätt över 2 månader i kylskåp.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Ägg håller sig lätt över 2 månader i kylskåp.

Hmm ingen dum ide. Jag har alltid förvarat dem i skafferiet.
Att jag inte har tänkt på detta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

1. Äter du ägg regelbundet?
Ja säkert 2 dussin i månaden

2. Vad skulle få dig att äta mer ägg? (Om du inte redan äter regelbundet)
Att jag inte blev så dålig i magen

3. Vilket av följande är viktigast för dig när du köper ägg;
-Att de kommer från en gård i närheten

4. Hur tycker du att man ska få ungdomar att köpa fler ägg?
Ingen aning

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
Först hade jag inte ens tänkt orka bemöta dig med ett svar men what the hell... Allt jag har att säga är att det inte var alls så jag skrev eller insinuerade, så tramsa inte runt med onödiga omtolkningar. Jag ifrågasatte vad de får ut för lärdom av detta, då det inte är glasklart för mig. Och jag förstår fortfarande inte, men läraren har säkert någon poäng med det om man får se hela bilden. Undersökningen var väldigt bristfällig på information på vad det egentligen är de vill undersöka (och med märkliga frågor), därav min nyfikenhet och ifrågasättning.

Jasså, du skrev "Vad har man förväntat sig för svar på den här frågan egentligen?" på en fråga som kan hjälpa till att ta fram ex. ny reklam;
Samt "Varför vill man att ungdomar ska köpa mer ägg överhuvudtaget? Äts det för lite ägg i detta land eller vad?".
Du ifrågasätter hela syftet med att undersöka folks äggvanor, du ifrågasätter att man undersöker varför folk inte äter mer ägg och du ifrågasätter varför man överhuvud taget vill undersöka potentiella kunder. Hur menar du att du Inte ifrågasätter att någon vill tjäna pengar?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
Först hade jag inte ens tänkt orka bemöta dig med ett svar men what the hell... Allt jag har att säga är att det inte var alls så jag skrev eller insinuerade, så tramsa inte runt med onödiga omtolkningar. Jag ifrågasatte vad de får ut för lärdom av detta, då det inte är glasklart för mig. Och jag förstår fortfarande inte, men läraren har säkert någon poäng med det om man får se hela bilden. Undersökningen var väldigt bristfällig på information på vad det egentligen är de vill undersöka (och med märkliga frågor), därav min nyfikenhet och ifrågasättning.

Fast det är ju Övriga Ämnen i ett nötskal. Folk vill föra statistik på färger på medlemmarnas underkläder m.m. Alla är lika glada att dela med sig, så jag ska inte vara sämre. Mina är gröna.

Om du nu däremot skulle vara lite lustig och skämta till det bara (vilket är svårt att tolka utan smileys) är mitt svar istället följande: Haha, jag vet inte.. ägg e gott.

Undersökningen var mest för min egen del för att få lite idéer på hur man bör marknadsföra äggen. Svårt å brainstorma med sig själv Marknadsundersökningarna till större projekt brukar bli mycket större och genomgående, men nu var övningen att ta fram något förslag bara.

Nu har jag ju lite koll på vad en målgrupp tycker är viktigt när de köper ägg tex. Då kanske jag inte ska spela på att ägg är bra att kasta på varandra, utan att de de är billiga och nyttiga. Dåligt exempel men du förstår. Och nu känns det som att en receptbok eller liknande är ett bättre sätt att gå tillväga än en annons i aftonbladet.

Men att undersökningen är bristfällig har du rätt i Dock är den precis lagom för en övningsuppgift.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Jasså, du skrev "Vad har man förväntat sig för svar på den här frågan egentligen?" på en fråga som kan hjälpa till att ta fram ex. ny reklam;
Samt "Varför vill man att ungdomar ska köpa mer ägg överhuvudtaget? Äts det för lite ägg i detta land eller vad?".
Du ifrågasätter hela syftet med att undersöka folks äggvanor, du ifrågasätter att man undersöker varför folk inte äter mer ägg och du ifrågasätter varför man överhuvud taget vill undersöka potentiella kunder. Hur menar du att du Inte ifrågasätter att någon vill tjäna pengar?

Jag förstår nu att ditt syfte egentligen bara är att trolla. Jag förklarade tydligt med vad jag menade och du fortsätter göra idiotiska övertolkningar. En bild säger mer än tusen ord.

PS.
Soulnut: Det var inte meningen att på något vis hacka på dig.
DS.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
Jag förstår nu att ditt syfte egentligen bara är att trolla. Jag förklarade tydligt med vad jag menade och du fortsätter göra idiotiska övertolkningar. En bild säger mer än tusen ord.

TS var väldigt tydlig med att uppgiften går ut på att skapa en kampanj för att få ungdomar att köpa/använda fler ägg.
En logisk del i processen är enligt mig att undersöka hur mycket ägg folk äter, varför de inte äter mer och vad som skulle få de att äta mer.
Jag tyckte frågorna var jättebra och uppgiften tycker jag också är bra.
TS läser grafisk design och kommunikation och en del i processen är att ta reda på mer exakt vad man ska utföra.

Med uppgiften kan man exempelvis bevisa sin kunskap att genomgå ett verklighetstroget uppdrag eller så kan man utveckla sina kunskaper inom processen att utveckla en annonskampanj.

Tycker du inte det låter vettigt?
Nej, jag trollar inte.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
TS var väldigt tydlig med att uppgiften går ut på att skapa en kampanj för att få ungdomar att köpa/använda fler ägg.
En logisk del i processen är enligt mig att undersöka hur mycket ägg folk äter, varför de inte äter mer och vad som skulle få de att äta mer.
Jag tyckte frågorna var jättebra och uppgiften tycker jag också är bra.
TS läser grafisk design och kommunikation och en del i processen är att ta reda på mer exakt vad man ska utföra.

Med uppgiften kan man exempelvis bevisa sin kunskap att genomgå ett verklighetstroget uppdrag eller så kan man utveckla sina kunskaper inom processen att utveckla en annonskampanj.

Tycker du inte det låter vettigt?
Nej, jag trollar inte.

Lägg av. TS har själv medgivit att det var bristfällig information kring undersökningen. Det går alldeles utmärkt att göra en efterhandskonstruktion nu när TS förklarat lite mer vad han ville kring det hela. Och vad som du tycker är fullkomligt irrelevant i detta sammanhang (bortsett från själva undersökningen talar jag nu). Och du gjorde fortfarande idiotiska övertolkingar och jag kräver en ursäkt, eller att du slutar besudla mig med mer nonsens. Fritt val.

Och jo, du trollade.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg av båda två nu.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
Lägg av. TS har själv medgivit att det var bristfällig information kring undersökningen. Det går alldeles utmärkt att göra en efterhandskonstruktion nu när TS förklarat lite mer vad han ville kring det hela. Och vad som du tycker är fullkomligt irrelevant i detta sammanhang (bortsett från själva undersökningen talar jag nu). Och du gjorde fortfarande idiotiska övertolkingar och jag kräver en ursäkt, eller att du slutar besudla mig med mer nonsens. Fritt val.

Och jo, du trollade.

Nej, det jag skrev var ingen efterkonstruktion utan baserat på vad TS skrev i första inlägget. Det har inte ändrats.
Det enda ingen visste var att TS läste design och grafisk kommunikation.

Jag tyckte inte jag tolkade dig fel först, sedan skriver jag hur jag tolkade förstaposten, ändå väljer du att inte diskutera utan enbart skrika troll som en tvååring.
Du får vara tydligare om du vill ha en ursäkt.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Nej, det jag skrev var ingen efterkonstruktion utan baserat på vad TS skrev i första inlägget. Det har inte ändrats.
Det enda ingen visste var att TS läste design och grafisk kommunikation.

Jag tyckte inte jag tolkade dig fel först, sedan skriver jag hur jag tolkade förstaposten, ändå väljer du att inte diskutera utan enbart skrika troll som en tvååring.
Du får vara tydligare om du vill ha en ursäkt.

Jag skrev lägg av båda två, men du fortsätter.

1 varning + 3 månaders ÖÄ-ban.

Nu, återgå till ämnet.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

1. Äter du ägg regelbundet?
Nej, för att det är så förbannat äckligt stand alone så att säga.

2. Vad skulle få dig att äta mer ägg? (Om du inte redan äter regelbundet)
Att äggen i affären började smaka stekt potatis eller rostat bröd.

3. Vilket av följande är viktigast för dig när du köper ägg;
Humm... att det är ägg. när jag köper ägg är det för att någon annan än jag själv ska ha det i en smet eller liknande.

4. Hur tycker du att man ska få ungdomar att köpa fler ägg?
Få dem att smaka godis...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″