Mus syns inte i debian efter drivrutins updatering

Permalänk
Medlem

Mus syns inte i debian efter drivrutins updatering

Jo eftersom jag inte fick något tips i andra tråden så installerade jag debian då jag är mest van vid det.

Men nu efter jag installerat drivrutiner från ATI's hemsida till mitt kort så syns inte min mus längre. Enda sättet jag kan se den är att trycka control så jag vet vart den håller hus just för tillfället.

Någon som vet hur jag kan fixa detta?

Well liten update, ber om ursäkt för bump men har fått större problem nu, musen är tillbaka och drivarna verkar helt OK även fått igång flashplayer till 100%

Men till problemet, jag har inget LJUD! vet inte hur jag ska fixa. har skummat runt på google som en tok utan någon som helst hjälp, har kört alsaconf och valt rätt ljudkort (tror jag i varje fall) men nu får jag fram detta felet när jag ska försöka höjja eller sänka volym :

Volymkontrollen hittade inga element och/eller enheter att kontrollera. Detta betyder antingen att du inte har rätt GStreamer-insticksmoduler installerade, eller att du inte har konfigurerat något ljudkort

Någon som vet hur jag kan göra detta och förklara på ett relativt "nybörjar" sätt?