Permalänk
Robot

Nya datorn

Nya datorn som består av:

Antec Nine Hundred (svart lackerat)
MSI P55-GD65
Intel i5-750
Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz 4GB CL7
Powercolor hd5850 pcs+
Intel x25-V
Western Digital Black 1TB
Fractal Design R2 650w
Samsung DVD-brännare

Besök albumet: Nya datorn av Isty

Permalänk

skruva ur varenda komponent och gör rätt DRAKABLARNA!!!

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErsdaHL06
skruva ur varenda komponent och gör rätt DRAKABLARNA!!!

Du tror inte jag försökte det från hela början?

Bl.a. så nådde inte 8pinkabeln.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isty
Du tror inte jag försökte det från hela början?

Bl.a. så nådde inte 8pinkabeln.

Vänd på nätagget då.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Vänd på nätagget då.

Har som sagt ett modulärt 650w agg från FD med en 120mm fläkt.

Förklara varför jag ska vända på det

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isty
Har som sagt ett modulärt 650w agg från FD med en 120mm fläkt.

Förklara varför jag ska vända på det

Ehh.. Missade du att jag citerade dig, eller fattar du bara inte?

Vänd på nätagget så kommer du kunna 8-pin strömmen till CPU'n bakom moderkortsplåten. Kommer underlätta att dra de andra kablarna också.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Ehh.. Missade du att jag citerade dig, eller fattar du bara inte?

Vänd på nätagget så kommer du kunna 8-pin strömmen till CPU'n bakom moderkortsplåten. Kommer underlätta att dra de andra kablarna också.

Hur menar du "vänd", upp och ned? Alltså att fläkten då är riktad nedåt, där det endast är plåt?

Ninehundred har ju inte en öppning där för fläkten, så enda alternativet är väll att fläkten är vänd uppåt?

Jag har kan tänkas fel, men skulle inte det resultera i att nätaggregatet blir väldigt varmt?

Ang. galleriet så tycker jag att kabeldragningen ser fruitansvärd ut.
Vet inte så mycket om datorlådan men har du inte möjlighet att dra iaf några sladdar bakom plåten?

Visa signatur

Fractal Design Define R2 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Core i5 750 | XFX Radeon HD 5850 BE | Corsair TX 650W 80+| 500GB X 2 HDD & 1TB Extern| Corsair 4GB 1333MHz XMS3-10600 | Blandad skruv

Philips 22" 16:10 2ms | Microsoft Sidewinder X6 | Ace Edge 3200 | Plantronics Gamecom 367

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aerobien
Hur menar du "vänd", upp och ned? Alltså att fläkten då är riktad nedåt, där det endast är plåt?

Ninehundred har ju inte en öppning där för fläkten, så enda alternativet är väll att fläkten är vänd uppåt?

Jag har kan tänkas fel, men skulle inte det resultera i att nätaggregatet blir väldigt varmt?

Ang. galleriet så tycker jag att kabeldragningen ser fruitansvärd ut.
Vet inte så mycket om datorlådan men har du inte möjlighet att dra iaf några sladdar bakom plåten?

Du har helt rätt, ifall jag ska VÄNDA på nätagget så kommer fläkten ligga mot botten av chassit vilket leder till överhettning.

Gjorde mitt bästa med kabeldragningen och väldigt lite fick plats tyvärr :-/

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Vad jag minns så ligger agget på "gummifötter" som lyfter det några millimeter. Om du tvivlar på att det räcker, gör ett eget hål eller borra massa små?

Kabeldragningen går att göra bättre även om du inte vänder på agget också, men du skulle tjäna en hel del på att vända det.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Väntar med poäng tills du har fixat med kablarna.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Gillar den svarta insidan , men som sagt..kablarna skulle behöva fixas .. ta dig tid och tänk efter så blir det bra ska du se

Poäng kommer sen

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Vilket ständigt tjöt om kabeldragning, är snubben nöjd med sin nya dator så gratulera ist. Så i vilket fall, grattis till nya datorn!

ps. kan tycka det är lite synd att gallerierna på SweC börjar bli så random, gillade det mer när det var mer egna byggen (chassi), brutala riggar och de datorer med det lilla extra.

Permalänk
Medlem

Bra grejor men...... Stock cpu kylare och noll kabeldragning är två gigantiska minus tyvärr...... det drar ner den totala prestandan på systemet rejält och är riktigt onödigt att det ska vara så fult med bra hårdvara... MEN du ska få lite extra poäng för att du inte visar "hörnan" och dina fina soffor och högtalare eller kattjäveln, för det är ju poppis bland många och jag ger automatisk en etta til dom ! Till alla som tycker vi gnäller om kabeldragningen så kan jag bara säga att det är inte bara visuelt fult men det hindrar en jämn och fin luftgenomströmning också. Sen skiter mitt glada hjärta i om ni vill ha höstackar i era burkar

Permalänk
Avstängd

varför varför intel stock kylare? varför köper man inte med en riktig kylare direkt när man beställer saker?

Permalänk
Medlem

Tack för alla kommentarer!

Bestämt mig för att beställa en ny cpu-kylare + göra fler hål i plåten så jag förhoppningsvis kan dra fler kablar.

Update kommer!

BTW har ni någon kylare att rekommendera? Ska helst inte vara FÖR dyr.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Denna är alldeles NY på marknaden.

http://indomo.se/index.php?mode=item&id=8984&show=1&mini=40

Blir nog både snyggt och bra med den

Permalänk
Medlem

jag gillart hoppas du fixar en bra cpu kylare så att du kan börja klocka upp processorn.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

var e cable managmentet? det e ju de som e kul att dra men snyggt annars

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless