Battlefield 2 bc2 grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Att det skulle vara 20 sek skillnad är bara skitsnack.
Har för övrigt aldrig hört talas om detta fenomen.
Varför skulle nvidia vara mycket snabbare att ladda spel trots långsammare minnen, gpu.. ja allt?
Skulle gärna vilja se några tester på att ditt uttalande stämmer.

Det är absolut inte det jag menar. Det är självklart att CPU och minnen sköter 98% av det, men det är inte sant att GPUn tar en kaffe när det laddas.
Det kommer inte gå snabbare med nVidia när du har långsammare komponenter i övrigt, men det kommer förmodligen gå ett par sekunder snabbare med samma hårdvara men med ett likvärdigt nVidia som ATI.

Förstår du vad jag menar? Tror att vi är mer på samma bana än vad vi tror...

Edit: Detta "fenomen" är ganska självklart om du tänker efter.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid...

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

"- Users with ATI cards are experiencing longer-than-normal load times: Known issue."

Sådär, räcker det som bevis? Skitsnack, javisst

Kollade precis upp det.
Sägs vara en bugg i BC2 vilket säkerligen kommer lösas.
Har med andra ord inget med KORTET att göra utan en miss av DICE.
Edit. Läser även att dx9,10,11 har olika laddningstider.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Kollade precis upp det.
Sägs vara en bugg i BC2 vilket säkerligen kommer lösas.
Har med andra ord inget med KORTET att göra utan en miss av DICE.

Det är väl alldeles självklart att det är.

Och det sägs inte, det är en bugg.

Tråden handlar ju faktiskt om det spelet

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Kollade precis upp det.
Sägs vara en bugg i BC2 vilket säkerligen kommer lösas.
Har med andra ord inget med KORTET att göra utan en miss av DICE.
Edit. Läser även att dx9,10,11 har olika laddningstider.

Exakt! En bugg!
Men, jo det har något med kortet att göra. Indirekt. Varför skulle det annars påverkas om kortet tog en kopp kaffe? Det är ju självklart att den arbetar, även om 70% mindre än CPUn. Eller hur?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar vara väldigt olika hur folk uppfattar det hela med spelandet. Sitter med dator i sig. och kör BC2 i 1680x1050/medium på mesta och tycker helt klart det är spelbart. Men för andra kanske det är helt ospelbart, tyvärr inget svar på frågan men det har nog ingen då upplevelsen verkar skifta mycket. Kör på det bästa möjliga efter din budget och hoppas på att du blir nöjd.

Visa signatur

e8400@3,6 :: Asus P5Q Premium :: 4GB Corsair PC6400@Stock :: H50 :: HIS 4770 & XFX 4770 Crossfire@stock :: Cooler Master Real Power M620

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Det är väl alldeles självklart att det är.

Och det sägs inte, det är en bugg.

Tråden handlar ju faktiskt om det spelet

Kanske blev lite off topic.
Men det handlar fortf i grund och botten om spelet.

Permalänk
Medlem

Lirar med ett GTX 285 med 1080p upplösning, personligen tycker jag fan att de laggar till på vissa ställen då jag får HUGE fps droppar (kan vara nere på 20 o snudda ibland) men då har jag förstås 16QA eller va de heter och de där andra på högsta, fick cirka 35-40 fps average, vilket i mitt tycke är för lite! Sänkte några snäpp på de där jag nämde och då fick jag 55-70 hela tiden, droppade ner till 35 när de va som mest grejs. Tycker dock du ska välja ur ATIs 5000 serie om du verkligen inte kan vänta på fermi

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Exakt! En bugg!
Men, jo det har något med kortet att göra. Indirekt. Varför skulle det annars påverkas om kortet tog en kopp kaffe? Det är ju självklart att den arbetar, även om 70% mindre än CPUn. Eller hur?

Ja till viss mån. Det fattar naturligtvis jag oxå.
Men så stor skillnad, var som jag även först misstänkte, en bugg.
Problemet var att ja ej visste att alla andra redan var införstådda att så var fallet.
Samt att det tycks blivit en och annan missuppfattningen på vägen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kMxx
Verkar vara väldigt olika hur folk uppfattar det hela med spelandet. Sitter med dator i sig. och kör BC2 i 1680x1050/medium på mesta och tycker helt klart det är spelbart. Men för andra kanske det är helt ospelbart, tyvärr inget svar på frågan men det har nog ingen då upplevelsen verkar skifta mycket. Kör på det bästa möjliga efter din budget och hoppas på att du blir nöjd.

Det är självklart att det är olika hur folk uppfattar det! Jag, t.ex, är väldigt känslig för "låga" FPS. Vill ha ca 70 i medelFPS för att jag ska kalla det spelbart. Men vissa kör med 30 i medel och drops till 10 och kallar det spelbart.
Jag tycker knappt det är spelbart på LOW i 1920x1080 med mitt ena 4770. Därför har jag snart 4850 Trifire, då jag tycker det är onödigt med DX11 idag. För priset av ett 5850 får jag 4850 1GB trifire, vilket piskar skiten ur 5850...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Ja till viss mån. Det fattar naturligtvis jag oxå.
Men så stor skillnad, var som jag även först misstänkte, en bugg.
Problemet var att ja ej visste att alla andra redan var införstådda att så var fallet.
Samt att det tycks blivit en och annan missuppfattningen på vägen.

Bra, då är vi på samma sida
Peace

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Battlefield 2 bc2 grafikkort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Eh, SP mer krävande än MP? Hur hänger det ihop?

Jag har fått en känsla av att dem krämat på lite extra med grafiken i SP-läget. Hur som helst så flyter MP bättre än SP på min dator trots att jag kör samma settings i båda fallen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom

Jag tycker knappt det är spelbart på LOW i 1920x1080 med mitt ena 4770. Därför har jag snart 4850 Trifire, då jag tycker det är onödigt med DX11 idag. För priset av ett 5850 får jag 4850 1GB trifire, vilket piskar skiten ur 5850...

Du vet att det inte skiljer direkt mycket, från ~14k med 5850 till ~15.5k med 4850...Sen all värme, ström etc som det slukar. nej tack

Edit: I Vantage borde jag lägga till

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Du vet att det inte skiljer direkt mycket, från ~14k med 5850 till ~15.5k med 4850...Sen all värme, ström etc som det slukar. nej tack

Edit:
I Vantage borde jag lägga till

Grejen är att Vantage ger mycket poäng för annat också en bara ren prestanda. Och i nuläget är det prestanda jag är ute efter.
BTW, 4850 Trifire ligger i samma Score som GTX295.
Jo, jag vet, det är nackdelarna...

Barre_88:
Hm, skumt. Rent logiskt borde det vara tvärtom, eftersom det är mycket mer överallt samtidigt. Men okej, har inte spelat SP något än om jag ska vara ärligt:rolleyes:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Att det skulle vara 20 sek skillnad är bara skitsnack.
Har för övrigt aldrig hört talas om detta fenomen.
Varför skulle nvidia vara mycket snabbare att ladda spel trots långsammare minnen, gpu.. ja allt?
Skulle gärna vilja se några tester på att ditt uttalande stämmer.

Känd bugg i BC2.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

jag kör allt på high med bao av och 4 i anistropic och det-.

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

Rätt rolig läsning, tycker dock att det är väldigt konstigt att folk med bättre dator än mig har sämre fps med samma inställningar :S.

Kör 1650*1080 high/medium ( har medium på shadows och texture tror jag) HBAO on.
Sen 1* msaa och 1x anisotropic filtering.
Ligger runt 60-80 fps( Kan komma upp i runt 90). Har aldrig kommit under 50 fps.
Och det här är med riggen i min signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crillie90
Rätt rolig läsning, tycker dock att det är väldigt konstigt att folk med bättre dator än mig har sämre fps med samma inställningar :S.

Kör 1650*1080 high/medium ( har medium på shadows och texture tror jag) HBAO on.
Sen 1* msaa och 1x anisotropic filtering.
Ligger runt 60-80 fps( Kan komma upp i runt 90). Har aldrig kommit under 50 fps.
Och det här är med riggen i min signatur

Samma här, fast allt utom shadows på high och HBAO off. Runt samma FPS, fast med DirectX 11

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Mitt förslag till trådskaparen är iaf att skippa cpu/moderkort/minnes uppgradering och öka budgeten på grafikkortet.

Att gå från e8400 till 750 handlar väl om max 0-10% förbättring i spel och 10-20% i övriga program.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3634&p=8

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

5850 flyter på riktigt bra för mig i 1920x1080 med allt ögongodis på max

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Balbuto
Köp Nvidiakort om du inte vill vänta 20 sekunder längre än alla andra på att få vara med och spela.

Laddar snabbare än de flesta med mitt 4870x2.

Permalänk
Medlem

jag får typ 30-60 fps med det mesta på medium i 1920x1200
Kör min E8400 i 3.6 men jag tror att det är den som flaskar hårt.
Kollar jag i rivatuner monitor så går båda kärnorna i 100% medans GPU usage ligger på runt 70% spikar ibland till 90%

EDIT:
Crillie90: du menar väll 1920x1080 eller 1680x1050?
om de e 1920x1080 fattar jag int hur du kan ha så bera fps

om du har rivatuner kan du kolla va du har för GPU usage?

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av WeeMaan:

Känd bugg i BC2.

Jo vi kom fram till det om du läser inläggen posatade efter det du citera..

Permalänk
Medlem

Bad Company 2 kräver väldigt mycket utav processor. Jag har ett 5770 och spelar i 1680x1050 på high med x2aa och x4af och det blir i princip samma fps om jag kör på low som om jag fläskar på med effekter.