Svenskar släpper testprogram för DirectX 11

Permalänk
Melding Plague

Svenskar släpper testprogram för DirectX 11

Bitsquid och Fatshark gör gemensam sak i demoprogrammet Stone Giant som bland annat kan användas för att mäta prestanda i DirectX 11.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det här är bra. Det finns inte speciellt mycket testprogram för DirectX 11 än så länge.

Permalänk
Medlem

Spiders... why did it have to be spiders?!

Annars ser allt bra ut.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk

Lär väl inte vara snyggare än heaven benchmark, men kan bli najs ändå

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Video kommer om en halvtimme eller så (när Youtube räknat klart).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tänkte precis beklaga mig över att en video inte fanns, men gött att den är på gång! Tummen upp.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Lär väl inte vara snyggare än heaven benchmark, men kan bli najs ändå

Vem vet, jag tror det kommer bli rätt så lika ändå

Permalänk
Medlem

Så den allmänna versionen släpps om två veckor. Bra med fler DX11 benchmarks.

Kan nämnas att Bitsquid har flera huvudutvecklare från GRIN, så de har bra erfarenhet sen tidigare.

Enligt deras hemsida är motorn speciellt gjord för att använda multicore CPU dessutom.
http://bitsquid.se/engine.html

Permalänk
Medlem

Riktigt obegåvat att ha äckliga spindlar i ett benchmark kan jag tycka. Faktum är att många inte tycker om dem och jag tror det kommer påverka antalet körningar av testet negativt.

Folk gillar fina sagohus på luftöar med fint gräs och statyer som föreställer en drake. Folk tycker också om en bländande sol.

Fast med min egen logik så är det jag tycker allra bäst om en laserskjutarfight i någon slags hangar, där en stackare får en hel cistern över sig och sen kommer en kille med superrustning och mejar ned allt och alla... Tja, vad vet jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sd varianten finns på tuben nu

http://www.youtube.com/watch?v=QPOcWvKdOJs

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/QPOcWvKdOJs&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/QPOcWvKdOJs&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Visa signatur

HAF 922 | Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P Socket-AM3 | Phenom IIx4 965 Black edition @ 4 ghz 1.45v | Corsair H50 | 4gb Corsair XMS3 DDR3 @ 16000mhz 4GB | Corsair TX 850W PSU | XFX 5970 BE @ 800/1100 stock volts |
Macbook Pro i7 (sandybridge) 2,2ghz 15" hi-res antiglare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eyeleks123
http://www.youtube.com/watch?v=2VgH3MRLMZk

Imponerade inte mig iaf...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Ser grymt ut. Undrade förut när futuremark får lite konkurrens, vilket nu verkar hända allt mer : D

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Avskyr också spindlar och föredrar nog unigine heaven
Dock var det grafikporr på hög nivå.

Visa signatur

HAF 922 | Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P Socket-AM3 | Phenom IIx4 965 Black edition @ 4 ghz 1.45v | Corsair H50 | 4gb Corsair XMS3 DDR3 @ 16000mhz 4GB | Corsair TX 850W PSU | XFX 5970 BE @ 800/1100 stock volts |
Macbook Pro i7 (sandybridge) 2,2ghz 15" hi-res antiglare

Permalänk
Medlem

gillade slutet men tyckte inte grafiken i sig var speciellt märkvärdig

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Animationerna såg lite halvtaskiga ut på vissa ställen men detta fixas förhoppningsvis i den slutgiltiga produkten. Kolla när han drar ut kristallen och på sakerna på hans rygg. De liksom krockar in i varandra. Animationer på jätten kändes stela, men det kanske var meningen. Små skönhetsmissar. Fy fan vad gnällig jag är nu. Bra annars, snygg geometri m.m..

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Avstängd

Riktigt najs! Hoppas vi får se mer från dem!

Permalänk
Medlem

Alltså, vad är egentligen den stora skillnaden på dx9->dx10->dx11? För ska jag vara ärlig så tycker jag inte detta imponerar mycket mer än dx9... men men det är bara vad jag tycker:P Kul iaf att Futuremark fått konkurrens!:)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det intressanta är geometrin/detaljnivån vilket syns väldigt bra i demot men inte i videon och bilderna. Det går att zooma in väldigt nära objekt och se minsta lilla gruskorn i 3D. Inga mer platta utsmetade texturer alltså.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Texturerna kunde varit lite bättre men jag gillar alla ojämnheter - Är det tesselation som körs i demot?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vad var det som var specifikt för dx11 i videon? Inget stack väl egentligen ut som något man inte sätt förr?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det intressanta är geometrin/detaljnivån vilket syns väldigt bra i demot men inte i videon och bilderna. Det går att zooma in väldigt nära objekt och se minsta lilla gruskorn i 3D. Inga mer platta utsmetade texturer alltså.

Fast det känns inte som texturerna är knivskarpa, fast det kanske bara är filmen som gör det så?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vad var det som var specifikt för dx11 i videon? Inget stack väl egentligen ut som något man inte sätt förr?

Tesselering i mängder.

http://www.sweclockers.com/imagebank/201003/44_stor001.jpg

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Härlig skräckis variant. Snygg dessutom.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Videon är ju inte jättesnällt packad!

Det lär ju se mycket bättre ut när datorn genererar och kör demot på ens egen maskin.

Ajja det kanske ger en fingervisning om hur framtida spel kan fungera.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Tesselering i mängder.

http://www.sweclockers.com/imagebank/201003/44_stor001.jpg

Då antar jag att GF100 kommer att leda stort i denna benchmark?

Sen kommer ni att köra detta program när Fermi reviewen kommer?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ser galet bra ut, go sverige?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

snyggt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Geeks
SweClockers

Får 26 FPS i snitt med Radeon HD 5850, Core i7 860 @ 3,6 Ghz, 8 GB RAM @ 1920 x 1200 px. Säger kanske inte så mycket, men det är rätt krävande alltså.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015