Xfx radeon 5750 Problem

Permalänk
Medlem

Xfx radeon 5750 Problem

Hej alla datornördar osv.!

Nu är det så att jag har en relativt ny dator, högst två månader gammal.
som spökar för mig, grafikkortet har något fel(tror det är glapp) som gör att det stängs av(skärmen blir vit, randig, orange, grå, i stort sätt random färgat efter ett tag, ibland efter 2 timmar, ibland efter tio minuter.

Detta fel måtte väl vara glapp ?Jag är väldigt säker på att jag har de nyaste drivrutinerna till mitt grafikkort, och är ganska säker på att problemet inte ligger i software;t. Kan ubuntu påverka min grafik inne på Xp? (med tanke på att jag inte har laddat ner grafikkortsdrivrutinerna på ubuntu).Jag tror inte det är fel på skärmen, som också är relativt ny(köpt november förra året.) vet dock inte varför, har bara en magkänsla att det är grafikkortet, möjligtvis moderkortet som krånglar.

F.ö. grafikkortet heter Xfx radeon 5750 och skärmen BenQ hd 26" eller 24" 16:9.

Andledningen att jag måste ha svar fort, inte väntar på kundservice imorgon är för att jag precis har skrivit bokrecension och engelska arbete i två timmar som precis har försvunnit, och jag vill absolut inte att det ska hända igen :@@@@@@@@@@@@@@

Permalänk
Avstängd

Drivrutinsbugg, pröva ladda ner nya 10.3 preview drivern så ska det vara någorlunda bättre

Inte hänt för mig sen jag installerade

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Drivrutinsbugg, pröva ladda ner nya 10.3 preview drivern så ska det vara någorlunda bättre

Inte hänt för mig sen jag installerade

verkar som den bara finns till vista/7

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alvekun
verkar som den bara finns till vista/7

Attans ja, det tänkte jag inte på.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB