Tillbehör till Nvidia gtx 285

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2009

Tillbehör till Nvidia gtx 285

Hejsan jag ska hjälpa en kompis på fredag att bygga en dator men saker soim nu bubblar i mitt huve är.

Dagens nätag har väl inte strömkablar för just 8pins in ström till grafikkortet. Så nu till min fråga följer denna kabel med i gtx 285 för om inte måste jag införskaffa en sådan. Ofast har nätaggen 6+6 pinns ström kontakter men inte 6+8 pinns.

har denna ett namn jag försökte söka på det men då jag inte vet exakta namnet så listas miljontals annat skit som jag inte alls vill ha upp.

Kan ju va så nu att detta grafikkort vill endast ha 6+6pinns åxå men skulle va taskigt om nu så inte va fallet, så vi inte får igång datorn på fredag.

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

Jo då, mitt HX650W har 4 stcken 8pins eller 4 swtycken 6 pins, det är så att det är en 6 pins sen brevid den sitter det en 2 pins som bara hänger löst. så om du har 8 pin eller inte, det beror nog på vad du har för nätagg.

Dom hade aldrig gjort grafikkort med sådana ström uttag om det inte fanns nätagg till det hehe ^^

In Win 805c || MSI Z97 Gaming 5 || Intel i5 4690k @ 4.5ghz || H75 || Gigabyte 980Ti G1 || 16GB 2400mhz Hyper X Savage CL10 || Crucial M100 240GB || OCZ Vector 480GB || Fractal Design Integra M 650W

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Jo då, mitt HX650W har 4 stcken 8pins eller 4 swtycken 6 pins, det är så att det är en 6 pins sen brevid den sitter det en 2 pins som bara hänger löst. så om du har 8 pin eller inte, det beror nog på vad du har för nätagg.

Dom hade aldrig gjort grafikkort med sådana ström uttag om det inte fanns nätagg till det hehe ^^

okej riggen som skall byggas så är nätagget av märket fraktal design 650 och jag läste lite lätt att det skulle finnas 2 st extra kontakter som motsvarar detta ,dock fick jag gräva lite grann.

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.