Crosshair IV Formula till Phenom II X6

Permalänk
Melding Plague

Crosshair IV Formula till Phenom II X6

Asus laddar upp inför lanseringen av sexkärniga Phenom II X6 med ett nytt moderkort som bygger på kretskombinationen AMD 890FX och SB850.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg fint ut speciellt kylarna som vågade sig fram över kortet, layouten var det inget fel på heller.

Nu väntar vi spänt på recensioner på X6orna från AMD.

Permalänk
Medlem

Snyggt. Älskar rött!!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Porrigt värre. Vill ha!

Permalänk
Avstängd

Spännande det är ju snart dax för rigg uppgradering! AMD Eller Intel :D.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Musikälskare

Galet läckert

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Åååh galet!

Hamnar detta i samma prisklass som de andra värstingkorten till AM3 så lär dom sälja som smör. Äntligen ett snyggt moderkort till Phenom!

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Blir sugen på att uppgradera redan,

dock ser dom 2 nedersta pci-e platserna ut & vara lite dåligt placerade, dom flesta g-korten tar ju 2 platser samt sätter du ett g-kort i den nedersta platsen så kommer de antagligen vara ivägen för kontakterna,

men snygg layout förövrigt. blir roligt nu när 890FX modellerna ramlar in på hyllorna.

*EDIT*

funkar inte alla am3 socklar med x6 cpu:erna om man uppdaterar bios? (förutsatt att tillverkanrna släpper nya firmware)

Permalänk
Medlem

kommer en ASUS ROG Crosshair IV Extreme också

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Inaktiv

Vad fan. 6 SATA portar? Vem måste man muta för att få lite mer användbart antal portar?

Permalänk
Medlem

blir spännande när ovanstående kommer, dvs Crosshair IV Extreme

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk

mmmm julafton för den rabiata amd fanboyen...
håller med om att vi behöver fler sata portar!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan köra SLI. Skulle gärna vilja prova köra Phenom

Permalänk

Är det ett löstagbart bios-chip som finns till beskådning nere i höger hörn, precis under kylflänsen? Det hade varit perfekt om man skulle vilja testa coreboot någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkskruv
Är det ett löstagbart bios-chip som finns till beskådning nere i höger hörn, precis under kylflänsen? Det hade varit perfekt om man skulle vilja testa coreboot någon gång i framtiden.

Offtopic: Vad är coreboot?

Permalänk
Medlem

haha hade ingen aning om att det ens skulle kolla crosshair iv
satt och sökte tidiager idag på Crosshair IIII läskigt värre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
haha hade ingen aning om att det ens skulle kolla crosshair iv
satt och sökte tidiager idag på Crosshair IIII läskigt värre

Romerska siffror. III betyder 3 och IV betyder 4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Romerska siffror. III betyder 3 och IV betyder 4.

ja klart jag vet...

men jag satt och sökte på crosshair IIII tidigare idag innnan jag ens viste att det var påväg/existerade..

sen att det kommer upp som nyhet på sweclockers samma dag 1½ timme senar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
http://www.techpowerup.com/img/10-03-02/20b.jpg

kommer en ASUS ROG Crosshair IV Extreme också

Den där hade Extremt mycket bättre upplägg på kortet, plus tre extra SATA och PCI-slots som faktiskt går att använda.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

härligt:D har man haft Crosshair I och nu III är nästan IV ett måste;D ska bli intressant hur X6an presterar

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Offtopic: Vad är coreboot?

Ett alternativ till BIOS som lär vara mycket snabbare och använder öppen källkod.

Permalänk
Medlem

Priset blir säkert lite billigare än rampage 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
ja klart jag vet...

men jag satt och sökte på crosshair IIII tidigare idag innnan jag ens viste att det var påväg/existerade..

sen att det kommer upp som nyhet på sweclockers samma dag 1½ timme senar

Du skriver att du kan romerska siffror, ändå har du skrivit att du sökt på Crosshair IIII vilket inte finns i romerska siffror. Antingen menar du III eller IV...

Visa signatur

Smidig som ett kylskåp, skillad som en lolkatt

Permalänk

vad tror ni prislappen landar på cirka ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunderstruck
vad tror ni prislappen landar på cirka ?

Jag skulle tippa på strax över två tusen kronor för att sedan gå ner till strax under. Ungefär så de andra Crosshair-brädorna har betett sig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Trevligt värre, vart lite småsugen på detta, fattas snygga och bra moderkort för AMD prollar tkr jag.. och har planer på att fixa ett nytt mobo med nya chipset samt en x6 när de släpps så vrf inte slå till på detta oxå :P..
lite kul med core unlocker, men vrf köpa en x4 och låsa upp när när jag hällre köper en x6 som ja vet är stabil. men kul grejj.
däremot ser sataportarna jobbiga ut, sätter alltid mitt grafikkort i översta pci platsen, vilken kmr betyda att sataportarna gömmersig bakom 90 grader GX2, lär man vänta på att datorn svalnar före man ploppar en ny disk och man måste ur med grafikkortet =(
jobbigt, men köper det säkert ändå för de känns som om jag måste, om de e bra dvs, får vänta på tester
dock är jag lite smått skeptisk mot att köpa mer asus prylar, mitt gx2 har vart på service i över en månad nu, inte ett pip från asus, och jag är så grymt otålig på att vänta på grejjer som ska lagas osv -_-' så skulle nått mer från asus pajja för mig skulle jag gå under

Edit: ASUS ROG Crosshair IV Extreme hade bättre placering på portarna, så kmr de ut för inte överdrivet mkt mer pengar så väljer jag nog hällre det före de andra, bara för en sån simpel grejj som placering av sataportarna

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Den där hade Extremt mycket bättre upplägg på kortet, plus tre extra SATA och PCI-slots som faktiskt går att använda.

Mjo, men även här är nedersta PCI-e 2.0 porten oanvändbar för dubbelslot-kort. Bättre det än två som är det iofs. Samma grej på RIIE, den nedersta sitter för tight inpå kontakterna nertill. Man bör väl klara sig med tre stycken iaf, skönt att kunna köra CF med lite luft mellan (slot 1 och 3). Bara de inte gjort något dumt som att exempelvis trean bara går att köra i x8 eller något sådant, Asus hittar på sånt där ibland.

Edit: Undrar om inte den där sockeln sitter mer åt höger (från betraktarens håll) än vad som är brukligt? Kan bli lite strul med hål i moderkortsplåtar. Eller är det en synvilla?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

egentligen är det lite konstigt att det här blev en nyhet nu, var inte ni på cebit?

finns det inget intresse av att göra m-atx kort till amd likt MAXIMUS III GENE?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Definitivt finns det köpare iaf. Ge oss ett Crosshair IV Gene!

Lyssna på ASOT nu...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

skulle villja ha ett billigare kort, för kanske 1k men med samma färgschema. sedan kan det vara 890 x eller 890 gx eller whatever, men iaf cf