Youtube HD får datorn att lagga.

Permalänk

Youtube HD får datorn att lagga.

Hej,

Har ett XFX4890 xxx, när jag har kollat på youtube HD filmer ett tag så blir datorn VÄLDIGT seg, jag kollar tempen och allt verkar fint där, CPU på runt 33 på båda kärnorna, och GPUn på lite under 60. Startar jag om datorn så går en fint igen.

Det jag funderar på är, har även HD4xxx Flash accelerering på GPUn eller är det bara i HD5xxx serien, för youtube använder väl flash för filmerna? Kan det då vara detta som ställer till det?

Kan man stänga av GPU användningen i flash på nått sätt i så fall? Eller han ni något annat förslag på vad det kan bero på.

Datorn går som vanligt direkt efter att jag startat om den, vilket även det bör betyda att det inte har med temps att göra tycker jag.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

48xx serien har flashacceleration men man måste ladda hem en specialversion av flashplayer som finns på nån sida hos adobe. Doch tyckte jag att datorn blev instabil av den versionen. Men det kan ju vara min rigg som inte gillar det.. Prova du.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Nja, men det är just Flash accelerationen jag inte vill ha, för det var den jag funderade på, som kanske ställde till med nått. Ominstallerade flash med den som ligger på adobe.com på förstasidan typ, den skall alltså vara utan flash-acc? Hjälpte iaf inte, undrar vad det kan bero på.

I spel som LoL (max på allt, 1920x1200) och H.A.W.X i dx10 läge med allt på max, då har jag inga problem, men när jag kollar 10-20 min på Starcraft 2 matcher på youtube så blir datorn bara segare och segare, tills bilden blir svart, förutom muspekaren, den kan mar röra lite var 30e sek ungefär, och så måste jag göra en reset på reset-knappen.

Någon annan som har nån idé?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Musikälskare

Låter lite som driv problem eller?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Högerklicka på flashfönstret, tryck på settings och klicka ur hardware acceleration?

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Låter lite som driv problem eller?

Ja, kan ju vara det, men har prövat med både 10.2 och 10.3 preview.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskhalsarn
Högerklicka på flashfönstret, tryck på settings och klicka ur hardware acceleration?

Aha, tack, det skall testas, jag undrade just vart man kunde hitta Flash inställningar, men är dom "globala" så att det gäller för alla filmer jag kollar på, eller måste jag göra det varje gång?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele

Aha, tack, det skall testas, jag undrade just vart man kunde hitta Flash inställningar, men är dom "globala" så att det gäller för alla filmer jag kollar på, eller måste jag göra det varje gång?

Du måste bara ställa in en gång, (för varje webbläsare). Jag liknande problem med båda mina datorer när jag uppgradera till win7. Först trodde jag att det var nåt minnesfel p.g.a. att det oftast märks när man ska se på media. Men det visade sig vara flashspelaren på båda laptop och stationära.

http://www.macromedia.com/support/documentation/se/flashplaye...

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X