Stänga av v-sync med CCC?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2008

Stänga av v-sync med CCC?

Ska börja med att nämna att jag inte är ute efter att starta ännu en diskussion om v-sync och input-lag. I vilket fall som helst så tycker jag att v-sync skapar en fördröjning som gör många spel helt ospelbara, och vad jag har testat så finns det ingen annan lösning än att stänga av v-sync, och i så fall lever jag hellre med lite tearing, och nej, triple buffering hjälper inte.

I många spel kan man ju bara stänga av v-sync i någon options meny, i andra så är det lite jobbigare då man är tvungen att ändra i någon konfigurationsfil. Men jag har nyligen köpt Red Faction Guerilla och kan inte hitta något sätt att stänga av v-sync. Jag har försökt använda CCC och ställt in Wait for vertical refresh till Always Off. Men precis som med alla andra spel så gör det ingen skillnad. Finns det något annat program man kan använda för att stänga av v-sync? Har testat D3DOverrider, men det enda man kunde göra där (som fungerade iaf) var att sätta igång v-sync när det var avstängt, inte tvärtom.

Tack på förhand!

PS. Kanske borde nämna att jag har ett 4870x2.

EDIT: Visade sig att i RFG handlade nog snarare om något annat än v-sync, det var antagligen därför jag inte tyckte att D3DOverrider fungerade också.