Finns det spel med bättre grafik än Crysis?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Ja, det är en besvikelse
När Crysis släpptes så trodde jag att utvecklingen kommit så långt och att alla andra spel efter Crysis skulle ha minst lika bra grafik tekniskt sett eller bättre. Men icke sa Nicke.. dem nya spelen har sämre

En teori kan vara att spelföretagen anpassar sina spel så dem ska funka på dagens konsoler också (Xbox 360 och Playstation 3), och eftersom dem konsolerna har dåliga grafikkort så utvecklar spelföretagen inte spelen med så bra grafik. Med andra ord: Konsolerna har stoppat grafik-utvecklingen!

Den teorin låter helt korrekt, crysis är det snyggaste spelet som gjorts helt klart.
Men inte tekniskt sätt när det gäller shaders osv. de kan jag inte hålla med om, där vinner metro 2033 lätt.
Dock ser metro ut som häst pung jämfört med crysis i helhet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Det har aldrig någon sagt heller. Dock frågar trådskaparen om det finns något spel som har bättre grafik än Crysis och det gör det inte heller. Det enda spelet som kan överträffa Crysis är isf Crysis 2.

Tyvärr inte då den nya cryengine kommer garanterat vara sämre då den ska vara optimerade till gamla ps3 och xbox360, därav kommer det vara tvunga att göra det bra mkt sämre, med tanke på att ps3 och xbox inte ens klara första crysis.
Men syfta du på warhead kan det stämma

Permalänk

Fan va sjukt så ser spelet fan inte ut på riktigt, jag maxar det med mitt 5870 i 1080p, utan AA, och det är inte ens i närheten av dem bilderna, frågan är om de är renderade och utjämnade kanter i polygonerna. Kan lova dig att det inte ser ut sådär.
Det är snyggt, men nej inte som crysis.
Visst den har snygga lights, shaders o allt det där godiset, men texturerna kan vara för jävliga på visa ställen, och kantigt jo fan visst är det de.

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Du är inte moddare. Hade du varit det så hade du vetat om att Cryengine 2 verkligen ÄR den mest tekniskt avancerade motorn på marknaden... crymod/incrysis.com go there, open your eyes.

Tack, du är grym. Verkar vara få som har vett i skallen här, men du har koll.

Det spelar ingen roll huruvida spelet "Crysis" är snyggast, poängen är vad motorn är kapabel till att visa på skärmen. På den fronten har ingen annan spelmotor en suck jämförelsevis. Just nu är motorn kopplad direkt till spelet vilket per automatik gör Crysis till det snyggaste på marknaden. Det säger dessutom sig själv när Crysis fortfarande används till benchmarks. Jag tänker alltid innan jag köper spel "Flyter Crysis, flyter detta", och det har alltid visat sig stämma i allra högsta grad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Vulture:

Tack, du är grym. Verkar vara få som har vett i skallen här, men du har koll.

Det spelar ingen roll huruvida spelet "Crysis" är snyggast, poängen är vad motorn är kapabel till att visa på skärmen. På den fronten har ingen annan spelmotor en suck jämförelsevis. Just nu är motorn kopplad direkt till spelet vilket per automatik gör Crysis till det snyggaste på marknaden. Det säger dessutom sig själv när Crysis fortfarande används till benchmarks. Jag tänker alltid innan jag köper spel "Flyter Crysis, flyter detta", och det har alltid visat sig stämma i allra högsta grad.

Du tänker samma som jag...

AWSOME...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Jag anser att Crysis fortfarande håller grafiktronen, men det finns ju andra också väldigt snygga spel som t.ex Far Cry 2.
Metro 2033 är inte särskilt dåligt det heller

Permalänk
Permalänk

Länk till en sida vad man ska ändra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobz0r:

Länk till en sida vad man ska ändra?

Öppna sandbox ist... skapa en ny bana och lek runt med Time of Day där, innan du eventuellt f'kar upp spelet.

www.crymod.com allt du behöver

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Ingen aning om vad för TOD som användes i just dedär screensen, men det mesta finns att läsa på crymod.com som Mupp3n sa

Permalänk
Medlem

Snälla länka till de modsen, jag har redan de bästa jag har hittat och allt flyter på max, ge mig det där!!!!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Det här är ju helt sjukt, kunde svära att 3/5 utav bilderna var riktiga :S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Tycker ni att det där demonstrerar vad Cryengine 2 kan göra? Jag och min kompis fick det tillslut att bli såhär:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Crysis.JPG

Säg till om ni vill ha config filen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Det här är ju helt sjukt, kunde svära att 3/5 utav bilderna var riktiga :S

Är inte cryenigne 2 till crysis 2? För att dom där bilderna är från crysis warhead med moddar.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Är inte cryenigne 2 till crysis 2? För att dom där bilderna är från crysis warhead med moddar.

Nej Cryenigne 2 är till Far Cry,Crysis,Crysis Warhead. (http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine_2)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Gurgl:

Lite bilder som demonstrerar var Cryengine 2 är kapabel till. För att få denna grafik måste du ändra grafikinställningar i TOD filen och det lär ju lagga satan

Nej, ToD är bara ljussättning och påverkar inte prestandan.

Skrivet av Orici:

Nej Cryenigne 2 är till Far Cry,Crysis,Crysis Warhead. (http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine_2)

Nej, Far Cry gjordes med CryEngine 1.

Permalänk
Skrivet av saddl3r:

tycker ni att det där demonstrerar vad cryengine 2 kan göra? Jag och min kompis fick det tillslut att bli såhär:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/crysis.jpg

säg till om ni vill ha config filen!

gief

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Tog ett till screenshot bara för din skull
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Crysisblomma.jpg

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Tog ett till screenshot bara för din skull
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Crysisblomma.jpg

Men kan jag få config filen? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Men kan jag få config filen? ^^

Jag skojade bara tog bara vapnet från nåt screenshot och lade det ovanpå en bild xD

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Jag skojade bara tog bara vapnet från nåt screenshot och lade det ovanpå en bild xD

Tyckte väl....

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Crysis
[Bilder]

BFBC
[Bilder]

Förstår inte varför himlen alltid ska lysa som fan i nyare spel? :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lampkontakt:

Förstår inte varför himlen alltid ska lysa som fan i nyare spel? :S

Förr gick det inte pga begränsad beräkningskapacitet i äldre kort. HDR som det kallas (high dynamic range) återspeglar bara verkligheten där man inte bör eller kan stirra in i solen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Folk som påstår att det finns snyggare spel än crysis vet inte vad dom pratar om. Crysis är helt överlägset beträffande texturkvalitet, ljussättning, modeller, effekter, fysik och den överhängande kvaliteten. Det ser helt enkelt bäst ut.

Designmässigt är det dock en smaksak, men det är en helt annan diskussion.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Förr gick det inte pga begränsad beräkningskapacitet i äldre kort. HDR som det kallas (high dynamic range) återspeglar bara verkligheten där man inte bör eller kan stirra in i solen.

Himlen lyser inte vitt i verkligheten, den är blå. Och den lyser inte vitt heller när man stirrar rakt mot solen.
HDR är ett skämt, speciellt i BC2. Och HDR innehåller dessutom mer än bara det, som skuggor, bättre lightning etc. Jämför t.ex bloom med hdr i oblivion, big difference.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mupp3n:

Himlen lyser inte vitt i verkligheten, den är blå. Och den lyser inte vitt heller när man stirrar rakt mot solen.
HDR är ett skämt, speciellt i BC2. Och HDR innehåller dessutom mer än bara det, som skuggor, bättre lightning etc. Jämför t.ex bloom med hdr i oblivion, big difference.

HDR i oblivion gör bland annat så att det ska ge verkligt ljus in i grottöppningar osv.

jag är iallfall svag för oblivion

http://www.xfire.com/profile/duleet/screenshots/?view#2982550...

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av Tobz0r:

Tyckte väl....

/Facepalm...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Vulture:

Nej, ToD är bara ljussättning och påverkar inte prestandan.

Nej, Far Cry gjordes med CryEngine 1.

Han menade nog Far Cry 2

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

Fan va sjukt så ser spelet fan inte ut på riktigt, jag maxar det med mitt 5870 i 1080p, utan AA, och det är inte ens i närheten av dem bilderna, frågan är om de är renderade och utjämnade kanter i polygonerna. Kan lova dig att det inte ser ut sådär.
Det är snyggt, men nej inte som crysis.
Visst den har snygga lights, shaders o allt det där godiset, men texturerna kan vara för jävliga på visa ställen, och kantigt jo fan visst är det de.

Varför kör du utan AA då? Testat med?

Permalänk
Skrivet av Warzius:

Varför kör du utan AA då? Testat med?

Får att aa fistar ens dator. Jag ligger på 30-60fps 1920x1080 dx11 (advanced aof off) very high. Med aa droppar jag ner till 5 fps...