Grafikortens plasering i SLI på tri SLI moderkort

Permalänk
Medlem

Grafikortens plasering i SLI på tri SLI moderkort

jag har en fråga om 3-sli moderkort

jag har msiś 750 sli moderkort och kan man ha korten i tex det översta o det mellersta!!!

Har det nu i de 2 nedersta! o det är tight!!!

Visa signatur
Permalänk

ett kort ska du ha i det översta om det är 16x på alla spelar det ingen roll. Ha ett i översta och ett i lägsta om det går

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

spillrill om de e tight , sålänge dom inte blir supervarma :).

sen ett i översta slotten o en så långt ner sli bryggorna räcker

Permalänk
Medlem

oki ahh som det är nu så är det lite lite med plats! på nedersta med men hade man kunnat ha det i det översta o mellersta hade det varit kalas! tippar på att jag behöver en 60mm brygga då!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Enligt MSI så är porten högst upp en 16x medans dom andra två är 8x. Vettigast placering av grafikkort bör vara första och andra porten.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Enligt MSI så är porten högst upp en 16x medans dom andra två är 8x. Vettigast placering av grafikkort bör vara första och andra porten.

Hur han en sätter korten så får han inte ut mer en x8 / x8 väl?
det är väl single x16 och multiple x8 med detta moderkort om jag inte minns fel,

översta och understa för även min röst då de blir lite mer luft mellan korten, längre sli brygga går att beställa, kostar inte mycket alls om inte någon är snäll och kan skänka en till dig.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Du kan inte montera om diskarna på nåt sätt?

Det är ju lite synd att äldre chassin ofta har dom så, trevligare med lite bredare som kan ha HD tvärställd t.ex.

En sidofläkt i "dörren" är ju en klassiker för att få in svalare luft direkt på de små grafikkorten.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

jag har fläkt i sidan till cpun o en liten 92 till graffekorten men vill få bort alla småfläktar då de väsnas!!
har hittat bryggor på ebay för runt en 50lapp med frakt!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
jag har fläkt i sidan till cpun o en liten 92 till graffekorten men vill få bort alla småfläktar då de väsnas!!
har hittat bryggor på ebay för runt en 50lapp med frakt!

tror att om du får isär korten så kommer tempsen sjunka, så kör på de
hjälper de inte så är de väl bara att sätta en tyst 120mm fläkt i änden på korten så ska de nog gå ner lite till.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

jupp!! tackar för hjälpen änsålänge!

Visa signatur