Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

Vad blir det bästa?

hej.

jag sitter med datorn i sign, och har 4gb corsair 667mhz ramminne.det jag funderar på är om jag ska köpa till 4gb till av samma sort eller om jag ska köpa 2gb av samma sort?

eller så tänker jag att jag ska köpa nya 4gb DDR2 corsair dominator?vad blir det bästa för mej?
eller ska jag vänta med en uppgradering tills jag ska byta ut moderkortet och köpa 4gb DDR3 ist?

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
norsjö
Registrerad
Dec 2009

maxar du användningen av 4gb just nu ?

annars tycker absolut du ska vänta.

| Mobo: Asus Z170 pro gaming | CPU: i7-6700k @ 4,5 GHz | GPU: EVGA 980ti SLI | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 4x4 @ 3000MHz | PSU: Corsair AX850 gold | Chassi: Fractal Design define S | CPUkylare: Antec Kühler h1200 pro | SSD: 3x120gb | Monitor: Asus ROG SWIFT PG278Q 144hz 2560x1440.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wimon
maxar du användningen av 4gb just nu ?

annars tycker absolut du ska vänta.

dom maxxar sej i metro 2033 och napoleon total war..metro kräver ju, eller vill ha 8 eller mer gb i ram.
men jag tycker att mhzen är lite för lite vill ha 1066mhz om det ska vara 4gb.så 667mhz då kunde de nog vara bra med 6 eller 8gb, vad tror du?
eller duger 667mhz i spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jul 2006

Du hittar juh 2/4gb 667mhz minnen för en väldigt rimlig peng, att köpa helt nya minnen ala 8gb 1066 minnen verkar lite onödigt tycker jag då frekvensskildnaden inte väger allt för mycket gällande spelprestanda.

Men enligt rekomendationer för metro 2033 så ska du klara dig på 2gb ram (1gb minimum) och att det optimala är 8gb+ verkar juh helt sjukt i min mening men det kanske är så i dagens spel.

Och har du funderingar på att uppgradera till DDR3 inom snar framtid ser jag ingen anledning alls att byta ut 667 stickorna mot 1066 stickor, då hade jag personligen köpt till 2/4gb till av samma sort som du redan äger om du nu känner att 6/8gb känns nödvändigt.