Ny skärm => högre upplösning. Frågeställning, kommer datorn mäkta med spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Ny skärm => högre upplösning. Frågeställning, kommer datorn mäkta med spel

Vet inte riktigt vart jag skall lägga den här tråden.
Men mestadels rör det iofs grafikkortet så jag lägger tråden här.

Datorn är:
Athlon II X2 240, OC @ 3,2GHz.
2 GB Ram
Radeon 5670 1 GB

Spelar nästan uteslutande WoW, så andra spel är inte så noga med.
WoW flyter på bra med den här setupen.

Jag funderar iaf på att köpa en ny monitor, jag har nu 17" 1280x1024.
När det gäller monitorer så finns är ju 1680x1050 och 1980x1080 vanligast.

Min frågeställning är om min dator setup kommer att mäkta med WoW så att det flyter på skönt även med 1980x1080?

Det är det som mycket kommer att avgöra vilken skärm jag kommer att köpa, om jag ska hålla mig till 1680x1050 som alldeles säkert kommer att flyta fint i WoW eller om jag ska chansa och ta en 1980x1080.

När jag använder datorn i Windows till vanliga saker, då vore det ju skönt med 1980 upplösning, men vill gärna inte köpa en sån monitor om det också betyder att jag måste byta ut grafikkortet för att det ska fungera även för WoW.

Kommentarer och synpunkter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

Borde inte vara något problem med flytet för just WoW, möjligtvis i stora raider.

Men å andra sidan tror jag du kommer tycka det är skönare att lira WoW även fast du har 15 fps mindre då det inte finns något bättre än hög upplösning i WoW.

Vad har snittar du för FPS just nu?

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GnomeN
Borde inte vara något problem med flytet för just WoW, möjligtvis i stora raider.

Men å andra sidan tror jag du kommer tycka det är skönare att lira WoW även fast du har 15 fps mindre då det inte finns något bättre än hög upplösning i WoW.

Vad har snittar du för FPS just nu?

Vet inte, men där sa du nåt som jag vill testa.
Vad är det för addon eller annat man bör installera för att kunna övervaka FPS:en lättast i WoW? Har du nåt bra tips

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jul 2009

Fraps mäter FPS:en fint.

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Ctrl + R Funkar ju annars ?

- Xbox One X -
- Lenovo Yoga 700 -
- iPhone X -
Vem behöver stationär rigg? =)