Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2007

Hdmi problem hd5850

Hej, har problem med med hdmi:n och tv:n. Funkar bra o köra typ 30 min sen blir bilden svart o när den kommer tillbaka så är färgerna helt wierd. Allt är ljusblått/grönt o man ser knappt nånting. Händer endast på tv:n som är kopplad med hdmi. händer inget med skärmen som är kopplad med dvi, där är allt som vanligt.

Har bara testat med 10.3 drivarna och ska testa med 10.2 nu. Men vet nån om det är något känt fel och hur man fixar det?

Tv:n http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

använder windows 7 och denna kabel:
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/kabel-och-kontakt/hdmi...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ingelstad
Registrerad
Apr 2009

Prova att ändra med färginställningarna (chroma subsampling eller vad det nu heter) i catalyst. Tror att default är 4:2:2, men testa lite andra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

min kompis har precis likadant riktigt störande, men han har ett 3400 kort.. ati asså damn...

Vill köpa ett billigt Wii U, kontakta mig via privatmeddelande om ni har nåt ni vill sälja?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Feb 2010

Testa avaktivera Ati Overdrive ifall du har det aktiverat.

Burk 4790K@4.7GHz, R9 290 CF byggt i Phanteks Enthoo Primo med custom loop.
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Koreaskärm Qnix PLS 1440p 96 Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjBeowolf
min kompis har precis likadant riktigt störande, men han har ett 3400 kort.. ati asså damn...

Haha vad du alltid klagar på ATI, kan mycket väl fixas av en knapp tryckning. Nvidia är inte bättre, så du kan ju lika gärna köra utan grafikkort.

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2007

Testade lite olika drivare igår utan framgång. Ska testa det där med pixel sampling 4:4:4 osv och testa stänga ner overdrive.

Alltid något o testa iallfall, köpte endast tv:n för o kolla på film igenom datorn så om det inte funkar så känns det sunkigt.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2009

Måndagsexemplar, antingen TVn, sladden eller grafikkortet

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweRMW
Måndagsexemplar, antingen TVn, sladden eller grafikkortet

Tur att ja inte läste din post innan ja testade då skulle ja blivit ledsen. bytte pixel sampling o nu har ja kollat på tv:n i ett par timmar utan att något har hänt. Så nu funkar det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2007

Måste bara fråga en till sak, ja har ju länkat till tv:n i första inlägget. där står det att den är hd-ready osv. När ja kollar i CCC och windows är den rekommenderade upplösningen för full hd. Och det funkar jättebra o köra den. Samma på mitt 360 kör full hd där också.

Har ja fått fel tv eller ska det va såhär?