Permalänk

Internminnenas funktion?

Jag undrar som rubriken lyder vad internminnenas funktion är? Funderar nämligen på att köpa 2 gb ram-minne, men undrar mest vad det gör för skillnad, alltså i vilka processer används ram-minnet?

Ni kan se min rigg nedanför, köpte detta för ca 2 månader sedan, tycker ni att det hade varit lönt att köpa till 2 gb mer ram-minne, eller hade det inte varit märkbart?

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Alla processer (program,spel etc) som är igång körs via ramminet, det som inte får plats läggs i swapfilen på hårddisken och den är mycket slöare. Du har nu 4GB rammine vilket räcker ganska långt, speciellt i Win XP. Men om du ska uppdatera så tycker jag att du ska upp till 8GB då ramminnen till födels körs parvis. Jag har 8GB i min dator med liknande spec i win 7, körde först 4 sen uppgraderade jag till 8, märkte fan ingen skillnad

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jayzon
[B]Alla processer (program,spel etc) som är igång körs via ramminet, det som inte får plats läggs i swapfilen på hårddisken och den är mycket slöare. Du har nu 4GB rammine vilket räcker ganska långt, speciellt i Win XP. Men om du ska uppdatera så tycker jag att du ska upp till 8GB då ramminnen till födels körs parvis. Jag har 8GB i min dator med liknande spec i win 7, körde först 4 sen uppgraderade jag till 8, märkte fan ingen skillnad

[/B]

Ja ok, tack för hjälpen! Tror isf inte att jag kommer köpa till nåt mer ram-minne:)

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Inga problem!

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?