Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Mar 2010

HjÄlp Med Cpu Kylningen

Jag har har ett moderkort som heter MSI GF615M-P33 och jag ska byta CPU kylningen för den som sitter på nu är liten och ful. Den nya CPU kylningen jag ska sätta dit heter Zalman CNPS7000C-CU LED(AMD socket AM3). Jag undrar om det är något stort problem att byta ut den? För den nuvarande som sitter på har synliga skruvar till fästet, så måste man plocka av hela moderkortet för att sätta dit den nya eller kan man låta det sitta i chassit medans man skruvar av det?:confused:

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Stockholms närhet
Registrerad
Okt 2001

Re: HjÄlp Med Cpu Kylningen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av K3r3xXx
Jag har har ett moderkort som heter MSI GF615M-P33 och jag ska byta CPU kylningen för den som sitter på nu är liten och ful. Den nya CPU kylningen jag ska sätta dit heter Zalman CNPS7000C-CU LED(AMD socket AM3). Jag undrar om det är något stort problem att byta ut den? För den nuvarande som sitter på har synliga skruvar till fästet, så måste man plocka av hela moderkortet för att sätta dit den nya eller kan man låta det sitta i chassit medans man skruvar av det?:confused:

Hej,

Hos tillverkaren Zalman finns det angivet hur den kylarens ska monteras på ett AMD-system
- har du sett den informationen?
http://www.zalman.co.kr/eng/product/Product_Read.asp?Idx=313

Tittar man där så ska det inte vara svårt att byta ut standardkylaren till Zalman:s variant och den monteras i standard AMD fästet d.v.s. du behöver inte ta ut moderkortet för bytet.

Det är kanske självklart men du vet väl att du bör helst vara noga med rengöringen av processors anläggningsytan och den nya kylarens anläggningsytan innan ny kylpasta läggs på?

Lycka till annars med kylarbytet.

/Saint25