Uppgradera från 9800gtx 512mb under 2,3k

Permalänk

Uppgradera från 9800gtx 512mb under 2,3k

Ska sälja mitt gamla 9800gtx 512mb å skaffa nytt men har begränsda budget. Vill fortfarande ha nvidia.

har kollat på
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=481468

Finns det något bättre?

Permalänk

Detta är bättre och kostar fortfarande under 2,3k:

http://www.dustinhome.se/pd_5010368154.aspx

Permalänk
Avstängd

Båda korten är riktigt bra! Du kommer märka stor skillnad!

Permalänk

tror att från 9800gtx -> 260 blir inte skillnaden jätte stor även om du kommer märka av den,

har du pengarna så kör på 275.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Behåll ditt 9800gtx som physx-kort annars?

Får man fråga varför du vill ha nvidia, när ati ger mer prestanda för pengarna?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk

jag räds ati, dom känns osmidiga på något sätt. Mest är det bar noja tror jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downloader
jag räds ati, dom känns osmidiga på något sätt. Mest är det bar noja tror jag.

Vi alla räds/gillar olika produkter pga olika erfarenheter.

Jag själv räds Nvidia just nu, därför håller jag mig till ATi i dagsläget.

Jag skulle säga att ATi och Nvidia är lika bra, i olika perioder. Jag tycker det är smartast att köpa det märke som är bäst för tillfället. För många år sen köpte jag GeForce 4 MX av Nvidia för då var det kortet hetast, men idag kör jag med ATi HD 5850 för att just nu är ATi "bäst" (och som nån annan nämnde i tråden, du får mest prestanda för pengarna om du köper ATi nu).

Det är dumt att hålla sig fast vid ett märke pga principer. Köp istället det märke som är bäst just NU (dvs, mest prestanda för pengarna, bra betyg i recensioner, bra kritik från användare, mm.)

Så jag själv rekommenderar att du bör köpa ATi nu. Men du gör som du vill förstås, vill du ha Nvidia så gå för det.