Telia är ett skitföretag, om något strular med Telia så får man ingen hjälp.
Uppgraderade till 24Mbps hos mina föräldrar för kundtjänst sa att det skulle gå bra vilket det inte gjorde.
Modemet tappade omgående synk med stationen, omstart av modemet hjälpte inte, jag ringer kundtjänst där det sitter 20-åringar med noll kompetens, jag förklarar läget, konstigt säger han och han tjatar om samma sak igen om starta om modemet.
Jaa! uppenbarligen pallar inte kablarna in till lägenheten denna bandbredd sa jag, jag kan inte se några fel i kablarna säger killen.
Då säger jag, hur kan du mäta fram till modemet när modemet inte ens har synk med DSLAM i er station?
Uh jag vet inte säger han, då svarar jag att du mäter ju bara fram till er station och inte hela vägen till modemet.
Nääh det är klart säger han då, varför säger du att ledningarna är bra när dom uppenbarligen inte ÄR DET!!
Jag vill nedgradera till 8Mbps som det var förut säger jag till killen.
Nääh, jag vet inte om man kan nedgradera, jag vet inte i varje fall hur man gör.
Då blir jag förbannad och lägger på luren och ringer upp igen, då svarar nån äldre kille som förstår problemet direkt och fixar nedgradering och sa själv att ledningarna klarar nog inte 24Mbps i nuvarande skick.
Det är Telia idag, problem kan dom inte hantera och deras 90200 man ringer är det mest opersonliga och sämsta som finns.
Att kunden ska behöva svara på idiotfrågor från en automatsvarare hela tiden.
Så jävla glad man inte själv har Telia längre.