Telia + Bredbandsförlängning= större problem än man kan tro

Permalänk
Medlem

Telia + Bredbandsförlängning= större problem än man kan tro

Hej

Mitt bredband gick ut för ca 3 veckor sen så jag ringde till telia för att förlänga det.
Vilket jag ångrar idag hon som svara sa ja det ska vi väll kunna fixa. Sen fråga hon om jag va intresserad av deras ip-telefoni, Jag svarade nej. Så sa hon ja då ska det va klart, bra tänkte ja då.

3 dagar senare slutar telefonen fungerar trodde först att jag kanske fått fukt i tele-uttaget, sen ringde ja till telias grymt jobbiga support så sa han som svara nej det ska inte funka du har ju beställt ip-telefoni, så fick ja börja förklara att jag inte beställt ip-telefoni utan att hon hade frågat om ja ville ha det och jag hade sagt nej till det. Han svara att jag skulle få prata med någon annan då. Men han hade slutat för dagen så han skulle ringa imorgon.

1 dagen ingen från telia som ringde, ringde supporten hon lovade att imorgon ringer dom garanterat.

2 dagen ingen från telia som ringde, ringde supporten hon lovade att imorgon ringer dom garanterat

3dagen ingen från telia som ringde, ringde supporten hon lovade att imorgon ringer dom garanterat

4dagen ingen från telia som ringde, ringde supporten hon lovade att imorgon ringer dom garanterat. Jag fråga om hon kunde ändra till baka till vanligt telefoni då. Fick jag till svar det abonnemanget du hade innan finns inte längre. Så sa jag att det va dom som hade ändrat inte jag hon skulle se vad hon kunde göra och återkomma dagen efter.

När jag kom har jag fått 2 brev från telia ett där det står att jag beställt bredband, tv och ip-telefoni, och i det andra står det att beställt telefoni mini. ringde till deras support igen så fick jag till svar jag det står att du beställt det här i min dator, försökte förklara att så är inte lägget men tror inte hon brydde sig ett skit. Nu 1 vecka senare har jag fått tillbaka mitt vanliga telefoni, varit utan larm i 2 veckor tack vare telia. Men telia vägrar betala någon ersättning för att dom har gjort fel och jag har varit utan telefoni. har sabbat rätt mycket för ja har inte kunnat jobba hemma då.

Men väntar fortfarande på svar från telia angående mitt tv, bredband och telefoni för man måste ringa till deras deprimerade jävla kundtjänst. Det går inte ringa upp han som skulle ringa mig för dom får inte ge ut numret.

Vad ska jag göra?

kanske blev lite rörigt i texten.

Mvh

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Telia är ett skitföretag, om något strular med Telia så får man ingen hjälp.

Uppgraderade till 24Mbps hos mina föräldrar för kundtjänst sa att det skulle gå bra vilket det inte gjorde.

Modemet tappade omgående synk med stationen, omstart av modemet hjälpte inte, jag ringer kundtjänst där det sitter 20-åringar med noll kompetens, jag förklarar läget, konstigt säger han och han tjatar om samma sak igen om starta om modemet.

Jaa! uppenbarligen pallar inte kablarna in till lägenheten denna bandbredd sa jag, jag kan inte se några fel i kablarna säger killen.

Då säger jag, hur kan du mäta fram till modemet när modemet inte ens har synk med DSLAM i er station?

Uh jag vet inte säger han, då svarar jag att du mäter ju bara fram till er station och inte hela vägen till modemet.

Nääh det är klart säger han då, varför säger du att ledningarna är bra när dom uppenbarligen inte ÄR DET!!

Jag vill nedgradera till 8Mbps som det var förut säger jag till killen.

Nääh, jag vet inte om man kan nedgradera, jag vet inte i varje fall hur man gör.

Då blir jag förbannad och lägger på luren och ringer upp igen, då svarar nån äldre kille som förstår problemet direkt och fixar nedgradering och sa själv att ledningarna klarar nog inte 24Mbps i nuvarande skick.

Det är Telia idag, problem kan dom inte hantera och deras 90200 man ringer är det mest opersonliga och sämsta som finns.

Att kunden ska behöva svara på idiotfrågor från en automatsvarare hela tiden.

Så jävla glad man inte själv har Telia längre.

Permalänk
Medlem

Hej när jag kom hem idag fick jag ett brev från telia skönt tänkte jag då har dom nog fixat det eller inte. Fick att jag hade beställt telia bredbands telefoni med nummerpresentation. ringde telia och eftersom det är en ny som svara fick jag dra hela ramsan en gång till och denna gången tyckte han som svara att det lätt ju helt sjukt detta. Så jag fick ett nummer till en chef 90100 kan va bra om ni har problem slipper man 90200. Hoppas detta hjälper.

Mvh

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
Då säger jag, hur kan du mäta fram till modemet när modemet inte ens har synk med DSLAM i er station?

Uh jag vet inte säger han, då svarar jag att du mäter ju bara fram till er station och inte hela vägen till modemet.

Nääh det är klart säger han då, varför säger du att ledningarna är bra när dom uppenbarligen inte ÄR DET!!

Det är inga problem att fjärrmäta fram till ditt jack, oavsett om ditt modem är inkopplat eller inte.

I regel vill man mäta utan modem inkopplat för att få rätt värde på ledningen utan att modemet kan störa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JJ
Det är inga problem att fjärrmäta fram till ditt jack, oavsett om ditt modem är inkopplat eller inte.

I regel vill man mäta utan modem inkopplat för att få rätt värde på ledningen utan att modemet kan störa.

Det går ju inte att mäta en ledning om man inte har någon slags terminering i andra änden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
Det går ju inte att mäta en ledning om man inte har någon slags terminering i andra änden.

Joho, går att mäta obalans etc. utan problem. Både via automatmätning i LIC och med manuella verktyg. Usch vad en serviceteknikers jobb skulle varit jobbigt annars...

Fråga vem som helst som jobbat med service i Telias spridningsnät för telefoni.