Permalänk
Medlem

Borra 8cm hål i botten av lådan

Har ett GTX275 längst nere i min låda med standard kylning som har en fläkt på kortet som drar in luft och sedan blåser ut den bak vid korthålet.

Men det är inte många millimetrar kortet har som distans mot lådans botten.

Skulle man kunna borra upp ett 7-9 cm hål precis där grafikkortens fläkt så att den drar luft rakt upp från lådagn undertill?

Har 1cm höga ben också på lådan så det låter det som en guldidé

Vad säger ni?

Permalänk

Re: Borra 8cm hål i botten av lådan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke A
Har ett GTX275 längst nere i min låda med standard kylning som har en fläkt på kortet som drar in luft och sedan blåser ut den bak vid korthålet.

Men det är inte många millimetrar kortet har som distans mot lådans botten.

Skulle man kunna borra upp ett 7-9 cm hål precis där grafikkortens fläkt så att den drar luft rakt upp från lådagn undertill?

Har 1cm höga ben också på lådan så det låter det som en guldidé

Vad säger ni?

låter som en mycket bra ide.. kall luft direkt underifrån.. skulle funka super, men glöm då inte sätta dit ett damm filter annars får du upp allt dam rätt upp i grafiken, finns billiga filter för fläktar du bara kan skruva/klistra dit=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk

Re: Re: Borra 8cm hål i botten av lådan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlim_zune
låter som en mycket bra ide.. kall luft direkt underifrån.. skulle funka super, men glöm då inte sätta dit ett damm filter annars får du upp allt dam rätt upp i grafiken, finns billiga filter för fläktar du bara kan skruva/klistra dit=)

+1

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Nu blev jag glad! Det är ju en perfekt lösning på min HTPC

Det är många chassin som har nätagget i botten så att den ska suga in kall luft under och skicka ut den varma direkt utanför

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Gav tyvärr inte så mycket som jag trodde

46 i Idle nu istället för 50 på Gpu:n

Men i OCCT med max load så sticker det ändå förbi 90.

Hmm...