Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2004

Grafikkortskylning!

Nu när äntligen sorglig är släppt... eh jag menar fermi, så insåg jag ganska snabbt att det får bli ett 5970 kort från ATI istället. Jag kan som gamer inte se någon som helst fördel med att köpa fermi (hur jag än försöker).
Jag föredrar nämligen Nvidia framför ATI. Har förmodligen inget riktigt bra skäl till varför det är så, men så är det iallafall.

Radeon HD5970 har väl funnits sedan september nu om jag inte är ute och cyklar och de har ännu inte lyckats ta fram en modell som inte har referenskkylaren och är tyst. Ja... iallafall inte som går att köpa.
Vill inte ha referenskylaren, jag fattar inte riktigt vad problemet är.
Va det någon på ATI/AMD som inte fattar att de allra flesta som köper grafikkort (för den pengen) hellre lägger några extra hundrlappar på att få en bättre och framför allt tystare kylare. Visst det finns säkert några av oss som inte bryr sig om kortet låter som en motordriven gräsklippare bara kortet blir någon hundring billigare. Men jag är inte en av dem.

Skall det vara så "himla" svårt att ta fram en bra kylare från början när man släpper ett kort. Ta fram 2 alternativ för sjutton!!! Så vi som vill spela utan hörselskydd också kan få chansen.

Ja... jag vet att det är sådana kort på gång men det tar ju alltid sådan herranstid. Innan man hinner få tag på ett sådant kort så har ju nästa generations GPU'er släppts... *SUCK*

Det verkar i vissa fall som tillverkarna har noll koll. De kanske skulle ta å läsa på vad folk vill ha och sedan skapa utifrån det.

På tal om det... XBOX360, asså fifan. Kylningen, och då menar jag ljudnivån på den är ju ett skämt. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att man skojade med den konsollen. De hade kunnat anställa mig som testare så hade jag varit tvungen att avskeda varenda kotte som hade något med den att göra. Inkompetensen är TOTAL!

Så nu har jag spytt färdigt.

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001

Jag hatar när det blir rött ljus när jag kör bil, sabbar liksom flowet

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. AOC AG271QG@165hz 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K65.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Köp ett 5970 och ett http://www.dustinhome.se/pd_5010393519.aspx eller vattenkyla kortet och sluta klaga

HAF 922 | Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P Socket-AM3 | Phenom IIx4 965 Black edition @ 4 ghz 1.45v | Corsair H50 | 4gb Corsair XMS3 DDR3 @ 16000mhz 4GB | Corsair TX 850W PSU | XFX 5970 BE @ 800/1100 stock volts |
Macbook Pro i7 (sandybridge) 2,2ghz 15" hi-res antiglare