Permalänk

Testar en ny runda Vmods motion för dig då jag stött på nästa riktigt skumma kort (ett extremt fulmoddat ryskt X800 GTO som kör med en märklig rysk? IC och ddr1 ram, där minnet redan är hårt överklockat och övervoltat från fabrik). Problemet som vanligt är att jag inte kan hitta något datasheet till ICn då namnet AT-8E är så kort så det ingår i tusentals andra komponent namn..

Det enda jag lyckats gräva fram är att Sparkle 7950GT använder samma krets på någon revision men nästan alla bilder från den tiden är försvunna.
http://forums.vr-zon...pcb-vmod-3.html

Detta är den ända bilden som går att få fram och den är inte tydlig direkt men det ska vara samma krets.

http://imagestore.ugbox.net/aview/7900gd3d_58612527fc8ec12d78...

Som följd av förra tråden har jag även grävt fram en bättre bild men denna gången med ett AT-8D IC, som kanske är samma sak?

För att återgå till mitt kort så ser området ut såhär, rent spontant känns det som att det bör vara en resistor som ansluter direkt till jord samt sin pin på ICn så antingen den blå eller den spygröna. Men jämför man med vilket ben de använde på AT-8D resistorn ovan så skulle det kunna vara den bruna.

Lär sluta med att jag testar mig fram men är lite nyfiken på om någon råkar hitta något om AT-8E eller har någon annan bra teori om detta

Permalänk
Föredetting

Inte direkt snabb på bollen... Men på 7900GTO:t har du ju AT-8D, inte nödvändigtvis samma pinout. Jag hade ju iofs provat med den bruna pinnen, resistansen verkar ju stämma med vad de vill att man kör till modden du har som referens.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Inte direkt snabb på bollen... Men på 7900GTO:t har du ju AT-8D, inte nödvändigtvis samma pinout. Jag hade ju iofs provat med den bruna pinnen, resistansen verkar ju stämma med vad de vill att man kör till modden du har som referens.

Tydligen glömt att ta en bild på resultatet men visst stämde det. Riktigt trött fuskbygge till kort men plockade hem några pokaler i fuskbygge kategorin på hwbot med det i alla fall