Nvidia medger att Geforce GTX 480 slukar ström

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cratzky
Fattar inte varför alla klagar på strömförbrukning??
GTX480 är ett högprestanda kort. Faktiskt det snabbaste som finns i Single GPU just nu. I vissa tester är det till och med nära 5970 som är ett dual GPU kort.

Köper man ett sånt här kort, så vill man ha prestandan, sen om man börjar klaga på strömförbrukningen har man valt helt fel hårdvara, Då är det bättre o satsa på ett Eco Green Shit Card.

Sen ni som klagar på fläkten, har ni ens hört hur ett gtx480 låter? enligt mig låter det inte mer än mitt gts250 som jag sitter på nu (och det är inte speciellt högljutt) ....

Sen tror jag inte fermi kommer bli riktigt grymt först det blir 32nm....

och så kostar det nästan som ett 5970 också glöm inte o lägga till det

Permalänk
Medlem

Aha, vi har en Nvidia Geforce GTX 480-lanseringstråd, del 2.

Men dte var komiskt om nVidia "medger" att den nya arkitekturen drar kräm, det är ung. som att säga att en Mustang har stor motor som också inte är så trimmad för låg Bränsleförbrukning.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Jag anser mig inte vara märkeskåt på något sätt. Jag har haft många olika grafikkort från båda sidorna, och jag kan säga att jag har varit nöjd med det mesta jag har ägt. Dock så stör jag mig väldigt mycket på ett par saker som det gnatas om i vilken tråd man än kollar, och det är följande:

Påstående: Ati har ett försprång drivrutinsmässigt då deras kort kom ut ett halvår tidigare. Ge Nvidia ett halvår så kommer GTX470 slå HD5870 cake!
Fakta: Nvidia har naturligtvis inte rullat tummarna under det senaste halvåret, utan har naturligtvis jobbat på drivrutiner, och förbättrat dessa. Tror man något annat är man oerhört naiv.

Påstående/uttalande: Lol sluta gnäll förbrukning lol köper man ferrari klagar man fan inte på bensinförbrukningen hehe xD
Fakta: Om ferrari har en bil som toppar 300km/h och drar 4L milen, så är det en sak. Finns det ingen direkt konkurrens så får man acceptera det, då det kostar att ligga på topp. Men om däremot BMW släpper en bil med likvärdig/lite sämre prestanda som drar hälften av vad ferrarin drar, så bör man börja tänka till. Då finns det helt plötsligt referenser, som man inom rimliga ramar kan jämföra med.

Försöker inte på något sätt försköna sanningen, bara presentera den (som jag ser den). Faktum kvarstår dock; det är ett riktigt snabbt kort. Synd bara att det inte lyckades nå upp till den prestandan med en energiförbrukning som normalt sett hör till nyare/mindre teknik.

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |

Permalänk
Medlem

Porsche butiken, hade bara en Volvo 245 1997 som du får för samma pris. dock drar den lite mera och har inte samma fart, men du får mera utrymme-.:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffen_OC
Men idagens läge är vi konsumenter ute efter lågenergi tysta svala kort...

Inte varma högljuda strömslukande kort.....

Nvidia FAIL!

Jag tycker inte utvecklingen går ditåt, bara kolla på grafikkorten några år tillbaka och se vad som händer. Då inte enbart värstinggrafikkorten utan även mitten-segmentet.

Så det är rätt väg att satsa om man vill ha sålt grafikkort, dock måste såklart prestandan följa därefter. Om nvida skulle klocka ner sitt fermi så att det inte skulle bli så varmt, så skulle det nog få mer kritik än vad det får idag.
*edit*
Jag är rätt nyfiken på vad denna utveckling kommer leda till, jag tror inte vi har kommit till ett stopp när det gäller att göra mer strömslukande grafikkort till vanliga persondatorer i hemmen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Garvar åt att så fort ett nytt kort släpps så blir det krig i forumet

Fattar inte varför folk ska sitta o välja sidor mellan nvidia och ati istället för att försöka se från vem det är man får mest för pengarna ifrån.

Permalänk
Medlem

Tja. Sitter med ca 5 av varje, så väljer inte sida.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

...u kanske missade att det här handlar om gtx480 och andra high-end kort?
Ska du ha en nissan micra får du gå o köpa en sån, inte stå här i porsche butiken, tror du hamnat fel.

Porsche tillverkar bland bilvärldens mest enerigeffektiva motorer sett till effekten. Menar du att samma förhållande gäller för nVidia?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Porsche tillverkar bland bilvärldens mest enerigeffektiva motorer sett till effekten. Menar du att samma förhållande gäller för nVidia?

Nu va du extremt långsökt. Har du tråkigt?

Permalänk
Medlem

Ni är ju så insnöade att ni inte ens kan ta till er fakta.

Det visar ju bara hur patetiska ni är.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Vet och det är det jag stör mig på mest här i detta forum...

Dom har alltid kastar en massa skit ur sina munnar xD. Som te.x deras fjortis filmer om Hitler och Nvidia m.m

Fermi är ett bra kort. Vänta ett par månader sen spöar det ATI ännu mer när driverna är mer optimerande...

ATI/AMd fanboys=14år eller mindre...MAX 17år!

Man kan sitta och läsa allt hat som ATI fanboysna har mot Nvidia så helvetes löjliga. Om Nvidia gör en liten dålig sak då jävlar är dom ett företag som kan jämföras med Hitler.....

Nu kommer AMD/ATi fanboysna angripa mig som fan :D....

Så innan ni gör det 'väx upp' Tänk på att jag har rätt...

Nvidia-"fanboys" säger väl lika om ATI/AMD...
Om AMD/ATI-"fanboys" är ~14år, är Nvidias det med.

Hitlervideon är inte till för att jämföra Nvidia med Hitler, den används till allt (T ex "Hitlers moped har blivit stulen", "Hitler får RROD").
Jag tycker att den är skitkul, även om jag gillar Nvidia mest.

RIKTAT TILL ALLA:

Många har sitt favoritkort/sin favorittillverkare, andra går efter prestanda/strömförbrukning.
Varför kan folk inte bara acceptera olika människors smak?

Vill man ha AMD/ATI, köp det.
Vill man ha Nvidia, köp det.

Trots att jag inte varit medlem alltför länge på sweclockers, tycker jag att sidan börjar gå åt skogen, precis som de flesta forumsidor på internet.

Man ska alltid snacka om vad som är "bäst" hela tiden. De som gillar fel saker är helt plötsligt dumma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle

Hitlervideon är inte till för att jämföra Nvidia med Hitler, den används till allt.

RIKTAT TILL ALLA:

Många har sitt favoritkort/sin favorittillverkare, andra går efter prestanda/strömförbrukning.

Trots att jag inte varit medlem alltför länge på sweclockers, tycker jag att sidan börjar gå åt skogen, precis som de flesta forumsidor på internet.

Man ska alltid snacka om vad som är "bäst" hela tiden. De som gillar fel saker är helt plötsligt dumma.

eh. det är ju bara kul att andra inte delar mina åsikter. men sen krävs det annat också för att diskussionen ska bli rolig.,

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
eh. det är ju bara kul att andra inte delar mina åsikter. men sen krävs det annat också för att diskussionen ska bli rolig.,

Det är ju helt klart okej att diskutera normalt, men att sedan kalla varandra fanboys hit och dit är bara omoget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ju helt klart okej att diskutera normalt, men att sedan kalla varandra fanboys hit och dit är bara omoget.

precis... jag gillar ju gainward... å dom gör ju i stort sett bara nvidia kort så ^^;

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Hitlervideon är inte till för att jämföra Nvidia med Hitler, den används till allt (T ex "Hitlers moped har blivit stulen", "Hitler får RROD").

RIKTAT TILL ALLA:

Det är väl klart man ska diskutera vad som är bäst och mest prisvärt när det gäller elektronik och allt annat, det är väl inget konstigt med det? Det jag inte förstår mig på är alla personer som backar upp ett visst företag bara för att dom gillar det mer av nån löjlig anledning, vad har dom att tjäna på det liksom det är så dumt att det inte finns. Vissa personer verkar vara väldigt lättmanipulerade aja hur som helst det är kul att sitta och läsa igenom i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Förstår inte heller vad folk klagar över, hur mycket MER kostar det att ha ett GTX480 istället för 5870? Småpotatis

Ljudnivån? Mitt HD4870X2 låter som ett jävla flygplan

31% Fläkthastighet = 100c+ (då går fläkten upp i 100% för att kyla ner till 95~)
41% Fläkthastighet = 90c (100c+ i mer GPU krävande spel)
51% Fläkthastighet = 80c (90c max, går inte upp i 100%)

31% hörs inte, 41% hörs, 51% är störande.

Jag tror inte en sekund på att GTX480 är VÄRRE än mitt skitkort.

Precis, fixar man fläkt profiler så kommer kortet hålla en bra temperatur.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Jaha, å nu börjar personangreppen hagla..

Permalänk

yeeeea jag är 17 igen tydligen....

jävla massa skitsnack...
alla mina graffe har varit nv sen tnt tiden då jag började att bygge själv, har 4850 nu pga diverse misdöden...har aldrig haft samma problem med mina nv kort som jag hade med mitt 4850 drivisar atk.dmg har slutat fungera stup i kvaten, men det slutade för ett bra tag sen

nv stil fick mig att aldrig mer vilja ha ett nv kort..dom bildligen skiter på sina konsumenter namn byten, pissiga priser(personlig åsikt speglar inte verkligheten). och diverse sand låde attacker...tråkigt nog så har amd/ati sänkt sin nivå till nv stuk med diverse uttalande..

som har sagt tidigare så tror jag att denna generation är körd för nv, helt körd.
nästa generation fermi kan bli hur bra som helst tror jag!

tack och adjö från denna amd faonboi!

som vanligt så mumlar jag på utan vara sig rim eller reson, en tvätt äkta idiot utan nått sammanhängande att tillföra diskussionen..

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Precis, fixar man fläkt profiler så kommer kortet hålla en bra temperatur.

Som detta?

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?p=2220474#post... (Grundaren till siten, mao väldigt grönögd):

"For what its worth, I can confirm that the GPU will shut down at 106c. I reached that temp by running FurMark with manual fan control (at 70%).

I ran the test again, but this time I began to manually increase the fan speed once it hit 105c. Here's what I recorded:

75% - 105c
80% - 105c
85% - 105c
90% - 102c
95% - 99c
100% - 99c

Once it gets hot, it stays hot"

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Som detta?

http://www.nvnews.net/vbulletin/sho...474#post2220474 (Grundaren till siten, mao väldigt grönögd):

"For what its worth, I can confirm that the GPU will shut down at 106c. I reached that temp by running FurMark with manual fan control (at 70%).

I ran the test again, but this time I began to manually increase the fan speed once it hit 105c. Here's what I recorded:

75% - 105c
80% - 105c
85% - 105c
90% - 102c
95% - 99c
100% - 99c

Once it gets hot, it stays hot"

Länken funkar inte sen har jag inte sett dessa temperaturer på andra siter så..

Citat:

We fired up FurMark and ran the stability at 640x480, which was enough to put the GPU at 100% load in order to get the highest load temperature possible. This application also charted the temperature results so you can see how the temperature rises and levels off, which is very nice. The GeForce GTX 480 maxed out at 96C. The fan on the GeForce GTX 480 video card was left on auto during temperature testing and the fan speed is dynamic. This means that it will increase/decrease depending on the GPU temp and GPU load. You can see a slight dip in temperatures at the start of the test as the GPU fan was still spinning up to a higher speed to keep up with all the heat. The card peaked at 96C then the fan speed increase was able to cool the card down and keep the temperature level at around 92C. The CPU Fan peaked at around 88%, which meant the Delta cooling fan was spinning at ~4500RPM.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Hur har dom kommit upp i 76c+ på stockspeed?
Jag kommer aldrig över 65 vad jag än gör

Permalänk
Medlem

Om man förutsätter att nvidias fermi drivrutiner är omogna förutsätter man också att dom suttit och gjort i princip ingenting sen dom fick tillbaka A1 chippen i september förra året.

Hade det inte varit för strömförbrukningen och med det behovet av extra kylning så hade GTX470 och GTX480 varit rätt trevliga bekantskaper, givetvis är det fortfarande sanslöst hur man med 40% extra transistorer inte klarar av att vara snabbare än de är men korten hade i alla fall varit okey.
Det som skulle varit riktigt trevligt är dock att se okastrerade fermi med de ursprungligt planerade klockfrekvenserna, det hade varit riktigt fina kretsar.
Tyvärr känns det lite som om marknadsföringsavdelningen har haft för mycket att säga till om under utvecklingen och utvecklingsavdelningen har inte varit starka eller bra nog att säga till om vad som är tekniskt möjligt, litegrann som 3Dfx på slutet alltså.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Fattar inte varför alla klagar på strömförbrukning??
GTX480 är ett högprestanda kort. Faktiskt det snabbaste som finns i Single GPU just nu. I vissa tester är det till och med nära 5970 som är ett dual GPU kort.

Köper man ett sånt här kort, så vill man ha prestandan, sen om man börjar klaga på strömförbrukningen har man valt helt fel hårdvara, Då är det bättre o satsa på ett Eco Green Shit Card.

Sen ni som klagar på fläkten, har ni ens hört hur ett gtx480 låter? enligt mig låter det inte mer än mitt gts250 som jag sitter på nu (och det är inte speciellt högljutt) ....

Sen tror jag inte fermi kommer bli riktigt grymt först det blir 32nm....

Spelar roll att den nästan är lika vass som 5970 i vissa lägen? Den är ju ändå mer strömförbrukande!

Dvs du köper ett kort som är sämre än 5970, men den ger mer värme/ström. Sen om 5970 har 2 gpuer och fermi 1 spelar väl i sammanhanget mindre roll isåfall (alltså hur mkt värme/ström ett kort behöver per prestanda)

Skrattade när jag såg nyhetsrubriken faktiskt. Förstår inte syftet, förutom att dom försöker rädda ansiktet.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Förstår inte heller vad folk klagar över, hur mycket MER kostar det att ha ett GTX480 istället för 5870? Småpotatis

Ljudnivån? Mitt HD4870X2 låter som ett jävla flygplan

31% Fläkthastighet = 100c+ (då går fläkten upp i 100% för att kyla ner till 95~)
41% Fläkthastighet = 90c (100c+ i mer GPU krävande spel)
51% Fläkthastighet = 80c (90c max, går inte upp i 100%)

31% hörs inte, 41% hörs, 51% är störande.

Jag tror inte en sekund på att GTX480 är VÄRRE än mitt skitkort.

Hjälper det inte att klocka ner det lite? Jag menar, det är fortfarande ett bra kort som ofta slår ett GTX 480 så...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Jag är ingen fanboy av vare sig ATI eller Nvidia, har haft flera kort från bägge tillverkarna i mina datorer. Köper det som är mest prisvärt.

Men jag tycker inte det borde krävas så mycket för att inse att Fermi är en strömslukande best. Prestandan står helt enkelt inte i proportion till värmeutvecklingen, det är en väldigt ineffektiv krets helt enkelt.

Korten har under de senare åren blivit rejält mycket snabbare men även varmare. Mitt Geforce3 som var ett värstingkort när jag köpte det gick utan problem att kyla passivt med en stor fläns, det kan man ju bara glömma idag. Korten har vuxit rejält på längden men någon stans måste det ta stopp, annars får de inte plats i lådan. Och värmeutvecklingen kan inte bli hur hög som helst så vida man inte ökar avkylningsytan.

Man måste med andra ord hitta andra vägar vilket ATI har gjort med Cypress arkitekturen då ett 5870 är betydligt snabbare än ett 4870 men ändå genererar ungefär samma mängd värme. ATI hade kunnat satsa på att tillverka en snabbare krets än Cypress om de velat men då hade de sannolikt råkat ut för samma problem som Nvidia nu har gjort. Tycker smärtgränsen för vad man kan acceptera går någon stans i klass med 5870 (helst ännu lägre), ska man upp ännu mer i effekt så får man oundvikligen problem med hög ljudnivå/värme.

Man måste verkligen vara bra naiv om man tror att Nvidia planerade att göra en så varm krets. Det är uppenbart att saker och ting inte har gått som de velat, för det första har de varit tvungna att inaktivera delar av kretsen och sen är den rejält försenad. De blev väl till slut tvungna att släppa den även om den är långt från färdigutvecklad. Men de sitter knappast och rullar tummarna utan jobbar säkert febrilt på att slipa till arkitekturen, man kan ju bara hoppas på att de lyckas för ATI verkar inte se Fermi som något hot och verkar inte ha några planer på att sänka priserna på befintliga kort.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Okej så du menar att ett gtx470 kommer prestera som 5870 medans gtx480 kommer prestera som ett 5970??... Jövligt troligt att gtx480 kommer prestera dubbelt så bra som gtx470 du (y)

Amd leder fortfarande med sitt 5970! världens snabbaste grafikkort som är svalare, tystare samt strömsnålare än nvidias värsting, och ändå nästan dubbelt så bra!

Fermi är en misslyckad arkitektur då den slukar mycket mer ström än atis kort och presterar ändå inte så mycket bättre!

Dock kan det ju bli ett bra kort ändå, om de sänker priserna..

Jag skrev att korten kommer gå om.

GTX470 ligger kanske på 19FPS säger vi. Det behöver alltså bara ha 2FPS mer för att gå om. 480 behöver 6FPS mer för att gå om. Vart ser du att kortet ska vara dubbelt så bra? Det rör sig om ca: 15% skillnad. Låter de omöjligt i dina öron eller?

Sluta vara så jävla naiva, speciellt ni som nyss köpt ett nytt Radeon och vill inbilla er att era kort alltid kommer förbi de värsta. 400-serien kommer ha bättre resultat om några månader, vare sig ni vill eller inte. Bilden jag visade i förra inlägget talar för sig själv. Fler spel kommer använda tesselation, Fermis starkhet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Fina temperatur jämförelser.
Finns det inga decibel jämförelser oxå?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gender Bender
Läs vad jag skriver gubbstrutt. Jag skrev att korten kommer gå om.

http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/201003/BattlefieldB...

GTX470 ligger kanske på 19FPS säger vi. Det behöver alltså bara ha 2FPS mer för att gå om. 480 behöver 6FPS mer för att gå om. Vart ser du att kortet ska vara dubbelt så bra? Det rör sig om ca: 15% skillnad. Låter de omöjligt i dina öron eller?

Sluta vara så jävla naiva, speciellt ni som nyss köpt ett nytt Radeon och vill inbilla er att era kort alltid kommer förbi de värsta. 400-serien kommer ha bättre resultat om några månader, vare sig ni vill eller inte. Bilden jag visade i förra inlägget talar för sig själv. Fler spel kommer använda tesselation, Fermis starkhet.

Snyggt att du refererar till ETT spel.. lol

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Länken funkar inte sen har jag inte sett dessa temperaturer på andra siter så..

Länken fungerar.

Dessa siffor är alltså monterat i en låda, det gäller väl knappast alla de andra?

Killen lever på nVidia-fanboys med sin site, så varför han skulle hitta på siffrorna får du gärna förklara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anders127
Inte helt sant. GTX480 har 32 kärnor inaktiverade vilket lägger den på en strömförbrukning på 250 watt. Hd 5970 drar 294 watt. Men om man aktiverar alla kärnor så drar GTX480 295 watt.

Har du ens läst några reviews på kortet? GTX480 drar mer ström än 5970 i både idle och load.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"