Nvidia medger att Geforce GTX 480 slukar ström

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Slukar ström och pissar varm luft.

Nejdå det här är nog dagens april skämt, alla vet att gtx 480 är väldigt strömsnålt och bra för el räkningen.

Här finns en riktigt bra disuktion om att den slukar ström.
http://www.youtube.com/watch?v=If0Bkfnifi4

Första april idag, så man ska nog inte lita på sweclockers till 100%

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Inaktiv

Den här 356 bitars hårdvaran som resenserats av NordicHardware är dock klart snabbast av alla

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Porsche butiken, hade bara en Volvo 245 1997 som du får för samma pris. dock drar den lite mera och har inte samma fart, men du får mera utrymme-.:)

Volvo 245 byggdes inte 1997! ;D

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gender Bender
Läs vad jag skriver gubbstrutt. Jag skrev att korten kommer gå om.

http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/201003/BattlefieldB...

GTX470 ligger kanske på 19FPS säger vi. Det behöver alltså bara ha 2FPS mer för att gå om. 480 behöver 6FPS mer för att gå om. Vart ser du att kortet ska vara dubbelt så bra? Det rör sig om ca: 15% skillnad. Låter de omöjligt i dina öron eller?

Sluta vara så jävla naiva, speciellt ni som nyss köpt ett nytt Radeon och vill inbilla er att era kort alltid kommer förbi de värsta. 400-serien kommer ha bättre resultat om några månader, vare sig ni vill eller inte. Bilden jag visade i förra inlägget talar för sig själv. Fler spel kommer använda tesselation, Fermis starkhet.

Metro 2033 är det sämsta exemplet du kan ta eftersom spelat är totaloptimerat för nvidia medan ATi inte fick tillgång för att gör5a drivare till spelet förrän det hade kommit ut.´TWIMP.
'
MarkSix:

När du påstår att Hardocp skulle vara en Atifansite så skiter du i det blå skåpet. Det är jävligt trist när de mest renomerade och neutrala siterna blir anklagade för att vara fansites bara för att folk inte gillar hur korten presterar.

Orici:

Att du bara radar upp temperaturer visar bara att du fortfarande inte förstår skillnaden på temperatur och värme. GTX480 har rejäla problem med värme. Temperaturen är bara en av effekterna av värmen kortet avger.

Cratzky:
Du beter dig som ett troll. Ingen tar dig på allvar (utom kanske piddemann, men honom tog ingen få på allvar innan heller.)

Vill du övertyga folk om din ståndpunkts så får du sluta positionera dig som smart och övriga folk som 14-åringar. Testa med lite länkar. Dina påståenden tas som felaktiga tills du påvisar motsatsen med den attityden

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Snyggt att du refererar till ETT spel.. lol

Behöver du fler tester för att fatta en princip eller? Jag gav ett exempel om hur framtiden kommer att se ut för Fermi, och Metro är ett ganska bra exempel då de är den senaste hårdvarudödaren. Självklart kommer de inte se likadant ut i alla spel. Det har alltid varit så att AMD är bättre på vissa spel medans Nvidia har varit bättre på andra.

Vissa tycks bara vilja se negativa saker om Nvidias nya kort. Slukar ström, hög värme, inte lika hög FPS som man hoppats på osv. De är inte många utav AMD-fanboys som kan se fördelarna med Nvidia, fördelar som t.ex. PhysX, mycket bättre tesselation och ray tracing, framtidens teknik. Nä, här håller vi på å drar slutsatser på tester från Modern Warfare 2, Far Cry 2, spel som tom flyter på maxad grafik (med undantag för AA) på mitt 8800GT.

Det enda testet idag som talar för framtiden är Unigine Heaven v2.0 (ett test som SweC av någon anledning valde bort), och där får nästan 5970 stryk av 470.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Metro 2033 är det sämsta exemplet du kan ta eftersom spelat är totaloptimerat för nvidia medan ATi inte fick tillgång för att gör5a drivare till spelet förrän det hade kommit ut.´TWIMP.

Nu går de bra att snacka om optimerade drivrutiner, när Nvidia har en fördel, tänk om en gång ditt pucko, innan man hoppar på ett nylanserat grafikkort med ooptimerade drivrutiner.

Vill ni inte, så skaffa inget Geforce, men då kan ni även hålla er borta från att kommentera den här och kommande nyheter om Nvidia. Ni beter er som ett jävla korståg, ett desperat försök att "omvända" folk.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Citat:

Behöver du fler tester för att fatta en princip eller? Jag gav ett exempel om hur framtiden kommer att se ut för Fermi, och Metro är ett ganska bra exempel då de är den senaste hårdvarudödaren. Självklart kommer de inte se likadant ut i alla spel. Det har alltid varit så att AMD är bättre på vissa spel medans Nvidia har varit bättre på andra.

Vissa tycks bara vilja se negativa saker om Nvidias nya kort. Slukar ström, hög värme, inte lika hög FPS som man hoppats på osv. De är inte många utav AMD-fanboys som kan se fördelarna med Nvidia, fördelar som t.ex. PhysX, mycket bättre tesselation och ray tracing, framtidens teknik. Nä, här håller vi på å drar slutsatser på tester från Modern Warfare 2, Far Cry 2, spel som tom flyter på maxad grafik (med undantag för AA) på mitt 8800GT.

Det enda testet idag som talar för framtiden är Unigine Heaven v2.0 (ett test som SweC av någon anledning valde bort), och där får nästan 5970 stryk av 470.

Nu går de bra att snacka om optimerade drivrutiner, när Nvidia har en fördel, tänk om en gång till pucko, innan man hoppar på ett nylanserat grafikkort med ooptimerade drivrutiner.

Vill ni inte, så skaffa inget Geforce, men då kan ni även hålla er borta från att kommentera den här och kommande nyheter om Nvidia. Ni beter er som ett jävla korståg, ett desperat försök att "omvända" folk.

Det ligger definitivt något i det du säger. Kunde inte sagt det bättre självt.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att 98% av alla som bryr sig är rejält besvikna på Geforce 4xx. Skall alla de hålla sig borta från Geforce-relaterade trådar blir det jäkligt tomt.

Att Unigine Heaven skulle vara mer framtidssäkert än spelprestanda i nya spel är bara ditt antagande. Det är inte ens ett spel och bara en punkt i sammanhanget. Det kan för allt vad vi vet vara fullständigt missvisande för vad spelen kräver om två år.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Hd5870@1052/1331

Permalänk
Medlem

Bra skrivet tannat.

cratzky och piddeman: tack för en underhållande tråd, er lojalitet till Nvidia är skrämmande, minst sagt. Det är dock dags att ge upp tunnelseendet.

Fortsätter ni med alla dessa angrepp om fanboys hit och dit, så ska jag allt dänga till er med mitt 8800GT.

Köper man ett nytt grafikkort idag så är det prisvärt kort man ska ha, är det så svårt att inse? Jag kunde inte bry mig mindre om det kortet kom från Nvidia eller ATI.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu går de bra att snacka om optimerade drivrutiner, när Nvidia har en fördel, tänk om en gång till pucko, innan man hoppar på ett nylanserat grafikkort med ooptimerade drivrutiner.

Det var du som skyllde på drivrutiner. Jag sade bara ett det var ett dåligt exempel. Atis riktiga drivrutin till Metro 2033 kommer till ccc 10.4

Och kallade du mig pucko?

Hur långt ute och reser är du? Hur tror du att något som helst du säger skall tas som trovärdigt det här är nivån på din kommunikation?

Visa signatur

Hd5870@1052/1331

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag skulle tro att 98% av alla som bryr sig är rejält besvikna på Geforce 4xx. Skall alla de hålla sig borta från Geforce-relaterade trådar blir det jäkligt tomt.

Att Unigine Heaven skulle vara mer framtidssäkert än spelprestanda i nya spel är bara ditt antagande. Det är inte ens ett spel och bara en punkt i sammanhanget. Det kan för allt vad vi vet vara fullständigt missvisande för vad spelen kräver om två år.

Med andra ord så är Nvidia-trådarna endast för de riktigt bisarra Nvidia-fansen isåfall. Slipper vi dessa i alla AMD-trådar så vore freden något att skåla för.

Motorn som driver Unigine Heaven kommer användas i åtminstone ett kommande spel så viss relevans har det.

För övrigt trist att ytterliggare en nyhetstråd kapats för allt bråk. Inget som hör till det ovanliga dock, hänt vad jag kan minnas vid vartenda tidigare släppt med produkter från både AMD, Intel och Nvidia.

Permalänk
Hedersmedlem

Vissa här låter som MrTT när han predikade om Prescott... det var tider det.

Jag ser ganska många paralleller mellan Fermi och Prescott när jag tänker efter, båda körde in i värmeväggen och kommer inte ens i närheten av prestanda/watt på AMDs motsvarighet. Båda presterade lite bättre än konkurrenten i några enstaka benchmarks som självklart påpekas gång på gång av rabiata fanboys samtidigt som de ignorerar allt annat.

Gender Bender: Unigine Heaven framtiden? Seriöst? ALLA benchmarks lovar samma sak men hittills har ingen lyckats och jag skulle bli extremt förvånad om alla började köra med extrem tesselering när bara ett kort är bra på det.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Inaktiv

Gissar att värmeproblemet botnar i kvalitetsproblem med tillverkningen av GPU'n. För att få tillräkligt mång kretsar att gå i önskad frekvens har man tvingats dra upp spänningen (jämför med hur det funkar vid överklockning).

Går man på lägre spänning får man mindre problem med värmen med då faller också en större % av kretsarna bort då de inte klarar att köra i den önskade frekvensen med lägre spänning vilket ger mindre vinst. Hoppas att det löser sig snart annars blir det här nog ett ekonomiskt fjasko och
AMD kommer inte att behöva sänka priset, DARN!

Permalänk
Medlem

Meh, samma jabbel som med dessa lågenergi lampor. Den ström som inte blir till ljus blir ju till värme, låt det "sluka ström" så länge det spottar ut varmluft av det. Då används ju värmeenergin att värma upp huset istället, så + - noll, såvida det inte är sommar förstås

Permalänk
Citat:

Framtiden ja.
Jag säger så här: Framtidens spel till framtidens kort.
Dagens kort till dagens spel och inga syntettester.
Om kanske ett halvår så har ati papperslanserat deras nästa generation eller åtminstonde en grymt uppdaterad 5* serie.
Nvidia jobbar nog stenhårt på att förbättra fermi och göra om och göra rätt.
Förhoppningsvis släpper även dom nått nytt inom ett år.
Kan du nämna en spel titel som är runt knuten med Extrem testaltion som i unigine?
Skulle inte tro det va?

När väl sådana spel dyker upp så kommer varken 5870 eller fermi räcka till.
Har sett tester där fermi måhända äger 5k serien i unigine.
Men problemet är att kortet knappast producerar någon spelbar prestanda med 36fps medel i 1920x1080 och dippar på 19fps.
Detta i Unigine Heaven 2.0 med extrem tesselation.
Så sluta hänga upp dig på detaljer som inte har någon betydlse NU då det verkligen räknas.

Det är precis som när jag köpte 8800GTX och dx10 var nytt och man tänkte att detta kortet skulle äga.
Men man fick ställa ner grafiken i de dx10 titlar som kom.
OCh allting tyder på att fermi går i dess fotspår...

Edit. Detta kanske kommer som en nyhet för dig men ray tracing som du tar upp som en fördel med fermi kan köras på ati oxå.
Ingen av dem med spelbar fps.

Permalänk
Medlem

Blir bara besviken satt och hoppades på ett stort priskrig nu när fermi kom ut pallar inte ge över 3000 för ett Ati radeon 5870.
Men verkar inte som om det kommer hända med GTX 480 har inte nvidia en vettig konkurrent egentligen, inte för det priset det är bara inte värt 5000.

Hade jag spenderat så mycket pengar på ett grafikkort skulle jag valt Radeon 5970 10 gånger av 10.
All physics bullshit i världen kan inte väga upp ett sånt pris för ett enkelkärnigt grafikkort med den värmeutvecklingen och den energiåtgången + den relativt låga prestandan förväntade mig faktiskt att GTX 480 skulle slå 5970 på fingrarna med tanke på den extra utvecklingstiden ska hända något på 6 månader.

Hela fermi grejen känns bara som för lite för sent ...

Visa signatur

Amd Phenom 1090T @ 3,8 Ghz / 6 gb ram / Powercolcor Radeon 6970

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knixaren
Hela fermi grejen känns bara som för lite för sent ...

Snarare för tidigt, de skulle ha slängt ut något annat innan och lanserat GF100 när de gick att tillverka. GTX 300-serien exempelvis. Återlansera GTX200-korten i 40nm och öka frekvenser och antalet shaders. Kanske peta in DX10,1 om inte DX11 är det minsta möjlig.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte detta flame-krig som uppståt. Fermi slukar ström och dubblerar som spis, men är snabbt. AMDs kort är strömsnåla, därför kyligare men självfallet inte riktigt så högpresterande.

Att försöka raljera för det ena eller andra är lönnlöst eftersom korten är vad de är. Jag kan säga att jag väljer AMD, därför att jag föredrar ett effektivare kort framför råstyrka. Någon annan som inte betalar elräkningen och vill ha absolut prestanda väljer Nvidia, är ju inte svårare eller?

Det enda jag blir förbannad på är att nvidias skitkort inte pressar AMD mer.. Vill ha ett 5970 som inte kostar skjortan ju!

EDIT: HypeX, tänk om.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Hmm.... jag gillar Nvidia bäst så jag måste också vara en Nvidia fanboy.

Hade fermi varit tillverkad med 32 el 28 nm och i en fabrik utan sådana fruktansvärda kvalitetsproblem, så hade den garanterat varit allt vad Nvidia hade önskat av sitt nya flaggskepp. Nu är tyvärr så inte fallet.

Måste säga att jag tycker synd om dem som är så förblindade att de måste köpa grafikkort av en viss tillverkare hur de än presterar bara för att man är just ett fan.

Fermi korten har ju sina fördelar som säkert vissa företag har extremt stor nytta av.
Men för oss som gillar att spela och inte vill ha tokhög elräkning ett extra element och något som spränger ljudvallen så är Fermi inte ett alternativ.

Näh.. för mig räknas det här some EPIC FAILURE.

Spelar ingen roll vad nvidia säger om värme och strömförbrukning.
Värmen har garanterat en effekt på livslängden men det kanske är försumbart.
Hade de suttit med facit i handen så är jag SÄKER på att man agerat annorlunda.
Man hade inte släppt en sådan stor krets med dagens tillverkningsprocess.
De lyckas ju för fasen inte äns få ut kretsar som är fungerande med 512 kärnor.
Visst, de kommer säkert snart med ännu högre ström och värmeutveckling.

På tal om värmeutveckling, skall bli roligt att se hur många som får problem med fermi till sommaren.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om vilket företag som har det bästa kortet? Allt handlar ju bara om priserna i slutändan. Jag och många andra är besvikna på 480 för att det inte presterade tillräckligt bra för att motivera en sänkning av priserna på ati's kort (och på så sätt även priserna på nvidias) Så att 480 inte presterar som det var tänkt är något som ALLA förlorar på, oavsett "färg".

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cratzky
Gå och lägg dig tobz0r, jag väntar fortfarande på dina bevis ..... vart är dom?

jadu , hur orkar du hoppa på hälften av folket som skriver i tråden ? Du kan väl snarare visa upp lite bench siffror som visar att 480 gtx presterar bättre än 5970 i mer än dirt 2,cod titlar på den del sidor och heaven extreme tesslation(det ligger efter i de lägre inställningarna). Det spelar ingen roll om det är singel gpu heller då tillverkarna overall kan skriva bra drivare till dubbel gpu idag.

480 gtx får storpisk overall av 5970 visst visst de blir säkerligen några procent bättre men jag lovar dig att drivarna är betydligt mer mogna än vad 5xxx drivare var vid release då i detta fall kortet blivit uppskjutet -------------->.

Det är ett väldigt bra kort men king of the hill ? nej

Glad påsk

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Avstängd

Nvidia har väl tagit ett steg mot ny teknik med fermi..Så klart det inte blir klockrent då..Hade dom struntat i alla finesser och bara satsat på top fps hade det ju spöat skiten ur ATi..

Fermi nr2 som säkert kommer komma inom en väldig snar framtid kommer nog vara grymt som fan..

Har alltid gillat AMD och ATi men fientligheten på swecklockers mot Nvidia gör mig bara sugen på ett GTX480 ändå hahaha

Skiter i om det blir varmt..Perfekt då kan jag slå av elementet på vintern.På sommaren sitter jag inte så mycket vid datorn ändå så..

Och några kronor mer på elräkningen skiter jag i ...

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Nvidia har väl tagit ett steg mot ny teknik med fermi..Så klart det inte blir klockrent då..Hade dom struntat i alla finesser och bara satsat på top fps hade det ju spöat skiten ur ATi..

Fermi nr2 som säkert kommer komma inom en väldig snar framtid kommer nog vara grymt som fan..

Behöver inte äns vara Fermi 2, det skulle ha varit den nuvarande versionen fast i gjord med mindre tillverkningsteknik. Högre klockfrekvenser mindre spänning och mindre värmeutveckling.

För att få upp klockfrekvensen något så verkar det ju krävas flytande kväve för tillfälligt ;-D

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Vissa här låter som MrTT när han predikade om Prescott... det var tider det.

Jag ser ganska många paralleller mellan Fermi och Prescott när jag tänker efter, båda körde in i värmeväggen och kommer inte ens i närheten av prestanda/watt på AMDs motsvarighet. Båda presterade lite bättre än konkurrenten i några enstaka benchmarks som självklart påpekas gång på gång av rabiata fanboys samtidigt som de ignorerar allt annat.

Gender Bender: Unigine Heaven framtiden? Seriöst? ALLA benchmarks lovar samma sak men hittills har ingen lyckats och jag skulle bli extremt förvånad om alla började köra med extrem tesselering när bara ett kort är bra på det.

MrTT var ju kvällsunderhållningen förr i tiden, är han fortfarande aktiv?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
MrTT var ju kvällsunderhållningen förr i tiden, är han fortfarande aktiv?

Lynchad: http://www.sweclockers.com/membership_profile.php?username=Mr...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elajt_1
Behöver inte äns vara Fermi 2, det skulle ha varit den nuvarande versionen fast i gjord med mindre tillverkningsteknik. Högre klockfrekvenser mindre spänning och mindre värmeutveckling.

För att få upp klockfrekvensen något så verkar det ju krävas flytande kväve för tillfälligt ;-D

Det roliga var ju att inte ens det räckte utan det krävs flytande helium enligt en överklockare. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Har alltid gillat AMD och ATi men fientligheten på swecklockers mot Nvidia gör mig bara sugen på ett GTX480 ändå hahaha

Hmm... Jag fallerar dock i att se logiken med hur det gynnar dig att köpa ett dyrt grafikkort som underpresterar, för att det finns fientlighet mot Nvidia på sweclockers forum?

Visa signatur

Permalänk

Jag hoppas verkligen att Nvidias kommande Fermi budgetkort ser bättre ut än det här, jag står inte ut med ATIs hemska drivrutiner och jag vill ha en ursäkt att byta från min 4830!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeHaggarKJ
Jag hoppas verkligen att Nvidias kommande Fermi budgetkort ser bättre ut än det här, jag står inte ut med ATIs hemska drivrutiner och jag vill ha en ursäkt att byta från min 4830!

Fermi budgetkort?!? Trodde 470 va just det.
Verkar inte lönt att släppa ännu fler defekta fermikretsar för att köra dem
på budgetkort. ;-P

Du kan ju iofs ha rätt, de kanske kommer att släppa en mindre version längre fram.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vilket jäkla liv det blir så fort en sån här nyhet kommer upp...
ville bara säga att jag alltid tyckt om nvidia för att dom har haft bra drivrutiner och sjukt stabila kort, jag har än idag inte lyckas haft i sönder ett enda.
alla kort jag någonsin ägt eller till datorer jag byggt har varit nvidia förutom 1 till en server.
och nej jag är långt ifrån en "fanboy" eller nvidia nörd, jag har helt enkelt känt mig trygg med nvidia, precis som att jag fortfarande kör winxp istället för win7.
däremot har jag inte betalat hutlösa summor eller köpt skit enbart för att få ett nvidia kort, jag har bara köpt prisvärda kort som står sig helt okej än idag.

men nog med snack nu, vad jag ville ha sagt är att fermi är ren skit ur alla synvinklar. jag skulle ärligt talat aldrig köpa 470/480, inte ens om båda droppade 1000:- i pris.
jag skiter totalt i om min rigg drar 300w eller 1000w, däremot så bryr jag mig om hur mina komponenter mår och hur värmen påverkar systemet negativt.
just nu dominerar ati och det enda jag går och hoppas på är en prissänking på 5870/5970 så slår jag till direkt.
fermi är en total flopp, face it

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var du som skyllde på drivrutiner. Jag sade bara ett det var ett dåligt exempel. Atis riktiga drivrutin till Metro 2033 kommer till ccc 10.4

Och kallade du mig pucko?

Hur långt ute och reser är du? Hur tror du att något som helst du säger skall tas som trovärdigt det här är nivån på din kommunikation?

Pucko eller inte, du har en dubbelmoral. Nästa drivrutin från AMD kanske inte kommer göra någon skillnad alls, kanske kommer de fördubbla FPSen, ingen vet. Men du tycks ha höga förväntningar på den nya drivrutinen, varför är de då omöjligt att Nvidia kan leverera en drivrutin som gör att FPS höjs och förmodligen går om AMDs kort? Nyheter om Nvidia fylls hela tiden av AMD-fanboys, och jag är så jävla trött på de.

Jag föredrar Nvidia, men gör AMD något bra så erkänner jag de, det är något som AMD-fanboys ALDRIG kan göra. Nvidia har gjort ett jävligt bra kort nu, men ni måste klaga på nånting som hotar eran burk som ni betalat flera tusen för med era kommentarer som, oh de är för varmt, oh de drar för mycke ström, oh de är en total flopp, men vilken tur att ni har bra kort redan då, håll er till dom. 5800-serien är en jävligt bra serie, och grymt prisvärd, mycke mer prisvärd än GTX480, men 400-serien är drygt en vecka gammalt, så självklart kan man inte förvänta sig fullt ut på de. Ser man tillbaka på 5800-serien så såg siffrorna inte lika bra ut som idag, desamma gäller Geforce. Om ett halvår så kommer Fermi prestera bättre än va de gör idag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi