Uppföljare till Final Fantasy 13 ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hofors
Registrerad
Feb 2008

Uppföljare till Final Fantasy 13 ?

Någon som vet mer om uppföljare till FF13 ?
Och om något avslöjats om detta , stridssystem, banor , utformning etc.

Hoppas åtminstone att dem lägger in mer från de föregående FF spelen saknar när man bara kunde level up hela tiden och köpa nya vapen i affärer men också att springa omkring i städer och uforska samt sido uppdrag...

Suck alldeles för mycket man saknar från de äldre spelen som inte återfinns i FF13.

Men men allt om uppföljare till FF13 tas gärna emot

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vällingby
Registrerad
Mar 2010

När du skriver uppföljare. Menar du då Final Fantasy XIV? FF XIV kommer bli ett MMORPG i samma anda som Final Fantasy XI och kommer till PC och PS3.

Om du menar Final Fantasy versus XIII så är det väl sagt att det kommer vara ett mer actionbetonat rpg a'la Kingdom Hearts. Det kommer ha viss koppling till FF XIII på något sätt. Samma universum men inte nödvändigtvis samma tidsålder eller kontinent. På samma sätt som världen Ivalice kopplar samman Final Fantasy Tactics, Vagrant Story och Final Fantasy XII.

Till detta kommer ju också Final Fantasy Agito XIII till PSP som den tredje delen i Fabula Nova Crystallis-sviten.

Om du menar ett Final Fantasy XIII-2 så har det bara gått extremt vaga rykten om det. Tror inte det kommer hända. Tror tre separata delar i XIII-serien och FF XIV räcker för Square Enix just nu när det kommer till FF.

// G

"Jump on my sword while you can Evil! I won´t be as gentle!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
"björkarnas" stad
Registrerad
Mar 2004

Re: Uppföljare till Final Fantasy 13 ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moses666
Någon som vet mer om uppföljare till FF13 ?
Och om något avslöjats om detta , stridssystem, banor , utformning etc.

Hoppas åtminstone att dem lägger in mer från de föregående FF spelen saknar när man bara kunde level up hela tiden och köpa nya vapen i affärer men också att springa omkring i städer och uforska samt sido uppdrag...

Suck alldeles för mycket man saknar från de äldre spelen som inte återfinns i FF13.

Men men allt om uppföljare till FF13 tas gärna emot

Håller med, spelet var dessutom för mycket linjärt. En väg i stort sätt hela tiden som blockeras med automatiska strider blandat med en massa färgstarka och aktionsfyllda filmer runt varje hörn :/

breathe, smile and be happy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hofors
Registrerad
Feb 2008

mjo och sen om man dog var man tvungen att se filmsekvensen som var (innan boss fight) innan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jan 2005

Om du menar att man var tvungen att se filmerna en gång till så stämmer inte det! Man kan trycka på start och sen select så hoppar man över filmen!

|Intel Core i5-4670K (Corsair Hydro H80i)|MSI Z87-GD65|Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO|Gigabyte GeForce GTX 460 1024MB|Samsung SSD Pro Basic 840-Series 256GB|Corsair HX 750W 80+ Gold|NZXT H440W Silent Ultra New Edition Svart|Acer Predator XB241|Benq GL2440|Logitech G500|Steelkeys 6G|Windows 10 Svensk x64|

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007

Kan inte serien bara dö ut? RoF är ju t.o.m bättre än det sjukt överhypade XIII.

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köpenhamn
Registrerad
Dec 2005

Skulle bli glad om de hade några planer på att ta tillbaka det turbaserade combatsystemet från ffx. Sure, man kan slå på ett turbaserat system i tex ffxii, men då spelet inte byggt för detta i åtanke så skulle hela spelet bli segt.

Strategier var viktigare i ffx och man fick tid på sig att tänka. Man kunde grubbla och försöka komma fram till om det var bäst att använda en ultimate vid ett visst tillfälle eller ifall "cooldownen", som blev något längre direkt efter en ultimate, skulle göra att man inte han reviva den karaktär som blev onehittad varje gång bossen gjorde en viss attack och därigenom göra att man förlorade. I de senare ff-spelen så låter man ju snarare gubbarna bara hacka ner bossen samtidigt som man själv endast använder några skills då och då (vilket typ inte behövdes då gubbarna hade korrekt inställd ai (gambits)).

Edit: kom på att jag inte lirat ffxiii, så ska inte fördöma spelet utan att ha lirat det, men anar att det inte är lika stort fokus på strategi som i ffx.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hofors
Registrerad
Feb 2008

dem borde ju ta tillbaka det som du säger ja alldeles för lite strategi i 13 i de lite tidigare fick man tänka lite till iaf, gillade (minns ej vilken FF) när man letade efter Sephiroth att man gick upp i Level och så hela tiden istället ... Och fick leka med chocobos