Awesome beter sig som att det inte vore awesome!

Permalänk
Medlem

Awesome beter sig som att det inte vore awesome!

Hejsan!

Jag använder ubuntu 10.04+awesome WM, och nu verkar det ha fått totalspunk!

Jag har min config i .config/awesome/rc.lua som sig bör, men vid startup/restart av awesome verkar den läsa configfilen men skita i vad som står!

Fick ett sött kommando av en snubbe på freenode som kollade vad ett kommando gjorde, och awesome -k läste av min konfigurationsfil sist i startupen. DOCK tillämpar inte awesome mina konfigurationer; autostartprogram startar inte, fönsterconfigs är standard, orginalnamn i tagbar etc.

Detta innebär av någon anledning också att mousefocus inte funkar efter att man har bytt tagspace, utan bara efter att man startar om awesome igen. Modkey fungerar bara vid byte av tagspace och för att byta tag på en client, inte för något annat ändamål.

Jag vettefasen hur jag ska kunna lösa det här, så brainstorma och ge mig tips!

Permalänk

Även fast awesome -k säjer att rc.lua filen är ok så behöver det inte vara sant! Varit med om det själv många gång när jag kodat fel på något ställe att "awesome -k" ger klartecken men det blir fel när den ska läsa av filen och faller tillbaka till standard rc filen istället.
Du kan ju börja med att kopiera "/etc/xdg/awesome/rc.lua" och använda den istället och ändra små saker i den som inte kan gå fel och kolla om det fungerar.