Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Feb 2010

Medetida spel

Hej där ute!

jag söker "Medeltida spel" där man slåss med svärd osv, som man gjorde förr i tiden helt enkelt, ett spel som liknar Mount and Blade, men mount and blade var inte riktigt jätte skoj, men söker ett liknande spel iallafall!

tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Finns endel moddar till source motorn .
ex http://www.age-of-chivalry.com/

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

Nu vet jag inte exakt hur Mount and Blade är då jag aldrig spelat det.

The Witcher utspelar sig i ett universum som jag tycker är medeltidslikt, och du slåss enbart med svärd. Helt klart värt att kika närmare på imo.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2006

gothic serien + risen

edit:moonstone hehe

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Feb 2010

The witcher verkar rätt okej, men det är inte riktigt ett sånt spel jag är ute efter, det ser mer ut som ett fantasy spel, är ute efter ett spel helt utan "magikrafter" osv, helt neutralt bara med svärd osv, och age of chivalry har jag provat tidigare, men det är inget för mig, tack ändå grabbar

Edit: Risen verkar sjukt jävla bra, tackar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2007

Vet inte vilka dom här liknar: http://sv.freeonlinegames.com/tag/Medieval_Games

Intel i7 7700K, XFX Radeon P390, 16 gb, EVGA G2 750w | Intel i7 2600K, Radeon 6870, 16 gb, EVGA G2 750w | Laptop Asus FX502VM, i5 7300HQ, Nvidia 1060, 8 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

oblivion, morrowind, kanske? dragonage eller vad det heter

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Okt 2007

Dark messiah?

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

han skriver ju att han inte vill ha magi, såvitt jag vet har dragonage och dark messiah magi. oblivion och morrowind vet jag har det...

My name is legion, for we are many.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007

Assassin's Creed.

Först fick hon en ring, sen en till, sen en Volvo, och vidare till villa ... och nu vill hon jag ska byta ut burken till en LAPTOP!!! Nu får det fan vara nog!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Några äldre spel som du kan tycka är roliga är Rune och die by the sword.
kan dock vara vara svåra att få tag på

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2010
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
han skriver ju att han inte vill ha magi, såvitt jag vet har dragonage och dark messiah magi. oblivion och morrowind vet jag har det...

Det står inget i hans inlägg att det inte får förekomma magi i spelet, utan:

Citat:

Hej där ute!

jag söker "Medeltida spel" där man slåss med svärd osv, som man gjorde förr i tiden helt enkelt, ett spel som liknar Mount and Blade, men mount and blade var inte riktigt jätte skoj, men söker ett liknande spel iallafall!

tack på förhand

oblivion, morrowind samt dragon age har visserligen alla magi i spelet men man behöver inte vara en magiker utan man kan skapa en svärd svingande karaktär ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toper90
The witcher verkar rätt okej, men det är inte riktigt ett sånt spel jag är ute efter, det ser mer ut som ett fantasy spel, är ute efter ett spel helt utan "magikrafter" osv, helt neutralt bara med svärd osv, och age of chivalry har jag provat tidigare, men det är inget för mig, tack ändå grabbar

Edit: Risen verkar sjukt jävla bra, tackar

Förutom detta då

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Morpheus II Core, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2010
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Förutom detta då

Aha, ok. Såg inte det inlägget, ja då passar inget av de 3 spelen honom ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fritiofsson
Några äldre spel som du kan tycka är roliga är Rune och die by the sword.
kan dock vara vara svåra att få tag på

Ahhh, nostalgitrip!
Die by the sword va ett av de första spelen jag och min fader införskaffades oss på cd!
Tror t o m att han har kvar skivan på vinden, ojoj.

Citera så att jag hittar tillbaka tack.