Hej hej alla läsare.
Jag håller på med ett litet skolprojektarbete som ska in redan nästa vecka.
Projektarbetet går ut på att testa och jämföra en energisnål dator med en vanlig stationär samt jämföra ljudnivån på de båda.
Specs på den energisnåla datorn:
CPU: Intel Atom CPU 330 @ 1.60GHz
HDD: OCZ APEX_SSD | 64 GB
Moderkort: ASUS AT3N7A-I | Mini ATX
Internminne: Kingston DDR2 | 2GB x 1 | 667MHz
Grafikkort: ATI XFX Radeon HD5850 Black Edition
Internminne: Corsair DDR3 | 2GB x 2 | 1600MHz
Moderkort: ASUS M4A79XTD EVO DDR3 | ATX
Jag kunde dock bara göra testet "Read" med HD Tune eftersom man behövde en ren partition om man skulle köra "Write". Ok då tänkte jag och fixade partition magic som sa när jag startade det att några sektorer på min hårddisk var felaktiva och att den kunde lösa det. Det hela slutade med BSOD och en ominstallation av Windows. Nu letar jag efter något partition magic program som stöds av W7 64bitars version.
Det enda jag har kommit upp med är att lära mig mer om Intel Atom processorn samt mer om SSD hårddiskar.
Finns det någon som har några idéer om vad man kan utföra för fler tester och jämförelser? Skulle behöva så mycket tips jag bara kan få för att få ut så mycket av det hela.
Tack för hjälp!
//Leqher