Problem med PS3 Media Server (1080p-uppspelning)

Permalänk
Medlem

Problem med PS3 Media Server (1080p-uppspelning)

Jag har upptäckt ett otroligt irriterande problem som uppkommer när jag försöker titta på 1080p-filmer;

Ibland börjar bilden hacka, ljudet likaså, och tittar jag på hur mycket bandbredd (?) den använder stiger den snabbt och hamnar på mellan 255-300 mbps. Det kan hålla på så i kanske 4-5 minuter, sedan släpper det och rullar på. Hände flera gånger när jag tittade på en film igår.

Jag har valt den absolut värsta inställningen i PMS, "crazy bitrate, lossless", och jag har kopplat PS3an i bredbandsuttaget i väggen som leder till routern (en DIR-655) som i sin tur leder in i fibermodemet. Antar att jag kanske förlorar lite hastighet eftersom den inte är direktkopplad till routern, men jag har kopplat datorn likadant och jag får oftast ut mellan 80-90 Mbit både upp och ner mot internet.

Jag har försökt pilla med inställningar i PMS men det blir inte bättre, och jag vill verkligen inte gå ner i kvalité.

Gör jag någonting fel?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, inte lyckats lösa det än
Ska följa här och titta.

Var inne på att köpa en DIR-655 med, för ja trodde min router med 100mbit max var för klen eller något. Men nu fick ja svar på att det är något annat då kanske?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

.mkv eller? Kolla datorns cpu-belastning...

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

undertexter? Har problem med PS3M gällande detta. Kollade på en avi utan subs. 48mbit, slog på subs 500+ mbit -.-
Sedan kan inte ps3m skicka 5.1 så jag har köpt mig en riktig htpc nu istället.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Haft samma problem till och från sedan jag installerade win7.
Med XP fick jag inte dessa problemen.
Vad jag upptäkte så ansträngdes datorn avsevärt mycket mer än normalt unders just den perioden i filmen så antar att det kan ha att göra med codec. Enda jag kommit fram till.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
undertexter? Har problem med PS3M gällande detta. Kollade på en avi utan subs. 48mbit, slog på subs 500+ mbit -.-
Sedan kan inte ps3m skicka 5.1 så jag har köpt mig en riktig htpc nu istället.

Jag får ut DTS och Multi-CH PCM ur mitt PS3 (PS3MS kodar om DD5.1 till Multi-CH PCM).

Däremot har jag ett mer lustigt problem. Att ni får problem vid höga bitrates är kanske inte konstigt. Jag får ibland problem i scener i filmer där bandbredden ej överstiger 10 Mbit.

Koppla PS3 och dator direkt till Gbit-switch.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Jag kör med optiskt ut (ny förstärkare med hdmi är inte högst på listan) och min ps3 kodar iaf inte om alls.
Det som min förstärkare gör är att emulera om signalen till falsk surround (tänk någon lite bättre än ProLogic) vilket
i min mening inte alls låter lika bra som riktig DTS eller så.

Min förstärkare visar i displayen vilken signal om kommer in och just saker från PS3MS är emulerat ljud.
Spelar jag spel eller kollar bluray så är det riktigt ljud ut.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com