XFX Radeon HD5770 1GB bild Problem...

Permalänk
Medlem

XFX Radeon HD5770 1GB bild Problem...

Har ett litet små problem med mitt grafikkort.. Jag får absolut ingen bild från min HDMI uttag på grafikkortet, men via mitt DVI uttag så får jag. Jag har ingen aning om vad som är problemet då HDMI:n funkade när jag köpte det (i ungefär 1 vecka, stängde av datorn och skärmen.. Sen fick jag aldrig tillbaks bilden) Då jag inte har ett DVI intag på min 32" HD-ready TV så kan jag ju inte använda DVI:n... (Har testat på min moders TV som har VGA och drog en DVI - VGA adapter till den) och då fick jag bild och allting.

Ska jag köpa en DVI - HDMI kabel? Eller hur ska jag fixa det? Då jag vill helst köra via HDMI - HDMI så jag får ljud och allt till TV:n.

Allt är lite små rörigt men har inte sovit så bra och är lite små trött på grund av det, men måste verkligen ha hjälp !!

//MVH: Sebastian AKA KimaRo

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz