Tracka en PS3a hjälp?

Permalänk
Medlem

Tracka en PS3a hjälp?

Hej, för ca ett år sedan hade jag inbrott därav jag blev av med min PS3a.

Jag undrar kort och gott om det är möjligt att på något sätt lyckas spåra den?

Jag har dens Serienummer och modellnummer och undrar om det skulle på något sätt gå att spåra den om den skulle anslutas till internet någon gång? kan man spåra en PS3a via serienummer och/eller modellnummer?

Tacksam för alla svar!

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Det som slår mig är att sony borde ha allt sånt uppskrivet i något register, men att det endast skulle lämnas ut till polis om dom vill ha det. Du kan egentligen glömma bort din playstation.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

hemförsäkring?

Permalänk
Medlem

han kanske är ute efter hämnd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Det som slår mig är att sony borde ha allt sånt uppskrivet i något register, men att det endast skulle lämnas ut till polis om dom vill ha det. Du kan egentligen glömma bort din playstation.

Sanolikheten att polisen ens bemödar sig att lyfta luren och ringa Sony är i dagens läge lika med 0. Anmälan kommer tas emot, läggas på en hög och destrueras om sisådär 2-3 år.
Så du har fullständigt rätt att det är bara glömma PS3. När det gäller hämndbiten är det bara dumt att ge sig på dessa människor då dessa oftast är beväpnade och lagom störda/påtända.
Störda kommer undan med allt i dagens Sverige. Kolla bara på den sk "barnflickan" i knytby, 1 mord och 2 mordförsök så fick hon knappt 6 år på en mentalsjukhus och permissioner varannan vecka.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Det är ju lite hämnd man är ute efter hehe, men man kan ju hoppas på att de sålt de till någon stackare och sen enligt lag så får jag(de vill säga om jag lyckats spåra den) ta den från den stackarn...

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilja90
Det är ju lite hämnd man är ute efter hehe, men man kan ju hoppas på att de sålt de till någon stackare och sen enligt lag så får jag(de vill säga om jag lyckats spåra den) ta den från den stackarn...

Eftersom det har gått 1år så verkar du ju patetisk ifall du vill ha tillbaka dig nu eftersom du förmodligen redan fått pengar för den från försäkringsbolaget i samband med inbrottet

Borde faktiskt betyda du har 0 rätt till den i så fall

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Nej man har fortfarande rätt till den, även fast det gått ett år, de säljer ju inte sina stöldgods direkt liksom...

Sen har försäkringsbolaget inte varit nåt bättre, de har fortfarande inte ersatt mig, påstått att dom varit på semester och att fel person fått mina papper- . -
sen så va de en orginal PS3a med bakåtkompabilitet som jag inte kunde få tag på nu i efterhand

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilja90
Nej man har fortfarande rätt till den, även fast det gått ett år, de säljer ju inte sina stöldgods direkt liksom...

Sen har försäkringsbolaget inte varit nåt bättre, de har fortfarande inte ersatt mig, påstått att dom varit på semester och att fel person fått mina papper- . -
sen så va de en orginal PS3a med bakåtkompabilitet som jag inte kunde få tag på nu i efterhand

http://www.amazon.co.uk/Sony-PlayStation-Console-Premium-Vers...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Du har inte alls rätt att ta saken i fall tjuven sålt den till någon. Det är olagligt - du kommer att hamna i skiten. Att "hämnas" är bara idioti. Du kommer att få jävligt stora problem, och det förtjänar du.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Du har inte alls rätt att ta saken i fall tjuven sålt den till någon. Det är olagligt - du kommer att hamna i skiten. Att "hämnas" är bara idioti. Du kommer att få jävligt stora problem, och det förtjänar du.

Att köpa något i "god tro" är sen några år tillbaka olagligt. Alltså kan köparen straffas för häleri. (Handel med stöldgods) Vilket gör att föremålet fortfarande betraktas som stöldgods och tillhör ursprungsägaren. Att bevisa det är i det här fallet det svåra

Sen är ju frågan om man vill söka upp en köpare som köpt den i god tro och sen anmäla honom bara för att jävlas eller låta försäkringsbolaget göra sitt jobb och ge dig ersättning.

Permalänk
Medlem

Har det gått ett år sen det hela hände kan du nog räkna med att den har gått vidare till nån ny ägare via Tradera eller blocket skulle jag tro.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X