Skrivbordsdator från Lenovo

Permalänk
Melding Plague

Skrivbordsdator från Lenovo

Tillverkaren Lenovo lanserar en skrivbordsdator med många konfigurationsmöjligheter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Frestande faktiskt, rätt bra pris.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Frestande faktiskt, rätt bra pris.

Jag håller med. Riktigt bra pris!
Jag kommer inte köpa en, men bekanta som inte har datorer som intresse kommer nog gilla detta!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Nu så börjar det se bra.. helt okej pris...

Permalänk
Medlem

Priset är som sagt bra, men prestandan?
Tycker vi sett väldigt många "All-in-one"-datorer på senaste tiden, alla med snarlik prestanda.

Varför försöker de inte pumpa in lite mer kraft under skalet? =/

Datorn i nyheten skulle aldrig kunna ersätta min numera föråldrade dator, som huserar C2D E6600, 3GB RAM, 8800GT (...etc.), och jag har inget intresse för en till stationär, förutom en HTPC + filserver, men denna lämpar sig inte till något utav dessa användningsområden.

Nej, ge oss en "All-in-one"-dator med lite mer kraft och håll ner priset, då kan vi börja snacka!

Och innan ni börjar, jag inser att det finns folk som kan ha nytta av denna dator, till surf och musik, allt jag säger är att JAG anser att denna är för klen för att användas som en primär PC.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

nice, blir nog en liknande till föräldrarna i sommar

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Detta är ett extremt bra alternativ. Gemene man behöver inte mer ös än så, och allt är förpackat i ett schysst paket, gjort av en marknadsledande firma som både designar och tillverkar eget. Om OS ingår, är det helt klart ett kap för svensson. Apple, huka er.

För klen för att användas som primär PC? För någon på SweC? Ja. För alla privatpersoner utom dedikerade gamers? Absolut inte.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk

Den gamla Compaq presario stilen börjar komma tillbaka nu på pc markaden

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRRen
Apple, huka er.
För klen för att användas som primär PC? För någon på SweC? Ja. För alla privatpersoner utom dedikerade gamers? Absolut inte.

Dessa är så otroligt sega, kan inte ens spela youtube i fullskärm över 360p... Alltså det här är leksaker. Kommer bli så jäkla tråkigt att sitta och fixa dessa åt folk sen. Apple släpper åtminstonde datorer som man kan använda utan att riva ut håret på sig sj.

Snälla, försök starta en Eee PC utan att koka...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixim
Dessa är så otroligt sega, kan inte ens spela youtube i fullskärm över 360p... Alltså det här är leksaker. Kommer bli så jäkla tråkigt att sitta och fixa dessa åt folk sen. Apple släpper åtminstonde datorer som man kan använda utan att riva ut håret på sig sj.

Snälla, försök starta en Eee PC utan att koka...

Ganska lätt, tryck på startknappen, vänta ung. 25 sec och voilá!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Perfekta surfdatorn!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

Lenovo rippar Apples iMac-design. Cred för att de rippar något bra iaf.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petsematary
Lenovo rippar Apples iMac-design. Cred för att de rippar något bra iaf.

Eh.. va?

Finns ju inga som helst likheter.

Det enda som är någorlunda likt är foten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixim
Dessa är så otroligt sega, kan inte ens spela youtube i fullskärm över 360p... Alltså det här är leksaker. Kommer bli så jäkla tråkigt att sitta och fixa dessa åt folk sen. Apple släpper åtminstonde datorer som man kan använda utan att riva ut håret på sig sj.

Snälla, försök starta en Eee PC utan att koka...

http://www.youtube.com/watch?v=cPk0ehzn73M

Detta dock med integrerad ATI-lösning och inte ion som i lenovos. Ion har full HD-stöd, så det borde smeka på helt ok. Skrivbordsprestanda till gemene man kräver så gott som ingenting. Vad är problemet? Givetvis är vi alla här prestandablinda, men vad behöver man för surf, musik, skrivbords-multitasking, etc etc? Absolut ingenting egentligen. Jag kör fortfarande en gammal padda som laptop, varför? Den tuggar på mer än ok för vanligt arbete. Ska man spela så är den ett rövhål. Spela gör jag på på mitt klockade monster hemma.

http://www.youtube.com/watch?v=sLUAEdbcerM
http://www.youtube.com/watch?v=xCXLs18D7s8

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem

Håller med om att prollen är i klenaste laget. Visst den funkar säkert till en del på kontoret, men man ska ha en ganska dålig stationär burk för att de ska blir en presstandardförbättring med denna. Personligen skulle jag inte köpa in den till någon på mitt kontor. Även om man inte spelar på den eller fixar med grafik/bilder så krävs de ju en del av en kontorsdator idag, inte minst att den ska kunna stå där i 3 år o inte kännas allt för seg efter den tiden.

Permalänk
Medlem

Den perfekt till skolor och liknande, men med en helt annan Cpu.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

tyckte den för 4600 verkade väldigt vettig med ION2 och allt:P men man är ju så äcklad av dessa intel atom,,,

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Sätt in en i5 430m och ett geforce 335 eller motsvarande och håll priset under 10k så skulle jag kunna vara intresserad faktiskt. Eller visst, en i3 med ION2 för ca 6k.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Snygg, drar knappt någon ström, Lenovo-robusthet, superbillig, och tillräckligt med prestanda för en köksdator. Hade jag varit i behov av en hade detta garanterat varit ett köp.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Datorn ser vettig ut, iaf om man just behöver någon enklare dator och inte riktigt är i klang med nettops. Jag har inget personligt behov av den, men om den har hygglig 'bevisad' prestanda (ni vet, allt kan se bra ut på papper) så skulle jag nog kunna rekommendera den till folk som bara... 'behöver en dator'.

Also, anledningen till att man inte klämmer in all möjlig skit i den (i7, maffiga grafikkort osv) måste ju ändå bero på värmehanteringen? Glöm inte att skärmen i sig tenderar att alstra lite hetta också! IMO så är det ett under att Apple har fått sin senaste iMac att inte brinna upp! x)

Visa signatur

Hard work never killed anybody, but why take a chance?

Permalänk

Atom är vidrigt, så jävla kass prestanda finns inte.

Tycker absolut att den inte är något att ha.

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Atom är vidrigt, så jävla kass prestanda finns inte.

Tycker absolut att den inte är något att ha.

Fem såna dubbelkärniga skulle absolut lämpa sig i kontorsmiljö för det nystartade företaget. Med tanke på att det är det eller netbooks så...

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

Det är när man ser såna här missfoster man inser hur långt före Apple ligger.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Det är när man ser såna här missfoster man inser hur långt före Apple ligger.

Tycker inte Apple ligger före direkt. bara det att de använder sin klassiska design. Det är det som gör att den ligger "före". Det går att göra bättre kopior av Apple för en mindre peng. Men det är inte riktigt genomtänkt i så fall.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixim
Dessa är så otroligt sega, kan inte ens spela youtube i fullskärm över 360p... Alltså det här är leksaker. Kommer bli så jäkla tråkigt att sitta och fixa dessa åt folk sen. Apple släpper åtminstonde datorer som man kan använda utan att riva ut håret på sig sj.

Snälla, försök starta en Eee PC utan att koka...

Tycker inte att det finns någon anledning att gnälla över Atom, skulle säga att man får det man betalar för.
Atom handlar inte om rå prestanda utan att, dem flesta använder sig bara utav högprestanda när dem lirar spel ändå allt annat nöjes surfande, skrivande, läsa e-böcker, och så vidare. Jag äger en EEE pc och det är en av dem bästa köpen jag gjort sålde min prestanda laptop och fixade en stationär gaming dator.
Att en Atom är seg tycker jag inte kör linux / Xp på min, bra boot tid klarar att kolla på 480p (ingen ion i 1005ha), perfekt att ha med sig när man reser pga den långa batteritiden. För mig iaf var det ett bättre köp än en full size 15tums skräp laptop för 4000.

Ni som inte gillar Atom köp det inte!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Inaktiv

Riktigt intressant! Snygg, praktisk, billig. Blås in Ubuntu för att slippa sölet så har man den perfekta stationära. Pricken över i'et vore om tangentbordet har en trackpoint. Nån som vet nåt om det?

Permalänk
Medlem

Perfekt för morsan!

Permalänk
Medlem

Problemet med det här är ju att man får något som är minst dubbelt så bra, men det följer iofs MAC-trenden då det ju är likadant där.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme