Nytt Sonata-chassi från Antec

Permalänk
Melding Plague

Nytt Sonata-chassi från Antec

Välkända Antec utökar Sonata-serien av datorlådor med en ny modell.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad är nytt?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rSon
Vad är nytt?

Namnet?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Varför Proto och inte Pronto?

USB 3.0 portar?...

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Har ett Sonata III den ända skillnaden jag ser är de två hålrummen bakom moderkortet. De kunde gjort bättre ifrån sig =/

Permalänk
Medlem

men vafan ingen 120mm fläkt i fronten för?

Permalänk
Medlem

största skillnaden är nog att earthwatt 500w agget inte följer med, allt annat är typ exakt samma

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Musikälskare

Lirar man protoss är detta chassit perfa!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett knappt uppdaterat Sonata III utan nätagg, jag blir otroligt besviken.
Hade sett fram emot ett tyst, billigt chassi att eventuellt välja istället för Fractal.
Men men, Fractal kostar lite lite mer men känns betydligt modernare och mer värt.

Permalänk
Medlem

.. ser ju exakt likadant ut som mitt sonata3 chassi. ser ingen skillnad alls. Är enda skillnaden att dom inte skickar med ett nätagg med det här chassit?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd

Vet inte vad ANTEC gör men detta är ju inte något nytt, ser ju inte som Sonata III, hoppas verkligen att det iaf har en 120mm i fronten och att dom bara glömmde skriva det, annars så kan man ju inte ha så bra komponenter i det utan att det brinner och att man kan steka korv på toppen...

Nej ANTEC skärp er nu!

Permalänk
Medlem

Alltså ett Sonata III utan nätagg. De kunde gärna ändra så att fläkten för hårddiskarna sitter på utsidan precis vid dammfiltret istället för på insidan, detta för att få plats med lite större, modernare grafikkort. Jag har för övrigt ett Sonata II som jag tycker är lite snyggare än Sonata III

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Antec får mig nästan att somna. Trist då de faktiskt gör bra produkter. Mer sprutt på utveckling av nya produkter hos Antec, tack!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk

Skönt att det inte bara var jag som inte såg någon skillnad... Vill man ha ett tyst chassi som inte är gräsligt fult så finns ju antec solo.

Permalänk
Medlem

de enda nya utvändigt är att den är matt istället för pianolack ?

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Fyfan vad jag hatar mitt Sonata III! Kommer aldrig mer köpa något chassi från Antec (har erfarenhet av deras andra chassin också), P-xxx serien är väl helt okej men alla andra jag har haft/arbetat med är fula, tråkiga och dåliga lösningar invändigt!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Fyfan vad jag hatar mitt Sonata III! Kommer aldrig mer köpa något chassi från Antec (har erfarenhet av deras andra chassin också), P-xxx serien är väl helt okej men alla andra jag har haft/arbetat med är fula, tråkiga och dåliga lösningar invändigt!

Jag är nöjd med mitt Sonata II iaf
Dock tog jag bort den där...vad man nu ska kalla den...lufttrumman? ^^ Den gjorde mer skada än nytta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Alltså ett Sonata III utan nätagg. De kunde gärna ändra så att fläkten för hårddiskarna sitter på utsidan precis vid dammfiltret istället för på insidan, detta för att få plats med lite större, modernare grafikkort. Jag har för övrigt ett Sonata II som jag tycker är lite snyggare än Sonata III

Jag har också ett gammalt Sonata II, håller med om att det är snyggare. Okej chassi för en enklare dator.

Min nya dator byggde jag i ett Antec P183 chassi, grymt nöjd med det! Fast jag bytte förstås ut originalfläktarna.

Permalänk
Avstängd

Fractal Designs chassi är ju betydligt mer prisvärt..

Permalänk

Kan det verkligen vara så att man har en skruv lös om man önskar att chassitillverkare började tillverka chassin med stöd för USB 3.0???...

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reo_swe
Jag har också ett gammalt Sonata II, håller med om att det är snyggare. Okej chassi för en enklare dator.

Min nya dator byggde jag i ett Antec P183 chassi, grymt nöjd med det! Fast jag bytte förstås ut originalfläktarna.

Så min Core i7 860 med Geforce 8800 GTS 512 är en enkel dator?

Valde bort P18X serien pga man måste öppna dörren tom för att starta datorn! Sen har jag inte plats att öppna dörren 270 grader, inte så snyggt och så bra ljuddämpning heller med dörren ständigt öppen. Du stör dig inte på dörren?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Så min Core i7 860 med Geforce 8800 GTS 512 är en enkel dator?

Valde bort P18X serien pga man måste öppna dörren tom för att starta datorn! Sen har jag inte plats att öppna dörren 270 grader, inte så snyggt och så bra ljuddämpning heller med dörren ständigt öppen. Du stör dig inte på dörren?

Slår man som mig aldrig av datorn så spelar det mindre roll

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 2600K, 16GB DDR3, Gigabyte GF680 OC 2GB SLI
Bärbar: Macbook Air 13", Intel Core i7, 8GB DDR3
HTPC: Intel i3 3220, 4GB DDR3, 120GB SSD

Permalänk
Medlem

eh jag är super nöjd med mitt sonata3. relativt tyst, billigt och framför allt en stilren design. var skitbra value med earthwatts agget när jag köpte. Visst är det lite trångt men det får man leva med när man köper ett mindre chassi

edit: Iof ett stort minus jag inte tänkte på. Dom främre usb portarna har med tiden börjat glappa så mycket att dom blivit helt obrukbara.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Har själv ett sonata III pga sweclockers recension. Fördelen är ju att det är snyggt, tyst och hyfsat lätt (då jag behöver ta med det på resor ibland). De stora nackdelarna lär vara likadan i proto: lite utrymme för större grafikkort och värmen.

Permalänk
Medlem

Så jääkla fult. Känns galet mycket 90-tal

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

designen e ju inte snygg. inge illa menat men ja förstår inte folk som tycker detta är snyggt >_>

Permalänk

Bra låda - för 4 år sedan.

Antec borde släppa ett nytt Solo, som är anpassat efter dagens komponenter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Fyfan vad jag hatar mitt Sonata III! Kommer aldrig mer köpa något chassi från Antec (har erfarenhet av deras andra chassin också), P-xxx serien är väl helt okej men alla andra jag har haft/arbetat med är fula, tråkiga och dåliga lösningar invändigt!

Håller med förutom om att P-xxx skulle vara OK. Lika mycket skit det som deras andra grejer.

Aldrig mer en Antec produkt för min del. Högt pris och dålig kvalitet

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Kan det verkligen vara så att man har en skruv lös om man önskar att chassitillverkare började tillverka chassin med stöd för USB 3.0???...

Nja, ska ju ha extra ledare så om det sitter uttag på chassit måste ju de anpassas till 3.0 för att det ska fungera. Nu är det kanske inte chassitillverkaren som tillverkar kontakterna men utan rätt kablage och kontakter så kommer det ju då strypas till 2.0 även om utrustningen som används har fullt stöd för 3.0

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Jag föredrog mitt Sonata II framför det Define R2 jag har idag, jag gillar inte det alls. Sonata't var inte bra det heller, men tystare.
Nästa blir nog ett Solo. Eller Lian Li.

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)