Provade senaste daily versionen av Ubuntu 10.4. Hamnade i buggträsk!

Permalänk

Provade senaste daily versionen av Ubuntu 10.4. Hamnade i buggträsk!

Har kört Ubuntu 9.10 (skarpa) en hel del och även där är det en del buggar men nya 10.4 verkar bli katastrof!

Några problem jag hade:

- Empathy kraschade hela tiden!
- Inget ljud
- Ibland slutade menyerna i gnome att funka så jag blev tvungen att boota om.
- Software center buggade flera gånger.
m.m.

Hade skyhöga förväntningar på denna nya version som släpps skarp om ca. 20 dagar men dom sjönk rätt rejält nu!

Någon annan som testat? Testade detta på en laptop.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Att gnälla på något som inte är helt klart är ju bara dumt.
Hur tänkte du nu?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Hedersmedlem

Daily/nightly builds är ju notoriskt buggiga, att någon annan än en utvecklare skulle villja köra så pass bleading edge kod kan jag inte se.

Permalänk

Jag kanske har fel men har testat många andra alpha/betor av andra distar och knappt hittat några buggar så tycker det är lite konstigt att det var så gott om dom i Ubuntu när det ändå släpps skarpt om bara några dagar!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Jag provade ochså Ubuntu 10.4 för någon dag sen, jag stötte inte på några större problem, märkte att dom har snabbat upp boot tiden avsevärt. Du provade dessutom det på en laptop, kan tänka mig att den skarpa versionen funkar bättre när alla drivrutiner kommer med.

Permalänk
Avstängd

Äsch det är en beta. Klaga om det är skarp version. Inte nu. Vänta lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swenorth1
Jag kanske har fel men har testat många andra alpha/betor av andra distar och knappt hittat några buggar så tycker det är lite konstigt att det var så gott om dom i Ubuntu när det ändå släpps skarpt om bara några dagar!

Lite skillnad på en daily build och en alpha/beta-release.

Permalänk
Medlem

har inga sånna problem med senaste 10.04. körd en dist-upgrade senast igår...

dock kör jag pidgin o inte Empathy

Permalänk

Vad gör man om beta2 innehåller en bug som omöjliggör att X andvänds men en patch (fix) är släppt efter beta2?

Permalänk

Jag har gått över till 10.04 på min burk och har inga problem. Har stött på ett par buggar men de har oftast försvunnit efter nån dag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattenfall
Vad gör man om beta2 innehåller en bug som omöjliggör att X andvänds men en patch (fix) är släppt efter beta2?

Väntar tills 22:a april eller uppdaterar från terminalen.

Permalänk
Hedersmedlem

Försökt installera beta 2 på min dator två gånger nu, båda gav svart skärm efter install. Inte ens splashscreen/loadingscreen.

Ska testa att installera 9.10 igen och uppgradera till 10.04.

Permalänk
Medlem

Det fungerar fint här, bara man håller sig borta från KDE/KDE-baserade program, Gnome-programmen är sjukt mycket mer stabila. Jag kör senaste, har uppgraderat gradvis ända från 9.04 utan nyinstallation.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||