Varning för Markosgames / TVspelsshopen!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Du säger att 8-10 personer anser att jag har någon form av brist. Fråga dem om någon av dem handlat av oss.

Som jag nämnde: när jag sa "8 av 10" var detta metaforiskt (och underförstått: att dessa alla 10 kunder har handlat av dig varvid 8 tycker du är dålig men 2 kanske är nöjda (vilket också har framhållits om jag inte missminner mig?):)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Glömde sorry:): Om någon hade anklagat mig helt utan anledning hade jag inte tyckt om det/tyckt det hade varit orättvist. Men hade jag haft lite trådar (syftar *inte på Mackan08* nu:)) som tex. här på Swec mot mig så hade jag nog tänkt att "jag får bli ännu bättre på kundvård så att jag motsvarar mina kunders förväntningar och i förlängningen vända negativa trådar till positiva dito".:)

Något sådant hade jag tänkt och försökt att åstadkomma.:)

Du hade alltså inte sagt något om du blivit anklagad för att ha lurat en person på pengar. Du hade med andra ord bättrat på ditt kundvård. Ne enkronan bättre får du allt komma med. Och om jag får lov att svara för dig så hade du nog agerat på samma sätt.

Kundvård? Ett bra ord för den som behöver veta vad rätt och fel är när det gäller att serva kunder. Det ordet hade passat mig perfekt om jag inte hade vetat vad service betyder. Nu i detta fall så har jag besvarat väldigt många personer i tre års tid . Det jag gör från 08.00 - 22.00 alla dagar i veckan är att ta hand om mina kunder. Vi har även gott så långt så att vi tar hant om våra konkurrenters kunder då många av dem ber kunden googla svaret.

Ge mig en konkurrent som erbjuder support / Service på samma sätt så skall jag ge dig en Wii, en Xbox 360 och en Playstation 3

http://www.markosgames.com/contact.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Du hade alltså inte sagt något om du blivit anklagad för att ha lurat en person på pengar. Du hade med andra ord bättrat på ditt kundvård. Ne enkronan bättre får du allt komma med. Och om jag får lov att svara för dig så hade du nog agerat på samma sätt.

Kundvård? Ett bra ord för den som behöver veta vad rätt och fel är när det gäller att serva kunder. Det ordet hade passat mig perfekt om jag inte hade vetat vad service betyder. Nu i detta fall så har jag besvarat väldigt många personer i tre års tid . Det jag gör från 08.00 - 22.00 alla dagar i veckan är att ta hand om mina kunder. Vi har även gott så långt så att vi tar hant om våra konkurrenters kunder då många av dem ber kunden googla svaret.

Ge mig en konkurrent som erbjuder support / Service på samma sätt så skall jag ge dig en Wii, en Xbox 360 och en Playstation 3

http://www.markosgames.com/contact.php

"vi" ? du hade väl själv hand dom affären har jag för mig du nämnt.

Fick aldrig svar på min fundering:

"Om du nu bryr dig om kunder m.m
Hur i h*lvete kan du få så mycket skit ständigt?
Hur kan du då ha så mycket strul med kunder?"

Du borde väl ändå börja inse vad som blir fel,hur du kan ändra på det?
Du startade väl inte företaget förra veckan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

varför får han all denna skit är det så att han inte sköter sitt eller ? vad gör han så att så många skriver detta .detta tappar han ju kunder på handlade där igår ..hade jag läst allt detta innan så hade man ju inte handlat där .fast han fixade mitt wii utan problem bara testat det i några timmar i går då funkade det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Du hade alltså inte sagt något om du blivit anklagad för att ha lurat en person på pengar. Du hade med andra ord bättrat på ditt kundvård. Ne enkronan bättre får du allt komma med. Och om jag får lov att svara för dig så hade du nog agerat på samma sätt.

Ge mig en konkurrent som erbjuder support / Service på samma sätt så skall jag ge dig en Wii, en Xbox 360 och en Playstation 3

http://www.markosgames.com/contact.php

Jag är ledsen men jag hade agerat på det sätt jag nämnde ovan.:) Om jag hade ett företag som sålde låt oss säga något så enkelt som tandpetare: hade då kunderna klagat hade jag tagit till mig kritiken och försökt skaffa tex. mintsmak till tandpetarna, eller starkare tandpetare men samtidigt mjuka dito så att de är hållbara men inte för vassa/spetsiga. (Hade någon kund varit eeeextremt missnöjd hade jag gjort som tex. Inet och skickat något som plåster på såren för att visa att jag med gesten vill förmedla ett uppriktigt "Förlåt")...

Det är min tro att om man har "många mot sig" så den enda utvägen man har är att förbättra företaget/reparera sitt ryckte etc. Det hjälper inte att man som företagare tycker att "jag är bra sluta klaga alla kunder" och det jag menade när jag sa att jag "bara" hade brytt mig om ifall jag var orättvist anklagad så självklart hade jag kunnat tycka att vissa kunders kritik kanske är obefogad :)MEN:) det hade inte hjälpt min sak att tala om mitt missnöje utan folk har ofta höga krav och kan vara väldigt otacksamma som kunder, men då måste man anpassa sig efter kundens önskningar och "ta"/svälja att kunden är otacksam: jag hade svalt, gått vidare och försökt förbättra mig.:):D För om jag hade "tjafsat" i en tråd om den kund som var otacksam så hade jag inte haft så stor trovärdighet (jag säger inte att du inte har trovärdighet - det får andra bedöma - men JAG hade inte gjort som dig i en tråd) utan det är då bättre att knipa och förbättra. Möjligtvis kan man göra som du gjorde: skriva och säga att du försökte nå kunden/kompensera denne, men sen får man tassa vidare för att inte förlora trovärdighet.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swag
varför får han all denna skit är det så att han inte sköter sitt eller ? vad gör han så att så många skriver detta .detta tappar han ju kunder på handlade där igår ..hade jag läst allt detta innan så hade man ju inte handlat där .fast han fixade mitt wii utan problem bara testat det i några timmar i går då funkade det.

Det finns trådar på Swec där olika medlemmar tar upp vissa - befogade eller obefogade döm själva när ni läser trådarna - oegentligheter med bolag som gått i konkurs, personer som inte fått betalt delägare som inte visste att de var delägare :o, delägare/de som stod för fakturorna inte har fått betalt (nån tjej/kvinna har jag för mig) etc.

Nu försöker nämnda företagare böra om från början, men då han har en del "trådar mot sig" sen tidigare så gissar jag att det är pga. dessa som gör att han drar på sig onödiga (eller nödiga välj själva;)) kommentarer om/hur han kommer kunna driva ett seriöst företag...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Hur i h*lvete kan du få så mycket skit ständigt?
Hur kan du då ha så mycket strul med kunder?"

Jag har aldrig handlat från Markos och kommer aldrig göra det, men blev nyfiken här och kollade genom den här fodumesdelen.

Detta fick jag gfram.
Den här tråden är senaste där markos får skit och där TS försvunnit (lär väl dyka upp om en vecka och säga att denna inte haft tillgång till internet/dator/hus/land/jorden...).
Tråden som handlar om markos i turföljden är en tråd som han själv startat och där han deklarerar att han byter namn till tvspelshoppen.
Nästa tråd som handlar om hur dålig markos är är från september ifjol.

Låt oss nu kolla här. Det var femsidor på den här forumsdelen innan markos nästa tråd dök up, på dessa fem sidor har inet, komplett och siba alla fått kritik, flera gånger om, och utöver dessa "stabila" företag har en rad suspektare sådana såsom sekvencia fått kritk flera gånger, för att inte tala om alla andra "varning"-trådar.

Som sagt, jag har inte handlat från markos och jag har aldrig upplevt hur dålig eller bra han är, men jag blev nyfiken här på det du skrev här. Tre trådar som berör markos sen i september -09, det är inte mycket i mina ögon.

Så hur får han skit ständigt och hur mycket strul har han med sina kunder?
Har du haft strul med honom och i så fall hur länge sen?

Känns som att många är negativa till markos, vissa med all rätt, andra pga pöbelmentalitet, mest utifrån hur han tidigare gjort, men på senare tid så har det varit rätt lugnt?

Vi kan vända på steken, hur många nya fall (med det menar jag av senare datum, låt oss säga med årsskiftet som start) har det kommit fram och klagat? Detta är en genuin fråga som jag är nyfiken på.

Och hur kommer det sig att folk som klagar slutar skriva efter ett tag?
Blir de mutade av markos är det i min bok lika godkänt som när inet eller komplett gör samma sak med folk här på forumet som klagar på dålig service/vara/what ever.

Jag säger inte att han skött sina affärer bra innan, men jag kan däremot heller inte se hur folk ska ge honom skit hela tiden med tanke på hur få trådar som startas/där markosgames är nämnd i tråden, så nåt rätt måste han ha lyckats med på senare tid till skillnad från tidigare.

Edit: stavar som en kärring men är nyvaken, give me a break.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swag
varför får han all denna skit är det så att han inte sköter sitt eller ? vad gör han så att så många skriver detta .detta tappar han ju kunder på handlade där igår ..hade jag läst allt detta innan så hade man ju inte handlat där .fast han fixade mitt wii utan problem bara testat det i några timmar i går då funkade det.

Lägg av, du känner uppenbarligen näringsidkaren ifråga (eller så är ni samma person). Det är genomskinligt så vara bara tyst är du snäll.

Och vi väntar fortfarande på en förklaring från TS om hur det kommer sig att du betalat i förskott när Markosgames säger att dom inte använder förskottsbetalning?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

thejerk va är det med dej .det är inte samma person första gången jag handlat där va i butiken eftersom jag också bor i göteborg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Text

Så långt är jag med

Tänkte mer på att han skryter om att han tar hand om kunder osv osv.
Men likförbannat kommer det upp skit.

Logiskt borde han ju lärt sig en läxa om vad som går fel.
Han kan ju liksom inte fortsätta tro att han tar väl hand om kunder om det fortsätter att bli skit.

Försöker spräcka hans lilla bubbla så han kommer ut i verkligheten.
Inget negativt till ditt inlägg där

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Så långt är jag med

Tänkte mer på att han skryter om att han tar hand om kunder osv osv.
Men likförbannat kommer det upp skit.

Logiskt borde han ju lärt sig en läxa om vad som går fel.
Han kan ju liksom inte fortsätta tro att han tar väl hand om kunder om det fortsätter att bli skit.

Försöker spräcka hans lilla bubbla så han kommer ut i verkligheten.
Inget negativt till ditt inlägg där

Jag förstår hur du menar, men har man med kunder o göra så kommer det alltid finnas folk som klagar, oavsett vad och lägger man till att människor gör fel så blir det ytterligare ett steg ifrån 100% satisfaction.

Själv har jag inget annat än bra betyg att ge till Inet tex, men ändå finns det folk som klagar på dem, ibland för att de inte är nöjda trots ofelbar service från Inet, men ibland för att Inet gjort fel.

För i hans fall så räcker det med att en kund klagar så körs hela karusellen igång igen, som i detta fall tex. Sen hur trovärdig kunden är eller hur länge sen detta gällde är mindre viktigt, lika så alla de andra som handlat och som faktiskt är nöjda.

Ventilerar bara mina åsikter lite här, så ta inte allt som att det är riktat mot dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jag förstår hur du menar, men har man med kunder o göra så kommer det alltid finnas folk som klagar, oavsett vad och lägger man till att människor gör fel så blir det ytterligare ett steg ifrån 100% satisfaction.

Själv har jag inget annat än bra betyg att ge till Inet tex, men ändå finns det folk som klagar på dem, ibland för att de inte är nöjda trots ofelbar service från Inet, men ibland för att Inet gjort fel.

För i hans fall så räcker det med att en kund klagar så körs hela karusellen igång igen, som i detta fall tex. Sen hur trovärdig kunden är eller hur länge sen detta gällde är mindre viktigt, lika så alla de andra som handlat och som faktiskt är nöjda.

Ventilerar bara mina åsikter lite här, så ta inte allt som att det är riktat mot dig

Lugna puckar!

Mjo,finns alltid folk som klagar på saker och ting.
Trovärdigheten skulle givetvis vara högre om inte TS var en ett-inlägg-postare.

Vore ju bra och få en dialog med både TS och Marko så man ser vad som sker och inte sker.

Ha en trevlig fortsättning på helgen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Nu får mackan ge sig och komma ut ur bubblan. Jag vill ha en förklaring liksom alla andra vill här på forumet. Har du sagt A så får du faktiskt säga B

Permalänk
Medlem

Ett uppenbart fall av den svenska avundsjukan ? `Marko´ tjänar pengar och det uppskattas inte av vissa. Har förövrigt sjäv en krysslåda som är chipad hos Markos!Blev nåt fel på den efter ca 1 v,ringde upp `Marko´ som i sin tur bad mig komma hem till honom efter ordinarie arbetstid för att genast åtgärda problemet. Fick min låda efter ca 30 min och sen dess så har den fungerat UA .
Så alla är inte missnöjda med detta företag! Åtminstone inte alla dom som verkligen har handlat eller köpt tjänster av honom .

Ha en bra dag

Permalänk
Medlem

Kan de inte va så att Markosgames, Mackan80 och swag är samma person som försöker göra reklam för sin butik på ett väldigt annorlunda sätt, men billigt och effektivt då såna här trådar läses av många på det här forumet.

Först säger Mackan80 nått dåligt som han inte kan stå för.

Markosgames är "modig", står up och förklarar.

swag kommer in efter två år och skriver nått positivt.

Mackan80 visar sig vara en tönt utan nått på fötterna, men kommer inte ens in och försöker förklara sig?!

Döm själva, men av egen erfarenhet har jag fått erfara att folk som luras en gång, kan ta till vilka sjuka medel som helst för att luras vidare....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaotica
Ett uppenbart fall av den svenska avundsjukan ? `Marko´ tjänar pengar och det uppskattas inte av vissa. Har förövrigt sjäv en krysslåda som är chipad hos Markos!Blev nåt fel på den efter ca 1 v,ringde upp `Marko´ som i sin tur bad mig komma hem till honom efter ordinarie arbetstid för att genast åtgärda problemet. Fick min låda efter ca 30 min och sen dess så har den fungerat UA .
Så alla är inte missnöjda med detta företag! Åtminstone inte alla dom som verkligen har handlat eller köpt tjänster av honom .

Ha en bra dag

Står du för den svenska idiotin då kanske, och Marko för den typiskt svenska bluffningen?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Konspirationsteorier i all ära! Kan vara så,men jag har iaf bara goda erfarenheter av MG . Fick dessutom 2 spel som plåster på såren för strulet men min box =).

Tror att de flesta företag tar till fula knep för att marknadsföra sig även om vi vanliga dödliga inte upplever knepen som fula

Kanske är jag i maskopi med MarkosGames Vem vet ...

Permalänk
Medlem

Står du för den svenska idiotin då kanske, och Marko för den typiskt svenska bluffningen?

__________________
tihi

Hmm,nä ! Säger bara att jag har idel positiva erfarenheter av MG och är en av dom som har köpt tjänster av MG i verkligheten, vilket inte många här verkar ha gjort ?
Någon som på rak arm kan säga att de blivit blåsta av Marko ?
I.s.f så skall jag hålla käft och inte lägga mig i pajkastningen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TorUlf
Kan de inte va så att Markosgames, Mackan80 och swag är samma person som försöker göra reklam för sin butik på ett väldigt annorlunda sätt, men billigt och effektivt då såna här trådar läses av många på det här forumet.

Först säger Mackan80 nått dåligt som han inte kan stå för.

Markosgames är "modig", står up och förklarar.

swag kommer in efter två år och skriver nått positivt.

Mackan80 visar sig vara en tönt utan nått på fötterna, men kommer inte ens in och försöker förklara sig?!

Döm själva, men av egen erfarenhet har jag fått erfara att folk som luras en gång, kan ta till vilka sjuka medel som helst för att luras vidare....

Jag vet inte hur herren här tänker. Men jag behöver absolut ingen smygreklam. Till råga på allt negativ reklam. Och såpass länge jag vart med i Branchen så behöver inte jag någon smyrgeklam

Istället för att du skall gå efter dina erfarenheter så vet jag ett mycket enklare sätt att få svar på din fråga.

Kolla med mods

Om jag hade blåst skiten ur Sveriges befolkning så hade jag inte suttit och besvarat dig just nu. Jag har besvarat folk vad det gäller inlägg sedan 2008 Tänk efter lite

Jag tycker att du skall börja om på ruta ett och börja läsa tidigare trådar innan du uttrycker dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TorUlf
Kan de inte va så att Markosgames, Mackan80 och swag är samma person som försöker göra reklam för sin butik på ett väldigt annorlunda sätt, men billigt och effektivt då såna här trådar läses av många på det här forumet.

Först säger Mackan80 nått dåligt som han inte kan stå för.

Markosgames är "modig", står up och förklarar.

swag kommer in efter två år och skriver nått positivt.

Mackan80 visar sig vara en tönt utan nått på fötterna, men kommer inte ens in och försöker förklara sig?!

Döm själva, men av egen erfarenhet har jag fått erfara att folk som luras en gång, kan ta till vilka sjuka medel som helst för att luras vidare....

Intressant teori. Men även om det skulle vara sant så undrar jag om han vinner så mycket på det. Visst, jag ska erkänna att jag besökte sidan p.g.a. den här tråden. Men det var för att hitta företagsnummer för efterforskning (hittade inget intressant på 3 min).

Men vare sig marko är seriös eller inte så kommer jag (förmodligen) aldrig handla därifrån. Om denna tråd nu skulle vara marknadsföring så fungerar det motsatt på mig och jag tror inte jag är den enda som reagerar på det viset.

Avslutar med ett förtydligande. Jag varken påstår eller förnekar att Markosgames är ett seriöst företag.

Permalänk
Avstängd

Brb köpa popcorn och läsk!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Ge mig en konkurrent som erbjuder support / Service på samma sätt så skall jag ge dig en Wii, en Xbox 360 och en Playstation

http://www.markosgames.com/contact.php

Inet.se

Ge mig en mail så skickar jag adress

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Inet.se

Ge mig en mail så skickar jag adress

Vart någonstans ser du att inet tar hant om sina konkurrenters kunder och vart ser du att dem har support från 08.00 - 22.00 alla dagar i veckan förutom julafton

Tyvärr så får du leta lite till

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Vart någonstans ser du att inet tar hant om sina konkurrenters kunder och vart ser du att dem har support från 08.00 - 22.00 alla dagar i veckan förutom julafton

Jag tror minsann att du ä skyldig någon ett Wii.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Jag tror minsann att du ä skyldig någon ett Wii.

Jasså är jag det. Och vem kan det vara då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Vart någonstans ser du att inet tar hant om sina konkurrenters kunder och vart ser du att dem har support från 08.00 - 22.00 alla dagar i veckan förutom julafton

De tar absolut hand om sina konkurrenters kunder, för alla är som du bör fatta, potentionella kunder. Skickar jag ett mail till inet och skriver att jag köpt ett moderkort hos webhallen men inte blir klok på vad det är för minnestyp som ska användas så är jag väldigt säker på att de kan svara på den frågan.

Sedan tvekar jag även starkt på att du har aktiv support från 08-24 inräknat din såkallade "msn"-support.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

tvivlar starkt på att du svarar i tele 22 på nyårsafton. eller 8 dagen därpå för den sakens skull.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bodomdh
tvivlar starkt på att du svarar i tele 22 på nyårsafton. eller 8 dagen därpå för den sakens skull.

Du får svaret när du prövar
Jag har lagt upp det så för jag vill inte vara som alla andra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
De tar absolut hand om sina konkurrenters kunder, för alla är som du bör fatta, potentionella kunder. Skickar jag ett mail till inet och skriver att jag köpt ett moderkort hos webhallen men inte blir klok på vad det är för minnestyp som ska användas så är jag väldigt säker på att de kan svara på den frågan.

Sedan tvekar jag även starkt på att du har aktiv support från 08-24 inräknat din såkallade "msn"-support.

MSN supporten är från 20.00 - 24.00

Vad det gäller MSN supporten så är det kunder som själva valt att hjälpa till med chatten. själv går jag in ibland.
.
Jag har hant om supporten via telefon från 08.00 - 22.00

Du kan även ställa din fråga öppet på vår facebook sida

Vill du veta svaret? pröva supporten. Enkelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Jag tror minsann att du ä skyldig någon ett Wii.

Håller med. Inget slår Inets support.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64