Multitasking i nästa version av Iphone OS

Permalänk
Melding Plague

Multitasking i nästa version av Iphone OS

Apple har presenterat några av funktionerna i nästa version av iPhone OS, bland annat efterlängtad multitasking.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer det funka till Iphone 3G?

Visa signatur

Dell XPS 8100, i7 860, GTX 260 1,8gb 648/1476/1113
Macbook 2010 2,4GHz, 2GB ram, 250GB HHD

Permalänk
Medlem

hoppas att multitasking kommer fungera bra och inte döda batteriet på 5 min men ser lovande ut.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusekm
Kommer det funka till Iphone 3G?

multitasking kommer inte att fungerar i iphone 3g.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Smart att sälja en helt ny produkt till varje "uppdatering". varför har ingen kommit på det innan?

Permalänk

Enbart, ENDAST ENBART har de gjort detta för att tjäna pengar. Vilket jävla smart företag egentligen för alla vill ju ha multitasking!

Permalänk
Medlem

Mjölkning på hög nivå ^^.
gamla vanliga designen, ungefär samma innehåll.
Designteamet på apple kan inte ha mycket att göra.

Permalänk
Relik 📜

I just det här fallet tror jag dock det beror på att 3G helt enkelt har för klen hårdvara. Apple tycker inte de kan garantera "upplevelsen" och väljer därför att inte tillåta multitasking..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Fan man vill ju ha nästa generations iPhone men hatet mot Apple kanske blir för stort nu. Blir nog fan en Android mobil nästa gång ändå.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fungerar endast till 3GS, iPod touch 3rd gen och iPad. De äldre har inte hårdvara som stödjer det.

Buuuu!

Mappar och bakgrundsbild verkar trevligt dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Fan man vill ju ha nästa generations iPhone men hatet mot Apple kanske blir för stort nu. Blir nog fan en Android mobil nästa gång ändå.

Du säger ju själv nästa generation Iphone så det falller väl sig ganska naturligt att det är skillnad mellan två generationer.

Kan du köra Xbox 360-spel på en Xbox?

PS3 på en PS2?

Wii på en Gamecube?

Din nuvarande Iphone 3G kommer fungera precis lika bra och lite bättre och du "klagar" över att din förra generationens telefon inte fungerar lika bra som kommande generation?
Just du kanske inte klagar men något som har med generationsväxlingar att göra gillar du inte och detta något kanske orsakar ett hat mot en tillverkare av "prylar".

Permalänk
Medlem

Ser helt klart lovande ut. Får se om man lyckas hålla emot frestelen att köpa iPhone 4g (eller vad den får för namn) när den kommer till sommaren sedan. Hade egentligen bestämt mig för SE Pro Mini.

Ständigt denna beslutsångest :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
I just det här fallet tror jag dock det beror på att 3G helt enkelt har för klen hårdvara. Apple tycker inte de kan garantera "upplevelsen" och väljer därför att inte tillåta multitasking..

Jag är ju varken ingenjör eller programmerare på Apple men i min lilla naiva värld låter det ju inte helt världsfrånvänt att kunna ge de gamla kunderna ett val i inställningar att ha multitasking på eller av med en liten fin varning att produkten möjligtvis kan bete sig som en SE-mobil i värsta fall.

Jag är inte drabbad men medkänsla för elektronikbröder och systrar finns ju.

Visa signatur

För mycket custom för att skriva.

Permalänk
Medlem

En mycket trevlig uppdatering att se fram emot. Uppfyllde klart mina förväntningar

Permalänk
Avstängd

till och med min gamla 1½ år gamla lg funkar att multitaska på. apple är verkligen verkligen efter.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maerilyn
Jag är ju varken ingenjör eller programmerare på Apple men i min lilla naiva värld låter det ju inte helt världsfrånvänt att kunna ge de gamla kunderna ett val i inställningar att ha multitasking på eller av med en liten fin varning att produkten möjligtvis kan bete sig som en SE-mobil i värsta fall.

Jag är inte drabbad men medkänsla för elektronikbröder och systrar finns ju.

Det är inte "the Apple way", helt enkelt. De vill själva ha kontroll på exakt vad som körs för att kunna "garantera" att det fungerar smärtfritt.
Tycka vad man vill om det, dock..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Du säger ju själv nästa generation Iphone så det falller väl sig ganska naturligt att det är skillnad mellan två generationer.

Kan du köra Xbox 360-spel på en Xbox?

PS3 på en PS2?

Wii på en Gamecube?

Din nuvarande Iphone 3G kommer fungera precis lika bra och lite bättre och du "klagar" över att din förra generationens telefon inte fungerar lika bra som kommande generation?
Just du kanske inte klagar men något som har med generationsväxlingar att göra gillar du inte och detta något kanske orsakar ett hat mot en tillverkare av "prylar".

Pinsamt dålig jämförelse.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Du säger ju själv nästa generation Iphone så det falller väl sig ganska naturligt att det är skillnad mellan två generationer.

Kan du köra Xbox 360-spel på en Xbox?

PS3 på en PS2?

Wii på en Gamecube?

Din nuvarande Iphone 3G kommer fungera precis lika bra och lite bättre och du "klagar" över att din förra generationens telefon inte fungerar lika bra som kommande generation?
Just du kanske inte klagar men något som har med generationsväxlingar att göra gillar du inte och detta något kanske orsakar ett hat mot en tillverkare av "prylar".

Nästa generation eller inte. Varken Microsoft, Playstation eller Nintendo spottar ut en ny "generation" varje år som kostar 16k. Och det är ju bra mkt större skillnad på PS2 vs PS3 än vad det är skillnad mellan iPhone 3GS on nu den nyare. Jag ogillar bara sättet iPhone marknadsförs på. Jag tycker personligen att det är ett fult knep att sälja om "samma" grej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Det är inte "the Apple way", helt enkelt. De vill själva ha kontroll på exakt vad som körs för att kunna "garantera" att det fungerar smärtfritt.
Tycka vad man vill om det, dock..

Vi säger väl att det är för att de vill "garantera", något jag trodde knappast är det de _egentligen_ vill, men men.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedenborg
Nästa generation eller inte. Varken Microsoft, Playstation eller Nintendo spottar ut en ny "generation" varje år som kostar 16k. Och det är ju bra mkt större skillnad på PS2 vs PS3 än vad det är skillnad mellan iPhone 3GS on nu den nyare. Jag ogillar bara sättet iPhone marknadsförs på. Jag tycker personligen att det är ett fult knep att sälja om "samma" grej.

Jo visst är skillnaden enorm mellan konsolgenerationerna och det var en mindre bra jämförelse men det är faktiskt väldigt snålt med minne som det är nu på min Iphone 3G och jag tvivlar på att det skulle vara så kul att ens försöka använda multitasking på den.

Det kanske till och med är så att 3GS halkar efter lite i prestanda med multitasking och bakgrundsprocesser.

Det finns en massa miljoner användare som sitter på gammal hårdvara och jag vet inte om det är värt att riskera att dessa blir kolossalt missnöjda när deras telefoner är sega som sirap och upplevelsen börjar jämföras med Windows-baserade telefoner.

Permalänk

Finns väll multitasking om man har jailbreak. Hur bra fungerar det då?

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_SLain_Man
Finns väll multitasking om man har jailbreak. Hur bra fungerar det då?

Inte bra.

Edit: Det fungerar bra, men det är inte speciellt roligt att använda, blir lite jobbigt.

Permalänk
Medlem

Det stämmer, har haft det sen jag köpte min iphone 3gs i november, fungerar prima :)!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Inte bra.

Vadårå?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Hoppas inte Apple tar patent på multitasking nu, det skulle vara illa!

Permalänk
Medlem

Jag har haft multitasking-hack via jailbreak på både min gamla G1 ipod touch och min nya G3... funkar finfint och har aldrig märkt att den skulle sega ihop, t.o.m med flera spel på, kan köra nätradio lr spotify i bakgrunden etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Inte bra.

Edit: Det fungerar bra, men det är inte speciellt roligt att använda, blir lite jobbigt.

Jag tycker att det fungerar helt perfekt på min 3GS (black ra1n). Använder ProSwitcher för att multitaska, lägger den ikonen på "dock" och minimerar en app genom att hålla inne home-knappen. Trycker på ProSwitcher ikonen på "dock" och får upp de minimerade programmen som flikar i Safari fast enbart på höjden.

Funkar utmärkt att köra skype samtidigt som man surfar på internet och har GTA i bakrunden. Med SB Settings så har man alternativet att se hur mycket ledigt ram man har uppe vid klockan.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Vadårå?

Det var ett tag sedan jag själv testade men jag har för mig Iphone OS fungerar så att det helt enkelt kör en "force quit" på någon process som ligger i bakgrunden om den aktiva applikationen kräver mer minne.
Det fungerar alltså till viss del men inte särskilt bra.

Jag har 47MB ledigt minne på min telefon just nu med endast Mail och Telefon körandes i bakgrunden.
Ska kolla vilka processer som ligger aktiva också... [edit] skitsamma, läggdags nu. Hittade inget sätt att kolla minnesanvändningen(borde gå att göra om jag kör SSH på datorn till telefonen men det får bli imorgon).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_SLain_Man
Finns väll multitasking om man har jailbreak. Hur bra fungerar det då?

Spelade in en snabb video på hur det funkar. Ni får ursäkta kvalitén på videon, från en webkamera. Hur som helst så funkar det riktigt bra!

http://www.youtube.com/watch?v=LZwRWY-7OLs

Permalänk
Medlem

Jag ser med spänd förväntan hur nya iPhone kommer att lösa detta med "minimal påverkan". Jag tror att en av två saker kommer att ske.

1. Antigen kommer vi för första gången i universums historia se hur en medelålders man drar högkvalitativ energi ur röven och lyckas driva högtalare, skärm, nätverk och processor med hälften av den energi som fysiskt krävs...

Eller... 2. Vi kommer att se hur iPhone multitaskar men varar ungefär 2/3 av tiden (om samma batteri används) och en medelålders man säger att det är "minimal påverkan" och att Apple är duktiga som lyckats få telefonen att "bara" dra så pass lite extra ur batteriet och en miljon män i åldern 15-40 sväljer det med hull och hår och betalar 250% av produktens egentliga värde.

Det är fan pinsamt...

Visa signatur

Allan, please add signature