Eyefinity paket, 17000,MAX 18000

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Overdrive överklockar väl bara grafikkortet? Om det är cpu låter det som turbo fortfarande är aktiverat.

Finns CCC/ATI Overdrive och AMD Overdrive Turbo är avstängt (från Overdrive)
kan kolla i BIOS och se om det är aktiverat.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Turbo Core kan man inte ställa in i BIOS (GA-890GPA-UD3H). Det är dock avstängt från Overdrive.
Jobbigt :/
Jag lär kontakta inet så fort som möjligt eller?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lan:

Sams F3 är väl den folk rekommenderar men en WD 64 är inte så pjåkig.

Hur tänkte du lösa Eyefinity, blir det en adapter för mitten skärmen ändå? Och jo, jag vet att du får med;

"2st MiniDP till DVI adapter, 1st MiniDP till HDMI adapter, 2 st MiniDP till DP adapter"

Om jag inte minns fel så måste man köra med en AKTIV adapter. Ceogar kör med en VGA lösning men vet inte riktigt vilken upplösning han får till på det.

Skrivet av adde_mufc:

:@
Trodde jag skulle slippa köpa några jävla adapters.....

Vi hade den diskussionen tidigare i denna tråden, tyckte jag var tydlig med "måste köra med". Trist att det inte fungerar som du önskat. Följer tråden då och då även om jag inte kan hjälpa dig vidare med inställningarna för moderkortet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi hade den diskussionen tidigare i denna tråden, tyckte jag var tydlig med "måste köra med". Trist att det inte fungerar som du önskat. Följer tråden då och då även om jag inte kan hjälpa dig vidare med inställningarna för moderkortet.

Mjo :/
Dumt av mig. Jaja bara att beställa adapter

Ska förövrigt testa att avinstallera Overdrive. Återkommer om det funkar.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Overdrive överklockar väl bara grafikkortet? Om det är cpu låter det som turbo fortfarande är aktiverat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adde_mufc
Ska förövrigt testa att avinstallera Overdrive. Återkommer om det funkar.

Processorn går fortfarande inte att påverka via BIOS (annat än att höja HT referens frekvensen)
Tydligen kan jag redigera allt i BIOS utom processorn, trots att AOD är avinstallerat. :/

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Löst, genom en BIOS update.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator

Gott att höra, är du up and running nu med adapter?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:
Skrivet av Lan:

Gott att höra, är du up and running nu med adapter?

Tyvärr inte :/
Ska beställas från Dell inom kort (har beställt en ny musmatta samt 2 Scythe GT att köra PnP med, vilket ytterligare minskade mitt kapital till 75kr..)

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Att du fortfarande kör med monster-setup och 2gb ram!

edit: ser att du kör med fractal tesla 650W modulärt nätagg, jag funderar själv på att köpa det då jag hört att det ska vara riktigt tyst - tycker du personligen det är tyst? om resten överöstar nätagget vore det schysst om du kunde sätta örat nära och lyssna.

ska köpa en tyst dator och vill ha ett tyst nätagg också

edit2: kan du ta några bilder på ditt chassi och maila mig? lättare och se om det är snyggt på privata bilder. förövrigt gillar du det? var det rymligt samt ljuddämpande?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Att du fortfarande kör med monster-setup och 2gb ram!

edit: ser att du kör med fractal tesla 650W modulärt nätagg, jag funderar själv på att köpa det då jag hört att det ska vara riktigt tyst - tycker du personligen det är tyst? om resten överöstar nätagget vore det schysst om du kunde sätta örat nära och lyssna.

ska köpa en tyst dator och vill ha ett tyst nätagg också

edit2: kan du ta några bilder på ditt chassi och maila mig? lättare och se om det är snyggt på privata bilder. förövrigt gillar du det? var det rymligt samt ljuddämpande?

Haha ja... Ska åtgärdas precis efter aktiva adaptern

Visst kan jag göra det. Dock är det Newton som är modulära, inte Tesla.

K, imorgon eller på helgen.

Det negativa med chassit är att det inte finns någon plats för vattenkylning (H50 i mitt fall), så jag fick lov att montera den i bak istället (annars tar den i Heatpipes/RAM på den bakre/främre takfläkten)
Luktade lite småskumt i någon vecka... Borta nu dock. Och jag är känslig

Hmm, jag har inte direkt ngt att jämföra med, då jag hade ett antec 300 och stockkylare. Grymt mycket tystare nu dock. Chassit är dämpat med bitumenplattor. Lite tungt till följd av det (14,5kg TOMT).
Om jag fick välja igen så hade jag nog ändå valt det här.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Haha ja... Ska åtgärdas precis efter aktiva adaptern

Visst kan jag göra det. Dock är det Newton som är modulära, inte Tesla.

K, imorgon eller på helgen.

Det negativa med chassit är att det inte finns någon plats för vattenkylning (H50 i mitt fall), så jag fick lov att montera den i bak istället (annars tar den i Heatpipes/RAM på den bakre/främre takfläkten)
Luktade lite småskumt i någon vecka... Borta nu dock. Och jag är känslig

Hmm, jag har inte direkt ngt att jämföra med, då jag hade ett antec 300 och stockkylare. Grymt mycket tystare nu dock. Chassit är dämpat med bitumenplattor. Lite tungt till följd av det (14,5kg TOMT).
Om jag fick välja igen så hade jag nog ändå valt det här.

Justeja, Newton var det jag skulle köpa. Men jaja, antar att det och Tesla ändå är relativt lika förutom modulärt och icke-modulärt. Jaha okej, frågan är om Transformer 4 passar som jag hade planerat och köpa som CPU-kylare.. Men den är nog mindre än H50 iaf? På vilket vis passade de inte btw?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Justeja, Newton var det jag skulle köpa. Men jaja, antar att det och Tesla ändå är relativt lika förutom modulärt och icke-modulärt. Jaha okej, frågan är om Transformer 4 passar som jag hade planerat och köpa som CPU-kylare.. Men den är nog mindre än H50 iaf? På vilket vis passade de inte btw?

Om man satte radiatorn i det bakre fläkthålet i taket så tog den i på moderkortets NB heatpipe. Om man satte den på det främre så tog den i på RAMet.
Transformer 4 är ju en towerkylare, så det ska inte vara några problem?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Näe, trodde inte det heller. Tänkte att h50 på något vis var för stor på höjden (att det skulle gå ut i sidan av chassit) och därav kanske transformer 4 skulle vara för stor också. Men när jag tänker efter så är ju de flesta chassin ganska lika i bredden så ganska självklart att Transformer skulle passa iaf 95% av alla chassin nu när jag tänker efter. Eller åtminstone ett så vanligt som Fractal R2

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Displayportadapter från Dell har kommit fram, äntligen. Har en fråga dock, jag har ju 3st 1920x1080 skärmar, och jag undrar om jag kan ställa upplösningen (i spel dvs) på 4320x900 (1440x900 x3)? Hursom så gick det inte out-of-the-box, men undrar om det finns något program/fix som gör att man kan ställa in i den upplösningen?
Jo, och så märker jag att bilden på sidoskärmärna blir väldigt stretchade (Vet inte vad jag ska kalla det för, men dem blir inzoomade typ). Ska det vara så eller kan man fixa det med en fix eller inställning?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av smacked:

Displayportadapter från Dell har kommit fram, äntligen. Har en fråga dock, jag har ju 3st 1920x1080 skärmar, och jag undrar om jag kan ställa upplösningen (i spel dvs) på 4320x900 (1440x900 x3)? Hursom så gick det inte out-of-the-box, men undrar om det finns något program/fix som gör att man kan ställa in i den upplösningen?
Jo, och så märker jag att bilden på sidoskärmärna blir väldigt stretchade (Vet inte vad jag ska kalla det för, men dem blir inzoomade typ). Ska det vara så eller kan man fixa det med en fix eller inställning?

I vilket spel, i vilken upplösning blir det "stretchat"? Det kan vara ett spel som inte stödjer tre skärmar. Det är inte direkt alla som gör det out of the box så att säga...

Vad det gäller upplösningen så är du begränsad till de som dina skärmar (x3) presterar, jag känner i varje fall inte till något program som kan tvinga ner dem till andra upplösningar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

I vilket spel, i vilken upplösning blir det "stretchat"? Det kan vara ett spel som inte stödjer tre skärmar. Det är inte direkt alla som gör det out of the box så att säga...

Vad det gäller upplösningen så är du begränsad till de som dina skärmar (x3) presterar, jag känner i varje fall inte till något program som kan tvinga ner dem till andra upplösningar.

Aj då. Det är iallafall CSS i 5760x1080.
Jag har sett videor på Youtube, men tycker inte att de får lika illa som jag får. Det kan antagligen vara inbillning dock..

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Moderator
Moderator

Ok, kollar CS:S på nätet lite och vad som sägs om Eyefinity. Har inte tid att prova ikväll hemma tyvärr.

Bortsett från upplösningen så finns det ju programvaror som kan ändra och justera din FOV och därmed förändra synvinkeln ingame. Ofta kan det ge andra sidoeffekter.

Det där kan jag inte så mycket om ännu då det tillhör högre skolan av manipulation inom flerskärmsspelande. Föredrar att spela de spelen som funkar out of the box men ska nog plugga mer om FOV så småningom för tex Fallout 3. Vore kul att spela om det på tre skärmar med fungerande menyer.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hmm, vilka spel finns egentligen till Eyefinity? MW2 funkar inte, inte heller BF:BC2, inte Fallout 3..
Left 4 Dead/2 kanske? Ska testa.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Moderator
Moderator

Eh? BC2 funkar perfekt. LD2 också.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

ATI's egen lista över vilka spel som de har validerat fungerar.

http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-software.aspx

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tar en titt när jag kommer tillbaka ikv.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Hej igen
Har för tillfället problem med min Displayport-DVI converter som flimrar, dvs det kommer streck på olika ställen random på skärmen sen försvinner signalen (skärmen blir svart utan bakgrundsbelysning) i en halv sekund, sen kommer det tillbaka. Har testat på andra skärmar och med andra kablar och usb uttag, alltså är det convertern som trilskas. Det problemet har förut lösts genom att sätta datorn i strömsparläge och dra ut och sätta in dvi kontakten, sedan funkade det i x antal dagar. Nu gick inte det, inte heller att starta om och göra samma sak. Jag oroar mig för att det är för många adapters i kabeln, har i följande ordning: Grafikkort>Mini DP-DP stock adapter>DP-DVI converter>DVI kabel>Skärmens DVI uttag. Vill helst undvika att skicka tillbaka convertern, då det blir lång (och dyr) frakt.
Någon som vet vad jag kan göra/testa mer?
Tack på förhand

Edit: Funkar numer - 30 minuter senare. Lol.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Antielefant

Att du inte satsade på en Apple Mini-DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter - Inet.se från början?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Visste inte ens att den fanns på Inet.. Skulle beställa deras converter som kostade 1090:- (som senare sänktes till 990:-), men sen försvann den från Inet så jag beställde från Dell istället.
Funkar nu iaf, får se hur länge den håller den här gången xD

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Hedersmedlem

Kan tillägga att jag kör med vga versionen som inte kostar skjortan men funkar hur bra som helst, märker ingen skillnad mellan den och de jag kör dvi på.
Men du skulle i så fall behöva mini dp-dvi och jag kör på vanlig dp-dvi men jag såg visst att inet även hade en sån du skulle behöva https://www.inet.se/artikel/8904203/mini-displayport-vga

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Antielefant

Så länge du inte ska högre än 1920x1200@60Hz funkar ju VGA lika bra, så det är ingen fara där.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Visst borde det, i teorin funka med den aktiva DP-DVI adaptern jag har nu, tillsammans med en passiv DP-VGA adapter, för totalt 4 skärmar?
(Vill spegla TVn mot mittersta skärmen)

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson