SweClockers foldinglag klättrar

Permalänk
Melding Plague

SweClockers foldinglag klättrar

Våren är i antågande och SweClockers foldinglag fortsätter att vika proteiner för full muggar. Nu plockar laget ytterligare en placering och siktet är inställt på den absoluta toppen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fan va najs

Permalänk
Avstängd

Trevligt! ifall det kommer nån miljö kämpe nu och vi måste tänka på miljön, tänk på att det kommer in fina skatte pengar på elen vi brukar! dvs Miljö skatt etc....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

hur många ppd får ett GTX 480 egentligen?

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Har de botat eller kommit på nåt ännu? Kan vara kul att veta och kan hjälpa till med motivationen.

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem

hur fungerar det när dom försöker bota typ sjukdomar?
får väl börja folda jag också

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd

Ah bra artikel, hade tänkt på att börja folda nu när jag har en bra dator Denna hjälper mig på vägen

Permalänk

nice, min lila bidrag hjälper lite grann hoppas jag.

@HoBb3
mja, inte bota än, men det skrevs en del vetenskapliga artiklar kring foldingresultat. en bra början iaf.

man får inte glömma att, när man väl har hittad ngt, så kan det ändå ta up till 10 år tills ngt kan kommer till marknaden....

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepperflame
hur många ppd får ett GTX 480 egentligen?

~13 000 har jag sett, men det påstås att den ska kunna röra sig någonstans mellan 16 000 och 20 000.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vatsug
Har de botat eller kommit på nåt ännu? Kan vara kul att veta och kan hjälpa till med motivationen.

Lite motivation.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
hur fungerar det när dom försöker bota typ sjukdomar?
får väl börja folda jag också

Tycker det förklaras bra här.

Permalänk

Hade det varit enklare att använda flera kärnor så hade man nog kört stundsvis.. visst en AMD 4X 940 ger väl inte så mycket. har inget grafikkort som kan bidra med nått så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kan man stänga av den? När man spelar eller går den bara igång när datorn inte använts till nåt?

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk

haha, nu kommer väl 100 nya börja folda och så kommer det komma en ny nyhet som gör att 100 nya till börjar. Denna nyhet är ju gjord för att få folk att börja folda i swecs lag (no offence det är skitkul)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssa87
Kan man stänga av den? När man spelar eller går den bara igång när datorn inte använts till nåt?

Det körs i låg prio så det är får alltid prestanda som inte behövs medan aplickationer som har högre prio får prestanda i förstahand.

startade lite nu kör på 2 av mina 3 kärnor på cpun och grafikkortet skiter jag i just nu iaf.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tyvärr sålde jag min stationära och den tuggade på ganska bra med I5an och 4850 ( brutalt överclockat ) men smäller igång på min laptop som jag köpte, "4670 1gb" får se hur det rullar på..

Edit:
Tyvärr så vart det mera problem än vad jag trodde då Foldinghome tydligen inte stödjer mitt grafikkort även fast jag har 9.7 catalyst

Visa signatur

Intel i5 "3.30ghz @ 1.184 v-core" Gigabyte UD2 A-DATA 1333mhz 640gig WD black
550W - Corsair

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssa87
Kan man stänga av den? När man spelar eller går den bara igång när datorn inte använts till nåt?

Det är low priority, dvs direkt du startar nått annat som kräver prestanda så pausas foldingen. Annars kan du stänga av när du vill

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Tror jag just började ^^

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ni som har i7, glöm inte att följa denna guiden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Då kommer ni få en PPD boost om ni tidigare bara kört single thread eller utan advmethods.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Sweclockers wrote
Alla som har en dator, oavsett hur kraftfull den är, kan vara med och hjälpa till i kampen mot sjukdomarna. Det enda som behövs är ett litet program som utnyttjar den överblivna datorkraften när datorn inte används till annat.

Tycker det är lite irriterande att det i texten ser ut som om det vore "gratis" i form av energiåtgång / miljöpåverkan att folda. Just under vinterhalvåret är det ju snällare (då man ändå måste värma upp rummet, men det tydligen inte lika effektivt som ett element), men under sommaren måste man ibland t.o.m använda än mer effekt för att blåsa ut varmluft ur bostaden.

Det är en bra "cause", men jag skulle tycka det vore intressant att veta hur många tusen ton koldioxid och annat skit som skapas av folks folding.

till judge: främst menar jag att texten är missvisande :). Om folding är bra eller dåligt lägger jag inte så mycket värdering i, i detta inlägg, men det är ju inte "bra" om folk luras in i det i tron om att de använder nån slags datorkraft som går till spillo om man inte foldar. Förstås är inte risken för detta så stor om man är på Sweclockers, men det kanske är folk som googlar hit t.ex. :).

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem

Kom igen nu gott folk! Let's Fold!

Jag foldade förut mest för poängen, men nu har en vän gott bort i cancer, och nu gör jag det för honom och för alla andra som folding skulle kunna hjälpa i framtiden.

24/7 med I5 750 @ 4.0 ghz.

Inget grafikkort än så länge, men det kommer.

Mvh Daniel

Permalänk

Installerade nyss och kör på..
Men finns det inte 64 bitars version för windows 7? så man kan få ut maximalt med kraft? ;D

Permalänk
Medlem

Är det värt att göra det med min dator? Dualcore :P? Kan pröva iof, finns det nån statistik över ens egna "bidrag" så man ser om det är värt det?

Edit: Äter det nåt av Internet? För om det laggar för brorsan när min dator står o foldar bryter han nog ihop

Edit igen Nu är det igång, antar att det funkar, det står CPU - F@H. Working (0/500)

Kan man inte folda på mitt grafikkort??

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Är det värt att göra det med min dator? Dualcore :P? Kan pröva iof, finns det nån statistik över ens egna "bidrag" så man ser om det är värt det?

Edit: Äter det nåt av Internet? För om det laggar för brorsan när min dator står o foldar bryter han nog ihop

Edit igen Nu är det igång, antar att det funkar, det står CPU - F@H. Working (0/500)

Kan man inte folda på mitt grafikkort??

Självklart går det att folda med en dualcore, jag gör det t.o.m. med min processor (se signatur).

Grafikkorts folding fungerar också lika lätt, finns en klient att ladda ner på deras hemsida.

Kom igen Sweclockers, folda på!

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk

Saken är den att, eftersom man bränner el och skapar värme med Foldingen@,
så blir det mindre intressant nu efter vintern då detta är rena energislöseriet.
El-priset har ju som alla vet redan kostat skjortan för svenska folket denna vinter.

Sedan är det så att om man aldrig ser något resultat av nedlagda resurser och pengar
så tappar man snart sugen. Där finns inga rapporter eller besked om projekten ger
några resultat eller om det är rena lekstugan på universitetet som man offrar tid på.

Förr i tiden så brände datorn samma energi oavsett om skärmsläckare eller ett Seti@
program kördes, men i dagens datorer anpassas effektåtgången efter arbetsbelastningen
och så länge som man inte spenderar andras (företagets eller föräldrarnas) pengar så
räcker det inte med att SwedClockers berömmelse stiger på rankinglistan.

Sorry men så är det.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
haha, nu kommer väl 100 nya börja folda och så kommer det komma en ny nyhet som gör att 100 nya till börjar. Denna nyhet är ju gjord för att få folk att börja folda i swecs lag (no offence det är skitkul)

Självklart är det reklam. Det boostar sweclockers rykte så de blir mer välkända inom datorvärlden.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rhino
Tycker det är lite irriterande att det i texten ser ut som om det vore "gratis" i form av energiåtgång / miljöpåverkan att folda. Just under vinterhalvåret är det ju snällare (då man ändå måste värma upp rummet, men det tydligen inte lika effektivt som ett element), men under sommaren måste man ibland t.o.m använda än mer effekt för att blåsa ut varmluft ur bostaden.

Det är en bra "cause", men jag skulle tycka det vore intressant att veta hur många tusen ton koldioxid och annat skit som skapas av folks folding.

till judge: främst menar jag att texten är missvisande :). Om folding är bra eller dåligt lägger jag inte så mycket värdering i, i detta inlägg, men det är ju inte "bra" om folk luras in i det i tron om att de använder nån slags datorkraft som går till spillo om man inte foldar. Förstås är inte risken för detta så stor om man är på Sweclockers, men det kanske är folk som googlar hit t.ex. :).

En dator värmer upp ditt rum mycket effektivare än ett element på samma effekt. Du får ju både nöje och värme av datorn. Och all el som förbrukas av datorn kommer ut i värme. På vintern blir det ju då en bra värmekälla om man behöver betala för sin eluppvärmning. På sommaren, not so much. Men keep up the good work.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0m0ney
Kom igen nu gott folk! Let's Fold!

Jag foldade förut mest för poängen, men nu har en vän gott bort i cancer, och nu gör jag det för honom och för alla andra som folding skulle kunna hjälpa i framtiden.

Öhm. Är det inte lite försent att folda för honom om han kolat?

Permalänk

Joined!!!

Permalänk
Avstängd

Ska nog börja folda imorn

iXam Hans vän vill nog inte att framtida cancer drabbade ska gå i samma sorgliga väg som han fick gå :(.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hade det varit enklare att använda flera kärnor så hade man nog kört stundsvis.. visst en AMD 4X 940 ger väl inte så mycket. har inget grafikkort som kan bidra med nått så

Jodå, det kanske inte ger lika mycket som i7 980X, men den ger ändå en del. komigen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Är det värt att göra det med min dator? Dualcore :P? Kan pröva iof, finns det nån statistik över ens egna "bidrag" så man ser om det är värt det?

Edit: Äter det nåt av Internet? För om det laggar för brorsan när min dator står o foldar bryter han nog ihop

Jag har en handikappad ComHem-anslutning, och det går att folda ändå. Den tar emot paket i början av varje work unit, och skickar iväg i slutet, och det verkar inte vara några jättestora paket..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Öhm. Är det inte lite försent att folda för honom om han kolat?

Isåfall är det ju onödigt att begrava folk heller. En död skullle ju inte lida av att kroppen gick i soptunnan med biologiskt avfall. Han kan ju folda till hans ära, så att säga..

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Får inte GPU-klienten att funka på mitt 5850... Står att grafikkortet eller drivrutinen inte känns igen. Dock står det ju på hemsidan att man skall ha 9.7 eller nyare, jag har nyare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S